تفاوت های اسکرابر کابلی و اسکرابر باتری دار

تفاوت های اسکرابر کابلی و اسکرابر باتری دار

نظافت و شستشوی مستمر سطوح کف علاوه بر اینکه مانع از انتشار آلودگی ها شده و ضامن سلامت افراد حاضر در محیط می باشد، با از بین بردن آلودگی ها مانع از ایجاد آسیب و تخریب کف پوش ها می گردد. استفاده از شیوه های سنتی نظافت به واسطه ابعاد وسیع سطوح کف، ماهیت آلودگی ها و تردد و ازدحام بالا کارآیی چندانی در نظافت و از بین بردن انواع آلودگی های سطحی نداشته و نمی تواند خواسته های نظافتی محیط را فراهم نماید. هزینه گزاف و سنگین تعمیر و تعویض کف پوش ها شرکت های سازننده را بر آن داشت تا با تولید دستگاه های صنعتی نظافت علاوه بر تسهیل در امر نظافت، کیفیت آن را ارتقا داده و باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در منایع مالی شرکت ها و سازمان ها شوند. دستگاه های اسکرابر صنعتی از جمله ماشین آلات مکانیزه ایی می باشند که با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته، پاسخ مناسبی به نیاز های نظافتی اماکن تجاری و صنعتی می باشند.

 

اساس عملکرد دستگاه های اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتی و استفاده از باتریعملکرد اسکرابر شامل دو مرحله برس زنی و خشک نمودن سطوح می باشد. این دستگاه ها به منظور شستشوی سطوح از پاشش آب استفاده نموده و پس از عملیات برس زنی، آب آلوده روی سطح توسط سیستم مکش و تی تعبیه شده در انتهای دستگاه به داخل مخزن آب کثیف منتقل می گردد. دستگاه های کف شوی به منظور ارتقا کیفیت نظافت در مقایسه با شیوه های سنتی نظافت، از دو مخزن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف استفاده می نمایند. بر خلاف شیوه های سنتی که کیفیت نظافت و تی کشی ارتباط مستقیمی با تمایل و توان کاربر در حرکت دادن تی داشت، چرخش سریع برس دستگاه اسکرابر و فشار رو به پایین اعمال شده بر برس توسط موتور دستگاه با سایش سطوح تمامی آلودگی ها را از روی سطح جدا می نمایند. استفاده از مواد شوینده در مخزن آب تمیز دستگاه اسکرابر یا زمین شوی، به منظور ارتقا کیفیت نظافتی دستگاه یا ضد عفونی سطوح امکان پذیر می باشد. دستگاه های اسکرابر آلمانی و ایتالیی معمولا از انرژی الکتریکی برای تامین نیروی حرکتی استفاده می نمایند.

 

انواع دستگاه های اسکرابر بر اساس نوع تامین نیروی حرکتی

اسکرابر کابلی در نظافت صنعتیاسکرابر ها بر اساس نوع تامین نیرو محرکه دستگاه به دو دسته اکف شوی های باتری دار و کف شوی های کابلی تقسیم می شوند. اسکرابر های کابلی به واسطه کابل دستگاه به منبع انرژی الکتریکی یا پریز برق متصل شده و نیروی لازم برای کار دستگاه را تامین می نمایند در حالیکه کف شوی صنعتی باتری دار نیرو محرکه لازم را از انرژی ذخیره شده در باتری تعبیه شده در دستگاه تامین می نمایند.

 

دامنه حرکتی اسکرابر باتری دار و اسکرابر کابلی

اسکرابر باتری دار و دامنه حرکتی بالا در نظافت صنعتیدامنه حرکتی اسکرابر های کابلی به واسطه محدودیت در متراژ کابل دستگاه و دسترسی به منبع انرژی یا پریز برق محدود می شود. از این رو برای استفاده از این کف شوی ها در نظافت اماکن وسیع، دسترسی به پریز های برق در محیط نظافتی و فواصل مناسب امری ضروری می باشد، اما از آنجایی که عملکرد زمین شوی باتری دار مستقل از کابل بوده و از انرژی ذخیره شده در باتری برای تامین نیروی محرکه استفاده می نمایند هیچ محدودیتی در حرکت نخواهند داشت. البته از آنجایی که ظرفیت باتری محدود می باشد استفاده از این اسکرابر ها تنها تا زمان تخلیه باتری امکان پذیر می باشد. از این رو اسکرابر های باتری دار در محیط هایی که دسترسی به پریز برق دشوار بوده و یا حضور کابل برق برای حاضرین در محل مزاحمت ایجاد می نماید به کار گرفتنه می شوند.

 

ابعاد و وزن دستگاه های کف شوی باتری دار و اسکرابر کابلی

اسکرابر باتری دار و ابعاد بزرگتر نیبت به کف شوی کابلیتعبیه باتری در داخل دستگاه های اسکرابر باتری دار باعث افزایش ابعاد این مدل ها نسبت به نمونه های کابلی شده است. از این رو در مقایسه با کف شوی های کابلی به فضای بیشتری برای نگهداری نیاز دارند. استفاده از باتری علاوه بر افزایش ابعاد دستگاه باعث افزایش چشمگیر وزن دستگاه می گردد.

 

توان نظافتی اسکرابر کابلی در مقایسه با زمین شوی باتری دار

اسکرابر باتری دار و قدرت نظافتیاز آنجایی که اسکرابر های کابلی از ولتاژ بالای برق استفاده نموده و هیچ محدودیتی در تامین نیرو ندارند، از موتور های قدرتمند تری استفاده می نمایند در نتیجه توان بیشتری در نظافت داشته و به واسطه فشار بیشتری که بر برس دستگاه اعمال نموده و سرعت و قدرت مکش بالاتر آب آلوده، باعث ارتقا کیفیت نظافتی مدل های کابلی در مقایسه با نمونه های باتری دار می گردد.

 

لینک های مفید:

اسکرابر: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید