نحوه نگهداری و زمان تعویض برس اسکرابر

نحوه نگهداری و زمان تعویض برس اسکرابر

یکی از دستگاه های نظافتی در محیط های مختلف، دستگاه اسکرابر است که امروزه بسیار رواج یافته است. استفاده از دستگاه اسکرابر برای شستشوی سطوح کف استفاده می شود که در زمان و هزینه به میزان قابل توجهی صرفه جویی می نماید. کفشوی موجب بهداشت بیشتر و سطوح تمیز تری می شود به همین دلیل در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرابر از بخش های مختلفی تشکیل شده که برخی از آن ها جزء قطعات مصرفی محسوب می شوند که باید پس از مدتی تعویض شوند تا بتوان شستشویی به کیفیت اولیه داشت.عدم تعویض این قطعات باعث می شود شستشو به خوبی انجام نشود و عدم رضایت را در پی خواهد داشت.

 

قطعات قابل تعویض اسکرابر

دستگاه کفشوی از بخش های مختلفی ساخته شده است مانند برس، لاستیک تی، موتور مکنده، موتور برس، مخزن آب کثیف، مخزن آب تمیز و باتری در صورتی که دستگاه شارژی باشد. دو مورد از این قطعه ها یعنی برس و لاستیک تی، قطعات مصرفی هستند که پس از مدتی استفاده، کارایی اولیه خود را از دست می دهند و ممکن است سطح را به خوبی شستشو و یا خشک ننمایند. بنابراین باید با توجه به میزان مصرف، پس از مدتی این قطعات تعویض شوند تا دستگاه بتواند با همان بازده اولیه عملیات شستشو را انجام دهد. هیچ برس یا پدی وجود ندارد که دوامی همیشگی و به اندازه عمر دستگاه داشته باشد.

 

تعویض برس در دستگاه کفشوی

تعویض برس اسکرابرپس از فرسوده شدن برس، بهتر است آن را با قطعات ساخته شده توسط تجهیزات اصلی که با نام OEM (Original Equipment Manufacturer) نیز شناخته می شوند، جایگزین گردد و از استفاده قطعات با کیفیت پایین خودداری شود. زیرا قطعات بی کیفیت علاوه بر این کیفیت شستشو را پایین می آورد، می تواند موجب آسیب به سایر قطعات اصلی دستگاه نیز گردد. به طور مثال برس می تواند به موتور آسیب برساند. بنابراین در هنگام تعویض همیشه باید از تولید کننده، قطعات را درخواست کرد زیرا ممکن است با مبلغی ناچیز موجب خسارتی با هزینه بالا شد. استفاده از قطعات غیر اصل ممکن است حتی باعث باطل شدن گارانتی نیز گردد. باید از دستگاه اسکرابر و قطعات آن به خوبی نگهداری کرد تا علاوه بر افزایش طول عمر، قطعات مصرفی نیز مدت زمان طولانی تری نیاز به تعویض داشته باشند. برس و پد هر دو را پس از استفاده باید به طور کامل تمیز کرد و اگر ضایعاتی درون آن ها به دام افتاده جدا کرد تا در استفاده بعدی کارایی لازم را برای شستسشو داشته باشد. فرسایش برس و پد به میزان استفاده از دستگاه، میزان آلودگی و جنس کفپوش بستگی دارد. باید توجه داشت هنگامی که برس یا پد ۵۰ درصد از ضخامت خود را از دست دادند، باید تعویض شوند زیرا اثر خود را از دست داده اند.

 

نظافت برس و پد ها

باید از دستگاه اسکرابر و قطعات آن به خوبی نگهداری کرد تا علاوه بر افزایش طول عمر، قطعات مصرفی نیز مدت زمان طولانی تری نیاز به تعویض داشته باشند. برس و پد هر دو را پس از استفاده باید به طور کامل تمیز کرد و اگر ضایعاتی درون آن ها به دام افتاده جدا کرد تا در استفاده بعدی کارایی لازم را برای شستسشو داشته باشد. شستشوی برس و پد به روش خاصی انجام می شود و خیساندن آن ها در محلول شوینده به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا موجب خرابی برس یا پد می شود. استفاده از آب گرم و یک مسواک برای شستشوی پد بسیار مناسب است و خاک ها را از آن جدا می کند. پس از شستشو باید آن ها را در جایی قرار داد تا به خوبی خشک قبل از استفاده مجدد خشک شوند.  پس از اینکه از دو طرف پد استفاده شد و هر دو طرف آن فرسوده شد، می توان آن را دور انداخت. برس قطعه گران تری نسبت به پد می باشد بنابراین باید به خوبی نگهداری شود تا طول عمر آن افزایش یابد. بهتر است برس به صورت هفتگی چرخانده شود وگرنه موی های برس از یک طرف دچار خوردگی و پوسیدگی بیشتری می شوند و رفته رفته موجب غیر قابل استفاده شدن برس می گردد. تمیز کردن برس نیز همانند پد ها است و باید پس از هر بار استفاده، با آب داغ شستشو و سپس خشک شود تا برای استفاده مجدد آماده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید