هر آنچه که باید درباره اسکرابر سرنشین دار بدانید

هر آنچه که باید درباره اسکرابر سرنشین دار بدانید

در میان دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی، اسکرابر سرنشین دار ابزاری مکانیزه، کارآمد و قابل اطمینان با کارایی آسان است و به دلیل کاربرد همه جانبه اش برای نظافت انواع محیط های وسیع و حتی پرتردد مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه کفشوی خودرویی در ابعاد گوناگون موجود بوده تا تمامی نقاط اماکن مختلف با ویژگی های متنوع تمیز گردد. طراحی خلاقانه این دستگاه ها به گونه ای است که از مقاومت بالا و انطباق پذیری با شرایط محیطی و امکانات کاربران برخوردار می باشد. علاوه بر این دسترسی به باتری ها و بخش های درونی دستگاه اسکرابر آسان بوده و فرآیند سرویس و نگه داری آن نیز با سهولت انجام می گیرد، اسکرابر سرنشین دار یکی از مدل های دستگاه اسکرابر یا کفشوی می باشد که هدایت آن به دست کاربر و به وسیله فرمان و پدال گاز محقق می شود به طوری که برای هدایت آن کاربر خدماتی بر روی صندلی نشسته و مشابه یک خودرو کف شوی به هدایت آن در محیط می پردازد. زمینشوی صنعتی به دلیل کارایی بالا و مخازن آب تمیز و آب کثیف بسیار بزرگ خود جهت نظافت محیط های با وسعت متوسط  مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرابر خودرویی در ابعاد گوناگون تولید شده و این امکان را برای مشتریان ایجاد کرده تا با توجه به نیازمندی ها و  امکانات و شرایط دستگاه مدل مورد نظر و مناسب خود را انتخاب نمایید. منبع تغذیه اسکرابر  اغلب با باتری تامین می شود تا دستگاه کفشوی به راحتی وارد فضاهای مختلف گردد.

ویژگی های اسکرابر سرنشین دار
ویژگی های اسکرابر سرنشین دار

ویژگی های اسکرابر سرنشین دار

از خصوصیات بارز اسکرابر سرنشین دار، خودرویی بودن آن است که موجب سهولت کاربری در جهت جابجایی و هدایت دستگاه می باشد. کاربر خدماتی دستگاه بر روی صندلی نشسته و با استفاده از پدال گاز و فرمان عملیات شستشو و نظافت را به سادگی به انجام می رساند. کفشوی خودرویی برای شستشوی سطوح از دو برس چرخان آغشته به محلول شستشوی بهره می برد که کاربرد این برس ها در جهت جرم گیری سطح می باشد و کف را به بهترین نحو تمیز کرده و حدامکان حتی خط و خش ها را از میان می برد. تی مکنده در زمین شور صنعتی آب آلوده  را جمع نموده و توسط موتور مکش به سمت مخزن هدایت می کند. مخزن آب کثیف و آب تمیز در زمین شوی صنعتی به صورت جداگانه تعبیه شده تا رسوبات جدا شده از سطوح کف در محیط انتشار نیابد، پهنای شستشوی اسکرابر خودرویی هر اندازه بیشتر شود، سرعت دستگاه بالاتر رفته و  مخازن آب پر حجیم تر می شوند و در نتیجه دفعات تخلیه و پر کردن آن کمتر خواهد شد.

 مزیت اسکرابر سرنشین دار

مزیت اصلی اسکرابر سرنشین دار، هدایت آسان و بدون دردسر آن همچون یک خودرو می باشد، این امر خستگی کاربر خدماتی را در حین شستشوی سطح کاهش داده و باعث می شود تا کاربر مدت زمان بیشتری توانایی نظافت محیط را داشته باشد. مخازن آب بزرگ مزیت دیگر این دستگاه است که از انتشار آب آلوده در محیط جلوگیری می نماید. موتور مکش قدرتمند کف شوی خودرویی نیز آب آلوده را بطور کامل از سطح جمع آوری می کند تا سطح کاملا خشک شود. پهنای شستشوی عریض از مزایای دیگر اسکرابر خودرویی به حساب می آید که بازدهی آن را بخصوص در محیط های وسیع بالا برده است. این ویژگی اسکرابر سرنشین دار همچنین زمان رفت و برگشت دستگاه را کمتر می کند و با توجه به مصرف بهینه آب و عدم نیاز به ماده شوینده در اغلب موارد، این دستگاه سازگاری مناسبی با محیط زیست دارد.

کاربرد اسکرابر سرنشین دار

اسکرابر سرنشین دار با توجه به ابعاد بزرگ، مخازن با ظرفیت بالا و پهنای شستشوی عریض جهت تمیز کردن فضاهای وسیع در مراکز تجاری و صنعتی دارای کاربرد بیشتری می باشد. پایانه ها، مراکز آموزشی، اماکن مذهبی و کارخانجات تولیدی از دیگر بخش هایی هستند که اسکرابر صنعتی برای شستشوی سطوح کف در آن ها کاربرد دارد. همچنین کفشور خودرویی برای شستشوی کفپوش انبار ها، فروشگاه های زنجیره ای، بیمارستان ها و ادارات بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. راهرو و ورودی های محیط باید به گونه ای باشد که این دستگاه بتواند از آن ها عبور کرده و در انتهای مسیر دور بزند

منبع تغذیه

معمولا اسکرابر باتری دار مدل اسکرابر سرنشین دار آن در حدود ۴ باتری قابل شارژ برای تامین انرژی موتور ها و بخش های دیگر بهره می برد به طور که در بار اول ۱۵ ساعت به شارژ نیاز دارد و برای دفعات بعدی برای پر نمودن باتری آن به حدود ۱۲ ساعت زمان نیاز است و برای عملکرد و طول عمر مناسب باید بعد از هر مرحله استفاده بطور کامل شارژ شوند. باتری کف شور ها اغلب از نوع ژل می باشد که نیازی به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد.، عدم امکان ایجاد آلودگی توسط این دستگاه موجب گردیده که بتوان از آن در محیط های سرپوشیده استفاده نمود و از آن جایی که این اسکرابر به دسترسی مناسب به پریز برق نیازی نداشته باشد بدون محدودیت و ایجاد مزاحمت برای افراد می توان آن را مورد استفاده قرار داد.

ساختار مکانیکی

دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی با هدایت خودرویی ساختاری مکانیکی دارد و در آن قطعات الکترونیکی پیچیده به کار نرفته است که موجب می گردد میزان خرابی کفشوی و هزینه های مربوط به تعمیرات به میزان قابل توجهی کاهش یابد. ساختار مکانیکی این دستگاه ها مقاومت و قدرت آن ها را در هنگام استفاده در محیط های سخت صنعتی افزایش می دهد.

استاندارد HACCP

اسکرابرهای سرنشین دار همانند اسکرابرهای دستی مخازن جدا گانه آب تمیز و آب کثیف دارند که از انتقال دوباره آلودگی ها به نقاط تمیز شده جلوگیری به عمل می آورد. این مخازن از بدنه ای دو جداره برخوردار هستند و با سهولت و به طور کامل تخلیه می شوند. تمامی دستگاه های کفشوی صنعتی دارای استاندارد بهداشتی HACCP می باشند که توانایی بالا و عملکرد فوق العاده اسکرابر را در زمینه شستشوی سطوح ضمانت می نماید. دستگاه های کفشور صنعتی نه تنها سطح زمین را به طور کامل شستشو داده و خشک می کنند بلکه سبب ضد عفونی گشتن محیط می شوند.

بهره وری بالا

دستگاه های اسکرابر سرنشین دار نسبت به اسکرابرهای دستی مخازن آب بزرگ تر و پهنای شستشوی بالاتری دارند که به این ترتیب سرعت عمل دستگاه بالاتر رفته و محیط در مدت زمان کوتاه تری با کیفیت بسیار مطلوب نظافت می گردد. این امر گامی بزرگ در جهت پیشرفت و توسعه تجهیزات نظافت صنعتی به شمار می آید. اگر جهت نظافت یک محیط استفاده از اسکرابر صنعتی سرنشین دار ممکن باشد، بهره مندی از آن نسبت به مدل های دستی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

سازگاری با محیط زیست

ساز و کار دستگاه های زمین شوی خودرویی بر پایه نیروی مکانیکی استوار بوده و آلودگی های سطح زمین از طریق چرخش سریع برس های آن از میان برداشته می شوند؛ از همین رو برای بر خلاف شیوه های سنتی برای بهتر تمیز شدن دیگر نیازی به مصرف آب زیاد نخواهد بود و با یک بار پر شدن مخزن مساحت قابل توجهی شستشو می گردد. هم چنین در صورتی که شدت آلودگی بالا باشد می توان مقدار کمی ماده شوینده به کار گرفت که به این ترتیب کیفیت نظافت بالاتر می رود. اسکرابر سرنشین دار وسیله ای است که میزان مصرف آب، مواد شوینده و برق را کاهش داده و نقش تأثیر گذاری در حفاظت از محیط زیست ایفا می کند.

سهولت کاربری

طراحی و مکانیزم عملکرد دستگاه های کفشور صنعتی به گونه ای است که از سهولت کاربری برای انجام عملیت نظافت صنعتی با ان با یک  آموزش آسان و ساده کاربر به سادگی میسر می شود و در مقایسه با روش و متد سنتی عملیات شستشویی فوق العاده کاربردی و مناسب را به همراه می آورد.

طراحی جمع و جور

دستگاه های کف شوی سرنشین دار در ابعاد گوناگونی ساخته شده اند تا امکان به کارگیری این ماشین های صنعتی برای کاربران در محیط هایی با سطوح کوچک تر و قدرت مانور کم تر فراهم و این فعالیت به انجام رسد، تمایل استفاده از اسکرابر خودرویی دارند، با پیروی از دستورالعمل‌های ایمنی مربوط به محیط کار و دستگاه اسکرابر سرنشین دار ، می‌تواند به صورت کاملا محسوسی از آسیب رساندن افراد و تجهیزات مکانیزه صنعتی جلوگیری نماید که عدم رعایت این دستورالعمل‌ها، افراد را در معرض آسیب های ناشی از عوامل مکانیکی و الکتریکی قرار داده و می تواند موجب خرابی احتمالی دستگاه گردد که در ادامه مقاله به برخی از این خطرات و روش های جلوگیری از آن اشاره خواهد شد.

خطرات هر یک از تجهیزات اسکرابر

به کارگیری دستگاه اسکرابر سرنشین دار به شیوه ناصحیح ممکن است در برخی از موارد برای سلامت افراد حاضر در محیط خطرآفرین باشد و استفاده ناصحیح از اسکرابر باتری دار، علاوه بر وارد نمودن صدمه جدی به دستگاه، می تواند به کفپوش و دیگر وسایل آسیب جدی برساند، در این میان رعایت برخی از اصول الزامی می باشد:

  • ممانعت از بکارگیری دستگاه بر روی سطوح با شیب بیش از ۱۰ درصد
  • حرکت  آرام و با دقت دستگاه در مجاورت اشخاص و اشیای دیگر،
  •  عدم برخورد دستگاه با افراد به ویژه کودکان در زمان انجام عملیات
  • عدم دسترسی به دستگاه برای افراد غیر مجاز
  • احتیاط در مقابل پله، فرش و اشیای به دام افتادنی مانند کابل برق

حرکات غیر طبیعی دستگاه مانند برخورد با موانع، زیر گرفتن و سقوط از بلندی منجر به آسیب های جدی می ‌گردد. بنابراین توجه به نکات زیر الزامی می باشد:

  • بهره گیری از سوییچ و پدال گاز فقط در هنگام لزوم
  •  فعال نمودن ترمز اسکرابر در زمان حرکت دستی دستگاه
  • غیر فعال نمودن ترمز الکتریکی دستگاه بر روی سطحی صاف

برس های دوار، پدها و نگهدارنده پد در صورت تماس با افراد موجب بروز آسیب‌های جدی می گردند. بنابراین توجه به نکات زیر ضروری می باشد:

  • ممانعت از لمس برس ها و پدهای در حال چرخش
  • جلوگیری از تماس افراد حاضر در محیط  با برس و پدهای در حال چرخش و نگهدارنده پد
  • اطمینان از خاموشی کامل دستگاه اسکرابر پیش از تماس با برس، پد و نگهدارنده پد

جریان الکتریسیته می ‌تواند منجر به بروز صدمات جدی گردد. در صورت آسیب دیدگی عایق کاری و یا قطعه‌ ای خاص، خطر برق گرفتگی وجود خواهد داشت. بنابراین :

  •  جدا نمودن کف شوی پیش از شروع کار
  • لمس ننمودن قطب های باتری یا دستگاه شارژر
  • برخورداری از دانش کافی از مختصات اسکرابر صنعتی قبل از اتصال آن به شارژر
  • کاربر دستگاه اسکرابر سرنشین دار
    کاربر دستگاه اسکرابر سرنشین دار

کاربر دستگاه اسکرابر سرنشین دار

هدایت دستگاه نظافت صنعتی باید بر عهده فرد آموزش دیده و مورد تائید قرار گیرد. آگاهی کاربر از دستورالعمل ‌های ایمنی دستگاه ضروری می‌باشد، کاربران خدماتی  باید نسبت به خطرات احتمالی کاملا آگاه باشند و از اقدامات لازم در مواقع بروز خطر به دلیل استفاده نادرست از دستگاه یا عوامل دیگر، اطلاع داشته باشند و اگر فاقد دانش کافی باشد، برگزاری دوره های آموزشی کار با دستگاه برای وی ضروری خواهد بود و باید بتواند برای هر عملیات از قبیل هدایت و کنترل دستگاه، نظافت و تعمیر و نگهداری آماده خدمت رسانی باشد، توجه به هرگونه تغییر در عملکرد دستگاه می ‌تواند نکات ایمنی را تحت تأثیر قرار دهد، باید به سرعت توسط کاربر به فرد مسئول گزارش داده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال در این زمینه می توانید با کارشناسان با تجربه ما با شماره تلفن۰۲۱۸۷۱۸۴ ویا گفتگوی آنلاین سایت در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید