رنگ بری و خزه تراشی از بدنه کشتی با استفاده از واترجت صنعتی

رنگ بری و خزه تراشی از بدنه کشتی با استفاده از واترجت صنعتی

رنگ بری، رسوب زدایی، جرم بری و خزه تراشی یکی از مهمترین عملیات های نظافتی در صنایعی چون کشتیرانی می باشد که به واسطه نوع فعالیتشان ارتباط مستقیمی با آب و رطوبت دارند. در چنین صنایعی به واسطه محافظت از بدنه کشتی و تجهیزات از لایه های رنگ به عنوان پوشش های محافظ در برابر خوردگی ناشی از عناصر حلال در آب دریا استفاده می نمایند. استفاده از لایه محافظ بر روی تجهیزات و بدنه کشی از آنها محافظت نموده و عمر مفید آنها را افزایش می دهد. مسلم است که عدم استفاده از پوشش های مناسب بر روی بدنه و تجهیزات، به واسطه کاهش عمر مفید آنها، هزینه های هنگفتی را در پی دارد. رنگ بری کامل و از بین بردن لایه های پوشش های قدیمی، خزه ها و جرم ها نقش مهمی در استحکام لایه محافظ و پوشش رنگ جدید دارد، پر واضح است که شیوه های سنتی نظافت توانایی چندانی برای انجام عملیات های سنگینی چون رنگ بری و لایه برداری از بدنه وسیع کشتی را ندارند، از این رو استفاده از تجهیزات صنعتی و ماشین آلات مکانیزه ایی چون واترجت صنعتی یا شوینده فشار قوی نظافت موثری را در زمانی بسیار کوتاه انجام می دهند.

 

اساس عملکرد دستگاه های واترجت صنعتی

واترجت صنعتی و رنگ بری از روی بدنه کشتیدستگاه های واترجت آلمانی یا شوینده های فشار قوی با استفاده از پاشش آب پر فشار تمامی ذرات چسبیده به سطوح چون لکه های روغنی، جرم، باقی مانده های رنگ و گریس را از روی انواع سطوح جدا می نمایند. اجزای اصلی این دستگاه ها ورودی آب، موتور، پمپ، شلنگ فشار قوی، لنس ها و نازل ها می باشند. پمپ به عنوان قلب دستگاه مسئول افزایش فشار آب ورودی و پاشش پر فشار آن به بیرون می باشد. سرعت و فشار آب خروجی دو فاکتور مهم در واترجت ها می باشد. هر چه فشار آب خروجی بیشتر شود، دستگاه توانایی بیشتری برای از بین بردن لایه های عمیق آلودگی داشته و هر چه سرعت یا دبی آب بالاتر باشد، سرعت عملیات نظافت افزایش می یابد. استفاده از نازل های گوناگون در این دستگاه ها با تنظیم پاشش آب نقش مهمی در افزایش سرعت عملیات ایفا می نمایند.

 

استفاده از واتر جت ها در نظافت بدنه کشتی ها

واترجت صنعتی و نظافت کشتیهمانطور که پیش تر اشاره شد از بین بردن خزه ها و رنگ بری دو چالش مهم در نظافت و رسیدگی به بدنه کشتی ها می باشد، وسعت بالای سطوح بدنه و ماهیت آلاینده ها مانع از کارآمدی شیوه های سنتی در نظافت این سطوح گردیده است در حالیکه استفاده از واترجت ها بهترین پاسخ برای نظافت و رنگ بری این سطوح می باشد، واترجت های فشار قوی و فوق فشار قوی در کنار استفاده از نازل های دوار، توانایی بالایی در نظافت خزه ها و رنگ بری از سطوح دارند. به منظور استفاده از واترجت ها در نظافت می توان از سه روش اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی استفاده نمود.

 

استفاده از شیوه های اتوماتیک در نظافت

واتر جت صنعتی و کارواش صنعتی و نظافت کشتیدر این شیوه از نازل های متصل به ربات های مغناطیسی به منظور انجام عملیات نظافت استفاده می نمایند. این ربات ها با استفاده از نیروی مغناطیسی به بدنه کشتی چسبیده و با حرکت کاملا اتوماتیک بر روی سطوح و پاشش آب با فشار تعیین شده، تمامی انواع آلودگی های مورد نظر چون خزه ها و رنگ ها را از روی بدنه کشتی جدا می نماید. استفاده از ربات های مغناطیسی در عملیات نظافتی با افزایش سطح تحت پوشش، تاثیر بسزایی در افزایش سرعت عملیات داشته و از این رو در مقایسه با روش های دیگر عملیات نظافت را در زمان کوتاه تری انجام می دهد. ایمنی بسیار بالای این روش از دیگر مزایای استفاده از ربات های مغناطیسی در نظافت می باشد.

 

استفاده از جت نیمه اتوماتیک در نظافت

واترجت صنعتی و نظافت سطوح بدنه جت های نیمه اتوماتیک یا همان Multi Worker با اتصال به نازل های پاشش در مقایسه با شیوه های دستی امکان نظافت مساحت های بیشتری را در هر مقطع برای کاربر فراهم نموده و از این رو سرعت بیشتری در مقایسه با شیوه های دستی دارد، علاوه بر این، در مقایسه به شیوه های دستی ضریب ایمنی بالاتری نیز برای کاربر دارد.

 

نظافت بدنه کشتی با استفاده از نازل های دستی کارواش صنعتی

واتر جت صنعتی و استفاده از کارواش صنعتی در نظافتدر این روش نازل پاشش در دست کاربر قرار گرفته و از این رو دامنه حرکتی آن وابسته به حرکت کاربر می باشد، از آنجایی که در چنین حالتی، دسترسی به سطوح در هر مقطعی کمتر از شیوه های دیگر می باشد، از این رو به زمان بیشتری برای نظافت نیاز دارد.

 

لینک های مفید:

واترجت صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید