اصول ایمنی استفاده از واترجت صنعتی

اصول ایمنی استفاده از واترجت صنعتی

افزایش فشار آب ورودی در دستگاه واترجت صنعتی، موجب می شود تا آب به یک شوینده پرقدرت تبدیل گردد که قادر است انواع آلودگی ها و لکه های تثبیت شده و قدیمی را از میان بردارد. امروزه این دستگاه در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، از مصارف خانگی و شتشوی حیاط و نرده و پارکینگ ساختمان ها و شستشوی اتومبیل تا مصارف صنعتی و انجام عملیات های سنگین. در نتیجه لازم است تا استفاده از این دستگاه مطابق برخی اصول ایمنی صورت پذیرد. در ادامه به بررسی اصول ایمنی هنگام استفاده از شوینده فشار قوی پرداخته می شود.

دستگاه کارواش خانگی با تجهیز به یک پمپ فشار قوی، قادر است فشار آب را تا بیش از ۲۰۰۰ بار افزایش دهد، سپس آب با عبور از یک نازل مخصوص به سطح مورد نطر پاشش می شود. در نتیجه استفاده سهل انگارانه از دستگاه در چنین شرایطی ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای کاربر و افراد حاضر در محیط و یا تجهیزات گردد. برخی ار مهم ترین اصول به هنگام استفاده از دستگاه واترجت صنعتی عبارتند از:

مطالعه دفترچه راهنما

یکی از ابتدایی ترین موارد به هنگام استفاده از یک دستگاه، مطالعه کامل دفترجه راهنما و کسب اطلاع کافی و دقیق ار ویژگی ها و نحوه عملکرد دستگاه می باشد. به این ترتیب با استفاده صحیح از تجهیز علاوه بر کاهش خطرات، به افزایش طول عمر دستگاه نیز کمک می نماید. همچنین بهتر است تا از یک نیروی متخصص به منظور آموزش کاربر استفاه شود.

استفاده از لوازم ایمنی

تجهیز کاربر به ابزار ایمنی می تواند موجب به حداقل رسیدن خطرات هنگام شستشو با دستگاه شوینده فشار قوی شود. بخش عمده ای از آسیب ها به علت عدم دسترسی و تجهیز به لوازم ضروری به هنگام  استفاده از دستگاه می باشد. بخی از این ابزار عبارتند از:

عینک ایمنی

پاشش و بازگشت آب از سطح به هنگام شستشو یک امر کاملا رایج به هنگام استفاده از دستگاه واترجت صنعتی می باشد. تماس این آب پرفشار با چشم ممکن است مشکلاتی را برای کاربر فراهم آورد. این درحالی است که به سادگی و با استفاده از یک عینک ایمنی( یا در صورت عدم دسترسی یک عینک آفتابی )می توان از بروز هرگونه مشکل جلوگیری نماید.

دستکش ایمنی

برخورد دست کاربر با آب پرفشار اتفاقی ناخوشایند در هنگام استفاده از شوینده فشار قوی می باشد. به سادگی و تنها با استفاده از یک دستکش مناسب می توان علاوه بر کاهش خطرات به قرارگیری مناسب لنس در دست کاربر کمک کرد.

چکمه

یکی از توصیه های ایمنی به هنگام استفاده از دستگاه واترجت صنعتی پوشش چکمه و یا کفش جلوبسته به منطور محافظت از پا می باشد و باید از پوشیدن صندل و کفش های جلو بار تا حد امکان جلوگیری شود.

تخلیه محیط از موانع

یکی دیگر از موارد مهم در بکارگیری دستگاه کارواش خانگی تخلیه محیط و موانع از اطراف محل شستشو می باشد. هرگونه کابل برق، سیم  کشی و سیستم روشنایی موجود به ویژه در محیط های سربسته باید مورد توجه کافی قرار بگیرند. همین طور موانعی که ممکن است تعادل کاربر را به هنگام استفاده از دستگاه برهم زنند باید از محیط تحلیه شوند.

نشانه  گیری و نحوه خاموش کردن دستگاه

آب پرفشار خارج شده از دستگاه را هرگز نباید به طرف موجودات زنده نشانه گرفت. همچنین از قرارگیری بر روی ارتفاع نظیر ایستادن بر رور نردبان به هنگام انجام عملیات شستشو باید خودداری نمود و فاصله مناسب را به هنگام شستشو با استفاده از دستگاه با سطح مورد نظر حفظ کرد. بهتر است پس از خاموش کردن دستگاه دسته تفنگی را برای چند بار فشار داد و از خارج شدن آب داخل دستگاه اطمینان حاصل نمود زیرا در غیر این صورت خروج ناگهانی آب پرفشار می تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید