عوامل موثر بر طول عمر باطری کفشوی

عوامل موثر بر طول عمر باطری کفشوی

اسکرابر ها زمین شور های مکانیزه ای هستند که سرعت و کیفیت شستشوی سطوح کف را ارتقا می دهند. این دستگاه ها برای تامین منبع تغذیه موتور برس ها و دیگر بخش ها باید به باطری یا جریان برق اتصال یابند. کفشوی باطری دار بعلت عدم نیاز به پریز برق و نداشتن کابل، بطور گسترده تر طراحی و تولید می شوند. باتری این دستگاه ها بسته به مدل و نحوه نگهداری از آن تا ۴ ساعت شارژدهی می نماید. طول عمر باطری اهمیت ویژه ای برای کاربران آن داشته و بنابراین نگهداری صحیح از آن می تواند باعث کاهش هزینه های احتمالی شود. عملکرد باطری همچنین بسته به پیکر بندی و طراحی دستگاه و عوامل دیگر، متفاوت می باشد. در این مقاله این شرایط کاری و دیگر عوامل موثر بر عملکرد باطری کفشوی تشریح می شود.

باطری کفشوی

باطری کفشوی صنعتیاسکرابر های باطری دار با سطح صدای پایین، بهره وری بالا و سهولت کاربری مزایای متعددی را برای صنایع و مراکز تجاری مختلف حتی شلوغ فراهم آورده اند. باطری کفشوی به تعداد مختلف در دستگاه جای گذاری می شوند. شارژدهی این باتری ها در حالت شارژ کامل بین ۲ تا ۴ ساعت است که با نگهداری و استفاده نادرست تغییر می کند. مصرف شارژ باتری تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تنظیمات برس ها، حجم آلودگی سطح و سازنده دستگاه قرار دارد.

 

اهمیت نقش کاربر اسکرابر

توجه کاربر به امور تعمیر و نگهداری باطری و بازبینی منظم آن از جمله موارد مهم در زمینه افزایش طول عمر باتری و کاهش هزینه های احتمالی است. بعنوان مثال عدم آگاهی کاربر یا مسئول دستگاه از تعداد دفعات مجاز شارژ دستگاه و اصول شارژ باتری به مرور به کاهش طول عمر آن منجر می شود. بنابراین کاربر و مسئول دستگاه نقش مهمی در حفظ باطری و تحمیل هزینه های آسیب یا خرابی آن دارد.

شرایط مختلف عملکردی باطری کفشوی

حالت هایی که در ادامه بیان می شود، بیانگر تفاوت عملکردی باتری در شرایط مختلف است. عملکرد باتری به عوامل مختلفی مانند سازنده دستگاه و نحوه عملکرد کاربر آن بستگی دارد.

تفاوت در دستگاه

نصب باتری های یکسان بر روی دو مدل متفاوت دستگاه اسکرابر می تواند به یک نتیجه غیر یکسان منجر شود. پیکر بندی و طراحی هر دستگاه مخصوص بوده و تفاوت های برجسته ای را در نتیجه استفاده از باتری ایجاد می کند. تفاوت در بخش هایی مانند اندازه سری برس و طراحی موتور ها و نحوه انتقال نیرو قطعا از یک ست باتری نتیجه متفاوتی را بوجود می آورد.

تفاوت اپراتور

اسکرابر باتری دارحتی اگر باتری های مشابه در داخل دو اسکرابر شبیه به یکدیگر قرار داده شوند، تفاوت در کاربر دستگاه می تواند به تفاوت در زمان های در حال کار منجر شود. این موضوع تا حد زیادی به تفاوت در تنظیمات ایجاد شده توسط کاربر اسکرابر بر می گردد. بعنوان مثال تغییر در ایجاد فشار برس ها بر روی سطح می تواند بر روی میزان شارژدهی باتری موثر باشد. این عامل به همراه سرعت حرکتی کفشوی سرنشین دار حتی برای شستشوی فضاهای یکسان می تواند در تفاوت در کارایی دستگاه منجر شود.

شباهت سازنده

اسکرابر های مشابهی که توسط تولید کنندگان متفاوت طراحی و تولید می شوند، عملکرد یکسانی را لزوما ندارند. عملکرد باطری کفشوی نیز از قاعده مستثنی نبوده و بنابراین ظرفیت باتری و شرایط عملکردی آن متفاوت هستند. حتی در بعضی موارد یکسان بودن مشخصات باتری در دفترچه دو دستگاه، به دلایلی می تواند نتیجه غیر یکسان منجر شود. این موضوع ناشی از تفاوت در تنظیمات دستگاه یا شرایط آلودگی سطوح می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید