ساختار اسکرابر و مزایای استفاده از دستگاه کفشوی

ساختار اسکرابر و مزایای استفاده از دستگاه کفشوی

به دلیل اهمیت ویژه نظافت و حفظ بهداشت در محیط های مختلف مسکونی، تجاری، آموزشی، صنعتی و … معمولا این محیط ها به صورت منظم روزانه یا هفتگی باید نظافت شوند. همین امر موجب شده دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه جدید برای نظافت و شستشوی سطوح مختلف مورد استفاده قرار گیرد. برای شستشوی سطوح کف دستگاه اسکرابر مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه اسکرابر یه کفشوی مکانیزه است که سطوح کف با هر نوع کفپوشی را به خوبی شستشو نموده و خشک می کند. کیفیت و سرعت بالای شستشو توسط این نوع دستگاه ها باعث شده در تمامی محیط ها بتوان از آن ها استفاده نمود.

 

بخش های تشکیل دهنده دستگاه اسکرابر

دستگاه کفشوی دارای اجزای مختلفی است که به طور کلی در سه دسته اصلی مخازن، شستشو و خشک کن جای می گیرند. در ادامه این بخش های اصلی توضیح داده شده اند.

 

مخازن آب

دستگاه کفشوی دارای دو مخزن آب تمیز و آب کثیف می باشد. داشتن دو مخزن مجزا باعث می شود کیفیت بهداشت و شستشو تا درصد بسیار بالایی افزایش یابد. مخزن آب تمیز در ابتدای کار پر می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. آبی که پس از شستشوی سطح جمع آوری می شود به داخل مخزن آب کثیف ریخته می شود. در انتهای عملیات شستشو می توان توسط شلنگ تخلیه، آب آلوده مخزن را خارج کرده و مخزن را به خوبی شستشو نمود. در صورت لزوم به استفاده از مواد شوینده یا مواد ضدعفونی کننده می توان محلول این مواد با آب را در مخزن آب تمیز استفاده نمود. مخازن مجزا باعث می شود آلودگی از ناحیه ای به ناحیه دیگر منتقل نگردد و این برخلاف روش های سنتی و استفاده از تی و سطل می باشد.

 

واحد شستشو

برس در اسکرابر نقشی اساسی را در از بین بردن آلودگی ها ایفا می کند. برس در اسکرابر ها می تواند دیسکی و یا رولی باشد که با توجه به مدل دستگاه متفاوت است. کفشوی با برس دیسکی متداول تر از انواع رولی می باشد. دستگاه های کفشوی با توجه به ابعاد می توانند دارای یک و یا دو برس باشند که سبب شستشوی موثر سطح می گردد. آب از مخزن آب تمیز بر روی برس پاشش می شود، سپس چرخش برس موجب جدا شدن گرد و خاک و انواع آلودگی های عمیق و تثبیت شده از سطح می گردد. برس در کفشوی ها بر اساس زبری و نرمی به سه دسته زبر، نرم و استاندارد تقسیم می شوند که می توان با توجه به میزان آلودگی و همچنین جنس و حساسیت کفپوش مورد استفاده قرار داد. در ۹۰ درصد از مواقع استفاده از برس استاندارد تاثیر و کارایی لازم را خواهد داشت.

 

واحد مکش

یکی از مهمترین مزایای دستگاه کفشوی، خشک کردن سطح پس از شستشو می باشد. واحد مکش در اسکرابر که وظیفه جمع آوری آب و آلودگی را به عهده دارد شامل تی لاستیکی، شیلنگ مکش وموتور وکیوم می باشد. آب و آلودگی توسط تی لاستیکی هلالی شکل جمع آوری شده و سپس توسط موتور وکیوم از طریق شیلنگ وارد مخزن آب کثیف می گردد. بدین ترتیب سطح زمین به طور کامل خشک می شود و هیچ کثیفی و آلودگی بر روی سطح باقی نخواهد ماند. پس از شستشوی سطح به طور کامل می توان مخزن آب کثیف را تخلیه نمود و آن را به خوبی شستشو داد تا از به وجود آمدن بوی نامطبوع و انتشار باکتری ها جلوگیری کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید