۵ سوالی که پیش از نظافت صنعتی باید پاسخ داد

۵ سوالی که پیش از نظافت صنعتی باید پاسخ داد

در هر مکانی نیاز به نظافت از جمله اصلی ترین موارد مدیریت آن مکان می باشد. استفاده از تجهیزات متناسب با محیط موجب بهینه سازی فرآیند نظافت می گردد. ارائه راه کار مناسب نظافتی مستلزم دریافت دانش کامل از نوع سطح، مساحت سطح، جنس سطح و… خواهد بود. به همین ترتیب بهتر است پیش از تهیه هر گونه وسیله نظافتی به منظور شروع پاکیزه سازی محیط، دانش کافی درباره سطح تحت نظافت کسب شود. در ادامه برخی از رایج ترین سوالاتی که به منظور افزایش دانش در رابطه با سطح و آلودگی موجود مطرح می شود، مورد بررسی قرار می گیرند. پاسخ به این سوالات و تجمیع اطلاعات مفید به خرید دستگاه نظافت صنعتی مناسب کمک خواهد کرد.

سوالات متداول نظافتی

در زمینه نظافت و شستشوی یک سطح یا محیط ابتدا چند پرسش مطرح می شود که باید به آن ها پاسخ داد:

 

۱- نظافت صنعتی یا خانگی؟

ابتدایی ترین سوالی که پیش از نظافت یک محیط به وجود می آید، شناخت آن محیط و نوع آلودگی می باشد. در صورتی که کاربرد نظافتی به منظور رفع آلودگی از محیط های خانگی و سطحی باشد، بهتر است از رده های تجاری و خانگی دستگاه های نظافت صنعتی استفاده گردد، اما در صورتی که محیط تحت نظافت وسیع یا صنعتی باشد، می بایست از انواع قدرتمند دستگاه های نظافت صنعتی به منظور نظافت سطوح صنعتی و بزرگ بهره جست.

 

۲- آلودگی از چه نوع است؟

یکی دیگر از نکاتی که در نظافت بسیار ملزم به توجه است نوع آلودگی موجود بر روی سطوح می باشد و پیش از شروع به تمیز کاری باید وضعیت آلودگی مشخص گردد. آلودگی های سطحی از نوع غبارات با دستگاه های گوناگون نظافت صنعتی قابل تمیز کردن است. اما در صورتی که آلودگی های موجود بسیار عمیق، ماندگار و از نوع روغنی باشند، بهتر است از تجهیزاتی که دمای بالاتری از آب و مواد شوینده را ارائه می کنند یا دستگاه هایی که مواد شوینده مخصوص پاشش می کنند استفاده شود.

 

۳- مساحت تحت نظافت چقدر است؟

در نظافت یک سطح باید توجه داشت که گستره سطح چقدر است. به دلیل طراحی و ارائه دستگاه های نظافت صنعتی در رده های گوناگون و در انواع مختلف، بهتر است با شناخت دقیق سطح از نوع مناسب دستگاه استفاده نمود. بهره مندی از دستگاه های بزرگ تر برای شستشوی سطوح گسترده و وسیع موجب تسهیل در فرآیند نظافت و سرعت بخشی به عملکرد نظافتی خواهد شد و سبب افزایش قابل توجه میزان بازدهی و بهره وری می گردد.

 

۴- جنس سطح چیست؟

توجه به جنس سطح به منظور جلوگیری از آسیب رسی به سطوح حساس بسیار مهم است. برخی از مواد شوینده صنعتی را نمی توان بر روی سطوح حساس پاشش نمود. همچنین استفاده از برس های زبر به منظور شستشوی سطوح هموار با حساسیت بالا، ممکن است موجب آسیب جبران ناپذیر به سطح شود. یا در برخی مواقع ممکن است نیاز باشد تا آب پاشش شده از دستگاه واترجت صنعتی با فشار بخصوصی باشد که از آسیب به آن سطح جلوگیری شود.

 

۵- چه نیازی؟ چه دستگاهی؟

به منظور شستشوی سطوح می توان از دو دستگاه واترجت صنعتی و اسکرابر استفاده نمود. دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی برای شستشوی سطوح هموار و دستگاه واترجت هم برای شستشوی سطوح کف و هم سطوح ناهموار کاربردی و مناسب می باشد. انتخاب نوع دستی یا سرنشین دار اسکرابر به مساحت سطح بستگی دارد. همچنین در صورتی که آلودگی ها روغنی باشند و دستگاه مورد استفاده کارواش صنعتی باشد، می بایست از واترجت آب گرم استفاده نمود. به منظور جاروب آلودگی های ریز و غبارات از سطوح هموار و ناهموار در محیط های خانگی، تجاری، اداری و صنعتی می توان از انواع متفاوت دستگاه جارو برقی صنعتی استفاده نمود. از دستگاه سوییپر صنعتی نیز برای نظافت سطوح گسترده با آلودگی های ریز و درشت استفاده می شود. پولیشر صنعتی هم دستگاهی برای جلا بخشی به سطوح پس از شستشو با اسکرابر یا به صورت تکی می باشد.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «۵ سوالی که پیش از نظافت صنعتی باید پاسخ داد»

  1. بله سوییپر ها آلودگی هایی مانند برگ درختان، فلزات کوچک، سنگریزه و شیشه را با برس جمع می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید