نوسازی بنا‌های تاریخی با واترجت صنعتی

نوسازی بنا‌های تاریخی با واترجت صنعتی

ابنیه تاریخی از ارزشمند ترین آثار تاریخی هر کشوری است؛ اما این آثار گاه تا مرز نابودی پیشرفته و آسیب های متعددی به بنای آن ها وارد می شود. به همین منظور می بایست مراقبت از بنا های تاریخی در دستور کار با اولویت بالا قرار گیرد. نگهداری از ابنیه تاریخی و آثار باستانی مستلزم مدیریت صحیح و مداوم و بکارگیری از ابزار های تخصصی می باشد. یکی از بهترین شیوه های نگهداری از بنا های تاریخی، نظافت و شستشوی چنین سازه هایی است که با استفاده از واترجت صنعتی این امر به خوبی و با کیفیت بالا محقق خواهد شد. در ادامه دلیل نیاز به مراقبت مداوم و ویژگی های واتر جت برای چنین کاربرد حساسی را بیان خواهیم نمود.

اهمیت نگهداری از ابنیه تاریخی

واترجت صنعتی و بازسازی سازه تاریخیآثار باستانی که شامل بنا‌ها و مجسمه های تاریخی می شوند به دلیل سن بالا ساختارشان، بسیار حساس و شکننده اند. با افزایش عمر چنین سازه هایی، مقاومت کاهش می یابد و این آثار ساده تر تجزیه خواهند شد. به منظور جلوگیری از زوال آثار تاریخی می بایست مدیریت صحیح و اصولی انجام داد و فعالیت هایی را برای بازسازی و نوسازی آثار باستانی در دستور کار قرار داد. باقی ماندن آلودگی های شهری بر روی سازه های تاریخی و همچنین عدم مدیریت برای جلوگیری از ماندگاری شرایط بد جوی مانند باران های اسیدی بر روی سازه های باستانی، می تواند باعث واکنش این مواد با ساختار بنا گشته و نابودی سریع این آثار مهم را در پی داشته باشد. به همین دلیل از بهترین روش های نگهداری و مراقبت از سازه های قدیمی و ارزشمند، شستشوی این سازه ها و زدودن آلودگی از سطوح چنین ابنیه ای است.

 

چگونه عملیات بازسازی سازه های تاریخی را انجام دهیم؟

بازسازی با واترجتهمانگونه که بیان شد، نگهداری از آثار باستانی به دلیل قدمت بالای ساختارشان، بسیار دشوار است. به همین دلیل می بایست برای شستشوی آلودگی از سطوح آن ها از تجهیزات تخصصی و پیشرفته استفاده کرد. از آن جایی که سطوح سازه های تاریخی (شامل مجسمه و بنا های قدیمی) نا هموار هستند، بهره گیری از دستگاه واترجت صنعتی از بهترین شیوه های نظافت و کمک به نوسازی ابنیه تاربخی می باشد. واترجت صنعتی در صورتی که استاندارد و با کیفیت باشد، قادر است بدون تخریب و آسیب به چنین بنا های مهمی، به شستشو و نظافت همه خلل و فرج این بنا ها بپردازد. به منظور بهبود کارایی می توان از تجهیزات جانبی واترجت صنعتی نیز برای تسلط بیشتر بر روی سازه ها کمک گرفت.

 

مزایای بهره گیری از واترجت صنعتی در بازسازی آثار باستانی

نوسازی بنای تاریخی با واترجتبکارگیری روش های استاندارد در هر زمینه ای ویژگی های متعددی به ارمغان خواهد آورد. دستگاه واترجت صنعتی نیز به دلیل ساختار قدرتمند و تخصصی، نتایج ویژه ای را پس از استفاده به همراه خواهد داشت. مکانیزم عمل واترجت مزایای بسیاری را برای ابنیه تاریخی خواهد داشت که برخی از آن ها را در ادامه شرح خواهیم داد. واترجت امکان تنظیم فشار دارد که این امر موجب تخصصی سازی شستشو می گردد و می توان با کاهش یا افزایش فشار متناسب با نیاز، از آسیب به بناهای پر اهمیت تاریخی جلوگیری کرد. همچنین نوسازی سازه های قدیمی با واتر جت صنعتی به دلیل عدم نیاز به استفاه از چندین ابزار موجب کاهش هزینه ها می گردد. از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه در ترمیم و بازسازی آثار باستانی می توان به عدم نیاز به مواد شیمیایی به منظور نظافت اشاره نمود که این امر موجب افزایش امنیت سازه های تارخی خواهد شد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید