مشخصات زمین: فاکتور کلیدی در انتخاب مناسب یک اسکرابر

مشخصات زمین: فاکتور کلیدی در انتخاب مناسب یک اسکرابر

زمین هر ساختمان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن ساختمان می باشد و یکی از نخستین بخش‌هایی است که مشتریان هنگام ورود به ساختمان آن را می بینند. پاکیزگی زمین می تواند فضای کلی حاکم بر ساختمان را بهبود ببخشد و همچنین نشان دهد که شما تا چه اندازه در کار خود جدی هستید. زمین پاکیزه و تمیز تاثیر مثبتی ایجاد می کند حال آنکه زمین کثیف و نامرتب ممکن است باعث انصراف مشتریان بالقوه از همکاری با شما شود. بنابراین برای صاحبان کسب و کار در هر حرفه ای مهم است که زمین ساختمان محل کار خود را به طور متناوب نظافت و شستشو نمایند. با توجه به اینکه تمیز کردن زمین در ساختمان‌های بزرگ به روش های سنتی و دستی تقریبا غیرممکن است، ممکن است تمایل داشته باشید که بر روی تجهیزات نظافت صنعتی قابل اطمینان سرمایه‌گذاری نمایید. دامنه گسترده ای از ماشین های نظافت صنعتی در بازار وجود دارند؛ که یکی از پرکاربردترین و کارآمدترین آنها، اسکرابر یا کف‌شوی می باشد. هنگام خرید یک دستگاه زمین شوی یا اسکرابر، باید نوع زمینی را که قصد شستشوی آن را دارید، تعیین نمایید. بدین ترتیب می توانید متناسب ترین نوع اسکرابر را انتخاب کرده و از حداکثر کارایی آن بهره‌مند شوید.

تعیین نوع زمین برای انتخاب اسکرابر

استفاده از یک دستگاه اسکرابر صنعتی در صورتی می تواند عملیات شستشو و نظافت زمین را آسان‌تر و موثرتر نماید که با نوع زمین مورد شستشو تناسب داشته باشد. برای مثال اسکرابرهای مجهز به برس‌های زبر برای سطوح بتونی مناسب هستند و می توانند حتی حفرات موجود در سطح سیمانی را تمیز نمایند. حال آنکه، اسکرابرهایی با برس نرم‌تر برای شستشوی زمین‌های چوبی لایه لایه و وینیل مناسب هستند. انواع زمین‌های قابل شستشو با اسکرابر عبارتند از:

 

بتون مسطح یا موزاییک

شستشوی سطح بتونی با اسکرابر مجهز به برس زبربرای شستشوی این گونه سطوح استفاده از دستگاه های کف شوی دارای برس های دیسکی با الیاف زبر توصیه می‌شوند. در صورتی که نیاز به جلا دادن سطح بتونی باشد می توان از پدهای الماس نیز استفاده نمود. استفاده از اسکرابر هایی با سرعت چرخش برس بالا در مورد این سطوح نتیجه مطلوب‌تری در پی خواهد داشت.

 

 

 

سطوح رنگ خورده صاف

شستشوی سطح رنگ خورده صاف با اسکرابر مجهز به برس دیسکیدستگاه های زمین شوی دارای برس دیسکی معمولا بر روی سطوح صاف عملکرد عالی نشان می‌دهند اما لازم است قبل از استفاده از اسکرابر زمین جارو زده شود. اسکرابرهای مجهز به برس غلطکی هر دو عملیات جارو و سایش را همزمان انجام می‌دهند اما باعث جلای سطوح سخت رنگ خورده نمی‌شوند. استفاده از پدهای الماس می تواند جلای زمین اپوکسی کدر شده را به آن بازگرداند.

 

 

سطوح رنگ شده زبر – غیرلغزنده

نظافت سطوح غیرلغزنده با اسکرابر مجهز به برس غلطکیزمین‌های غیرلغزنده معمولا به شستشو با برس های غلطکی و مواد شوینده با کیفیت بالا خوب پاسخ می‌دهند. اسکرابرهایی که سطح زمین را به سرعت خشک می کنند، ایده‌آل ترین گزینه برای زمین‌های سخت با پوشش غیرلغزنده می‌باشند.

 

 

 

وینیل و لینولئوم

تمیز کردن سطوح وینیل با اسکرابر مجهز به پد اوربیتالیاگر به دنبال سطح صیقلی و جلادار هستید، اسکرابر صنعتی با برس دیسکی بهترین انتخاب است و همچنین استفاده از پدهای الماس برای آخرین پرداخت توصیه می‌گردد. اسکرابرهای دارای پد اوربیتالی موجود در بازار برای نگهداری و شستشوی سطوح لینولئوم و وینل ایده آل می باشند چون آب و ماده پاک کننده کمتری نسبت به دستگاه های اسکرابر با برس دیسکی رایج مصرف می‌کنند. همچنین این اسکرابرها برای شستشوی راهروها، کلاس‌ها، لبه ها و گوشه ها بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر بسیار مناسب هستند.

 

تعیین مساحت زمین برای انتخاب اسکرابر

تمیز کردن انبارهای بزرگ با اسکرابر سرنشین دارعلاوه بر نوع زمین، تعیین مساحت آن نیز برای انتخاب یک اسکرابر صنعتی مناسب ‌می باشد. برای زمین فروشگاه‌ و انبار، نیازمند اسکرابری هستید که قابلیت پوشش فضاهای وسیع را داشته باشد. هم اکنون اسکرابرهایی عرضه شده اند که توانایی شستشوی ۱۹۶۰۰تا ۶۵۰۰۰ مترمربع را در یک ساعت دارند. برای فضاهای وسیع استفاده از اسکرابرهای با ظرفیت کم‌تر معقول نمی باشد زیرا شستشوی کل زمین با یک اسکرابر کوچک بسیار زمان بر خواهد بود.

 

 

تعیین میزان رفت و آمد برای انتخاب اسکرابر

تاثیر میزان رفت و آمد یک محل بر انتخاب نوع اسکرابربرای انتخاب ایده‌آلترین اسکرابر ممکن. همچنین لازم است میزان رفت و آمد محلی را که قصد تمیز کردن آن را دارید، تعیین نمایید. برای مثال، اگر می خواهید از اسکرابر برای شستشوی جایی استفاده نمایید که محل رفت و آمد پیوسته افراد می باشد، به دستگاه اسکرابری نیاز دارید که قادر باشد سطح زمین را به سرعت خشک نماید. همچنین در محیط های حساس به صدا همانند بیمارستان‌ها، خانه سالمندان و یا مراکز دانشگاهی و کتابخانه ها استفاده از اسکرابرهایی با سطح صدای پایین تر توصیه می شود.
اسکرابرهای صنعتی تنها قادر به شستشوی تعداد محدودی از انواع زمین ها می‌باشند. قبل از خرید دستگاه کفشور اطمینان حاصل نمایید که آن دستگاه برای نوع زمین شما مناسب می باشد. تنها در این صورت است که ارزش هزینه ای که پرداخت کرده اید، حفظ خواهد شد و نتیجه بهینه را از عمیات شستشوی خود بدست خواهید آورد.

 

لینک های مفید:

اسکرابر: فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید