حفظ و نگه داری دستگاه اسکرابر

حفظ و نگه داری دستگاه اسکرابر

در محیط هایی پر رفت و آمد نظافت محیط به ویژه نظافت سطح زمین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و لازم است به طور منظم به تمیزی آن پرداخته شود و این در حالی است که نظافت سطوح با استفاده از شیوه های دستی و سنتی وقت گیر و خسته کننده خواهد بود. دستگاه اسکرابر به منظور شستشوی انواع سطوح سخت طراحی و ساخته شده است که نسبت به روش های دیگر بسیار آسان تر، ایمن و با کیفیت عمل می کند. اسکرابر یا کف شوی صنعتی ساختاری مکانیزه و مقاوم دارد که سطح زمین و حتی نقاط زاویه دار را به خوبی شستشو می دهد. جهت نظافت بی عیب و نقص سطح زمین به وسیله اسکرابر پنج قانون طلایی وجود دارد که با انجام دادن آن ها کاربر قادر خواهد بود به هدف مورد نظر برای تمیزی محیط دست یابد.


۱- بررسی اسکرابر پیش از استفاده

پیش از شروع کار با دستگاه زمین شوی صنعتی تمامی اجزای نظافتی به کار رفته در آن مورد بررسی قرار می گیرد که یکی از مسئولیت های کاربر به شمار می آید؛ به این معنا که می بایست از تمیزی، ایمنی و نصب صحیح قطعات کفشوی اطمینان حاصل کند. بررسی وضعیت تمیزی مخازن آب تمیز و آب کثیف، رفع گرفتگی فیلترها، اطمینان از عدم پارگی در شلنگ ها و تعویض لاستیک تی های فرسوده از جمله اقدامات اساسی و در عین حال ساده ای است که جهت عملکرد صحیح اسکرابر صورت می گیرد. هر یک از دستگاه های کفشور صنعتی علاوه بر شستشوی سطوح به طور هم زمان آن را نیز خشک می کنند که در این مرحله سالم بودن تیغه آب جمع کن اهمیت دارد. در صورتی که تی دستگاه دچار فرسایش شده باشد، بر روی زمین رطوبت و خط و خطوط بر جای می گذارد، از همین رو می بایست کاربران آموزش ببینند تا در صورت لزوم قطعه مورد نظر را تعویض کنند.


۲- پیش نظافت

قبل از به کار گیری دستگاه اسکرابر عملیات پیش نظافت انجام می شود به این معنا که قبل از روشن کردن دستگاه زباله ها و ذرات درشت آلودگی با استفاده از یک دستگاه سوییپر و یا جاروبرقی صنعتی جمع آوری می گردد. انجام این فرآیند موجب خواهد شد از گرفتگی تی لاستیکی جلوگیری شده و بر روی سطح زمین خط و خطوط باقی نماند. در مراکز صنعتی که میزان تولید آلودگی شدیدتر است، وجود زباله های درشت در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به کف شوی می شود که بهره مندی از سوییپر صنعتی وضعیت بهداشت محیط را ارتقا داده و عملکرد اسکرابر را بهبود می بخشد.


۳- استفاده صحیح از مواد شوینده

دستگاه اسکرابر صنعتی دارای قابلیت استفاده از مواد شوینده می باشد. مواد شوینده صنعتی غالباً به صورت کنستانتره عرضه می شوند که تنظیم میزان غلظت آن با توجه به شدت آلودگی و جنس سطح مسئله ای مهم به شمار می آید. استفاده از شوینده های غیر استاندارد به اجزای داخلی اسکرابر آسیب می رساند، بنابراین در هنگام استفاده از مواد شوینده توجه داشته باشید که یک ماده مرغوب با غلظت مناسب مصرف گردد.


۴- سرعت انجام عملیات شستشو

سرعت انجام عملیات شستشوی زمین به ابعاد اسکرابر بستگی دارد؛ واضح است که دستگاه های کفشوی خودرویی به دلیل برخورداری از پهنای شستشوی بزرگ تر و مخازن آبی با گنجایش بیشتر فرآیند نظافت را با سرعت بالاتری به انجام می رسانند. بنابراین کاربران باید توجه داشته باشند که به منظور برقراری تعادل میان زمان در اختیار برای نظافت، وسعت محیط و شدت آلودگی کدام یک از اسکرابرهای دستی و سرنشین دار مناسب و کارآمد هستند. در صورتی که از اسکرابر کوچک برای شستشوی محیطی وسیع استفاده شود، علاوه بر این که عملیات نظافت مدت زمان بیشتری به طول می انجامد، دستگاه استهلاک پیدا می کند که بهره مندی از مدل های بزرگ تر مانع از بروز چنین مشکلاتی می گردد.


۵- رسیدگی به دستگاه پس از استفاده

هنگامی که کار با زمین شوی صنعتی به پایان می رسد، نظافت دستگاه ضرورت پیدا می کند. در این زمینه می توان به تخلیه مخزن آب کثیف و تخلیه آب یا محلول شوینده باقی مانده در مخزن آب تمیز و تمیز کردن لاستیک تی و برس ها اشاره نمود. که با گذشت زمان بی توجهی به موارد ذکر شده از کیفیت عملکرد دستگاه و طول عمر آن می کاهد در حالی که با انجام چند اقدام ساده کاربران تجهیزاتی ایمن و با کیفیت هر چه تمام تر در اختیار خواهند داشت. به این ترتیب محیط مورد نظر با صرف کمترین میزان از هزینه و انرژی، با کیفیتی قابل توجه و ضریب ایمنی بالا پاکیزه گشته و به دلیل ساختار ارگونومیک تجهیزات نظافت صنعتی کاربر در حین کار با آن احساس خستگی نمی کند.


 لینک های مفید :

اسکرابر : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید