استفاده از مکنده صنعتی شن و ماسه در صنعت کشتیرانی

استفاده از مکنده صنعتی شن و ماسه در صنعت کشتیرانی

به دلیل وجود میکروارگانیزم ها در آب دریاها، به بدنه کشتی ها، قایق ها و سکو های نفتی همواره خزه چسبیده و موجب خوردگی بدنه می شود؛ وجود این خزه ها در مواردی مانند کشتی ها که حرکت می کنند، باعث افزایش مصرف سوخت نیز می شود. برای جلوگیری از بروز این پدیده از رنگ هایی که ضدخزه می باشند استفاده می شود اما باز هم با گذشت زمان، خزه ها به داخل رنگ نفوذ کرده و همچنان باعث بروز خوردگی می گردند و در اکثر مواقع دفع این خوردگی ها باعث برجای ماندن شن و ماسه می گردد که می توان با مکنده صنعتی این شن و ماسه را جمع آوری کرد.

عملیات زنگ بری و زنگ بری از بدنه کشتی و دکل نفتی

استفاده از مکنده صنعتیپس از بروز خوردگی بدنه کشتی می بایست آن را به حوضچه خشک برده عملیات زنگ بری و رنگ بری را بر روی آن انجام داد. رنگ زدایی از بدنه دکل نفتی نیز از طریق روش هایی که در ادامه ذکر می کنیم انجام می شود. این عملیات با سه روش انجام می گیرد، اولین روش سند بلاست با هوا است که ارزان ترین و رایج ترین روش موجود می باشد؛ در این روش به دلیل استفاده از حجم زیادی شن و ماسه، مقدار بسیار زیادی آلودگی پس از عملیات برجا می ماند. دومین روش سند بلاست با آب است که در این روش نیز آلودگی ماسه بر جای خواهد ماند و می بایست جمع گردد. روش آخر استفاده از واترجت های فوق فشار قوی می باشد. همانطور که گفته شد سندبلاست هوا رایج ترین و ابتدایی ترین روش رنگ زدایی می باشد؛ اما می بایست پس از آن آلودگی های باقی مانده جمع آوری گردند.

 

 

انتقال آلودگی های باقی مانده توسط مکنده صنعتی پس از سندبلاست

مکش ماسه با مکنده صنعتیجدی ترین حجم ماسه باقی مانده پس از سندبلاست هوا بوجود می آید. در سندبلاست با آب نیز تا حدودی نیاز به انتقال ماسه هست، اما قابل مقایسه با سند بلاست هوا نیست. با استفاده از یک یا چند مکنده صنعتی شن و ماسه می توان پس از سندبلاست بدنه کشتی یا دکل نفتی به جمع آوری باقی مانده ماسه ها پرداخت و سپس آن ها را به مکانی منتقل کرد. همچنین با استفاده از این مکنده صنعتی از ورود گرد و غبار به آب و مناطق ایزوله اطراف دکل نفتی جلوگیری می شود.

 

 

مزایای استفاده از مکنده صنعتی پس از سندبلاست

تخلیه آلودگی جمع شده با مکنده صنعتیبه گفته کارشناسان این دستگاه برای این استفاده خاص بسیار مناسب می باشد زیرا به خوبی ماسه صرف شده در سندبلاست، باقی مانده آلودگی های بوجود آمده و گرد و غبار را از محیط کار مکش کرده و تمام خواسته های مدیران کشتی رانی از یک مکنده را برطرف می کند. فیوز های قدرتمند در این دستگاه باعث بهره وری بیشتر برای امر لایه برداری می گردد. همچنین پیشنهاد می گردد از آن رده از مکنده صنعتی استفاده شود که قابلیت جابجایی با لیفتراک را داشته و از هدر رفتن زمان برای انتظار آماده شدن جرثقیل جلوگیری می کنند. به یک مکنده صنعتی با کیفیت میتوان خرطومی وصل کرد و طولی که می تواند مکش کند را بیشتر کرد، در  حالی که از قدرت مکش آن کاسته نشود. در ادامه برخی ویژگی های خاص مکنده صنعتی شن و ماسه را بررسی خواهیم کرد.

 

قابلیت اعتماد و سرمایه گذاری بدون نگرانی

مکنده صنعتی و سندبلاستبه دلیل زمان استراحت کشتی ها و دکل های نفتی، ممکن است در شیفت های متفاوت سندبلاست انجام شود و نیاز است مکنده نیز هم پای سند بلاست کار کند و سپس برای تخلیه توسط لیفتراک و یا جرثقیل به مکان مناسب منتقل شوند. مکنده های سخت کار قادرند عملیات های سنگین را در هر زمان انجام دهند و در محدودیت زمانی، اختلالی ایجاد نکنند؛ این ویژگی از مهم ترین مزایای مکنده های صنعتی می باشد.

 

 

خوشنامی و رضایت

مکنده صنعتی شن و ماسهمهم ترین نکته در هر دستگاهی، رضایت استفاده کنندگان است. همه کارگران صنایع کشتیرانی و مدیران پروژه ها، پس از اتمام عملیات جمع آوری آلودگی های سندبلاست، از دستگاه های مکنده صنعتی سخت کار رضایت کامل داشته و اقرار کرده اند که علی رغم ساده تر شدن مکش باقی مانده سندبلاست، کیفیت کار با استفاده از این دستگاه تا حد زیادی بالا می رود.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید