نقش سوییپر در مهار آلودگی ها

نقش سوییپر در مهار آلودگی ها

روند زندگی روزمره و فعالیت در حوزه های کاری با ایجاد آلاینده ها همراه می باشد. تولید هر روزه آلاینده ها در محیط، نیازمند نظافت روزانه است. مسلم است که با توجه به حجم آلودگی هایی که در محیط های صنعتی و کسب و کار ایجاد می شود،‌استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت برای حذف آلانیده ها قادر به تامین نیاز های نظافتی نمی باشد. در چنین شرایطی استفاده از دستگاه های مکانیزه و تخصصی چون دستگاه سوییپر صنعتی که با هدف جمع آوری موثر و مهار آلاینده های خشک انباشته بر روی سطوح کف طراحی و تولید شده است،‌راهکار مناسب و ایده الی برای حذف آلاینده ها از محیط می باشد.

 

معرفی و آشنایی با دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتیسوییپر صنعتی دستگاهی مکانیزه می باشد که با هدف جمع آوری موثر و با کیفیت آلاینده های انباشته در محیط طراحی و تولید شده است. این دستگاه ها با استفاده از سیستم برس زنی، آلاینده های انباشته در محیط را جمع آوری می نمایند. از این رو دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور جمع آوری آلانیده ها بسته به مدل و ابعاد دستگاه، مجهز به دو برس دیسکی جانبی و یک برس رولی مرکزی می باشند. چرخش پر سرعت برس های دیسکس جانبی تمامی آلانیده ها را به سمت مرکز دستگاه هدایت می نماید. در نهایت آلایند های جمع شده در بخش میانی دستگاه به واسطه چرخش پادساعتگرد برس رولی مرکزی به داخل مخزن دستگاه منتقل می شوند.

 

 

انواع دستگاه های سویپر صنعتی

سوییپر صنعتیاستفاده از طراحی مهندسی شده در دستگاه های سوییپر صنعتی موجب افزایش توان نظافتی این دستگاه ها گردیده است. به عنوان نمونه چرخش پاد ساعتگرد برس رولی مرکزی در این دستگاه ها موجب انتقال بهتر آلایند ها به مخزن دستگاه شده و همچنین به واسطه پر نمودن مخزن از سمت بالا، امکان استفاده حداکثری از حجم مخزن را فراهم می نماید. همچنین دستگاه های سوییپر صنعتی مجهز به سیستم فیلتراسیون بوده و از این رو مانع از بازنشر ذرات ریز گرد و غبار در فضای پیرامون می گردد. دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور تامین نیاز های نظافتی محیط هایی با ابعاد گوناگون در مدل های متنوعی طراحی و تولید می شوند. دستگاه های سوییپر صنعتی بر اساس نوع هدایت دستگاه به دودسته سوییپر های دستی و سوییپر های خودرویی دسته بندی می شوند. نمون های دستی سوییپر مجهز به دسته بوده و کاربر با قرار گرفتن در پشت دستگاه، آن را هدایت می نماید. در حالی که نمونه های خودرویی مجهز به صندلی بوده و کاربر با نشستن بر روی صندلی دستگاه، آن را هدایت می نماید.

 

نقش سویپر صنعتی در مهار آلودگی های محیطی

سوییپر صنعتیبا توجه به اینکه حضور و انباشت آلاینده ها در محیط تاثیرات نا مطلوبی در بهره وری کاری و سود آوری دارد، جمع آوری و حذف آنها از محیط الزامی می باشد. دستگاه های سوییپر صنعتی گزینه ای ایده آل و مناسب برای نظافت محیط می باشند. چرا که پهنای کاری بالای این دستگاه موجب افزایش سرعت عملیات شده و در نتیجه،‌ مدت زمان لازم برای نظافت را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهند. علاوه بر این در نظافت با شیوه های سنتی حجم بالایی از گرد و غبار در محیط پراکنده می شود، اما طراحی مهندسی شده دستگاه های سوییپر و تجهیز آنها به سیستم هایی چون سیستم کنترل گرد و غبار همانند سیستم مکش یا پاشش آب،‌ با مهار ذرات معلق شده در هوا مانع از انتشار آنها در محیط می گردد. همین امر تاثیر بسزایی در بهبود و حفظ کیفیت هوای پیرامون دارد. همچنین ظرفیت مخازن این دستگاه ها بالا بوده و از این رو قادر به جمع آوری و انتقال حجم بالایی از آلاینده ها می باشد. کیفیت بالای نظافت نیز از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه ها می باشد. به طور کلی استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت برای جمع آوری آلاینده ها در فضا های بزرگ و وسیعی چون، کارخانه ها و صنایع قادر به تامین نیاز های نظافتی محیط نمی باشد. در حالیکه استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی به واسطه استفاده از سامانه های مکانیزه قادر به نظافت سریع و آسان و با کیفیت محیط می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید