اصول استفاده و نگهداری از باتری دستگاه اسکرابر

اصول استفاده و نگهداری از باتری دستگاه اسکرابر

اسکرابر متداول ترین و پر کاربرد ترین دستگاه نظافتی است که در محیط های مختلف صنعتی و تجاری استفاده می شود. بسیاری از مدل های این کفشوی، از باطری بعنوان منبع تغذیه بهره می برند. دارندگان این دستگاه به دلیل عدم نیاز به توقف عملکرد نظافت جهت جابجایی کابل از جایی به جای دیگر، از تجربه نظافت با دستگاه بدون سیم استفاده می کنند. طول عمر باطری این مدل از کفشوی ها، علاوه بر کیفیت ساخت باطری، به استفاده صحیح از باطری و بازبینی منظم آن بستگی دارد. در این مقاله مطالبی در ارتباط با طول عمر باطری اسکرابر یا کفشوی و مراقبت از باتری بیان می شود.

اسکرابر باطری دار

اسکرابر باتری دارمنبع تغذیه اسکرابر ها از طریق جریان مستقیم برق، باطری یا حتی سوخت فسیلی تامین می شود. در اسکرابر باطری دار، چند باتری ژل یا اسیدی با میزان شارژدهی متفاوت از ۲ تا حدود ۴ ساعت انرژی مورد نیاز موتور برس، موتور مکنده و دیگر بخش های الکتریکی دستگاه را فراهم می کنند. تعداد و ولتاژ باتری ها در مدل های مختلف کفشوی با عرض برس ها و توان موتور تناسب دارد. اسکرابر باتری دار مناسب برای نظافت و شستشوی سطح کف یک محیط بایستی باطری هایی داشته باشد که با یک بار شارژ بتوان حداقل یک بار کل سطح مورد نظر را تمیز نمود. بعد از پایان کار با دستگاه، کاربر آن باید باطری را به شارژ بزند تا در استفاده های بعدی وقفه ای در عملیات نظافت ایجاد نشود. هدایت اسکرابر های باتری دار بصورت دستی یا بوسیله یک راننده انجام می گیرد.

انواع باطری کف شوی

باتری اسکرابرباطری اسکرابر ها از نوع اسیدی، AGM یا ژل هستند. باطری های اسیدی قیمت کمتری دارند اما در مقابل باطری های ژل گران قیمت تر می باشند. باطری ژل نیازی به تعمیر نداشته اما باطری های اسیدی بایستی بطور منظم بررسی و نگهداری شوند.

 

 

 

 

طول عمر باطری اسکرابر

طول عمر باطریباطری اسکرابر ها بعد از مدتی استفاده به پایان عمر خود می رسند و بایستی تعویض شوند. عمر باطری به کیفیت ساخت آن، شارژ و دشارژ صحیح و بازبینی و مراقبت از آن بستگی دارد. باتری های اسکرابر طول عمر مشخصی دارند، اما ایجاد یک برنامه منظم بازبینی و نگهداری و همچنین رعایت چند نکته در حین استفاده از اسکرابر، می تواند موجب افزایش طول عمر باطری و کاهش هزینه های تعویض باطری شود.

 

 

 

استفاده صحیح از باطری

باطری اسکرابرباطری اسیدی اسکرابر باید با یک برنامه منظم و ثابت شارژ شود تا طول عمر بالایی داشته باشد. باطری کفشوی باید پیش از استفاده بطور کامل شارژ شود. تخلیه کامل شارژ باطری، می تواند موجب کاهش طول عمر آن شود. بنابراین کاربر اسکرابر باید از خالی شدن کامل شارژ باطری جلوگیری کند. در بعضی از اسکرابر ها برای جلوگیری از این اتفاق، سیستمی تعبیه شده که در زمان کم بودن شارژ باتری اخطاری داده و سپس باطری را از مدار خارج می کند. اختلال در چرخه شارژ باتری یعنی عدم توجه به زمان به شارژ زدن و از شارژ بیرون آوردن موجب کاهش طول عمر آن می شود. همچنین بیش از یکبار شارژ کردن باطری به دلیل کم شدن طول عمر آن، توصیه نمی گردد.

بازبینی و نگهداری از باطری

بازبینی باتریباطری اسکرابر بایستی در یک محیط ایمن و خنک نگهداری شود تا حرارت موجب آسیب آن ها نشود. در صورتیکه باطری از نوع اسیدی است، سطح آب آن بایستی بطور منظم چک شود. همچنین اتصالات بین باطری و دستگاه باید بررسی و نظافت گردد. یک اتصال کثیف یا پوسیده به معنی ایجاد مشکل برای باطری ها می باشد. هنگام تعمیر و نگهداری باطری، کاربر بایستی از دستکش محافظ استفاده نماید. همچنین قبل از شارژ باطری، سطح اسید باتری باید بررسی شود. دمای محیط شارژ باتری نیز در نگهداری مناسب آن اهمیت دارد. دمای محیط شارژ باطری باید دارای تهویه مناسب و با دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه باشد. در صورت عدم استفاده از دستگاه برای یک مدت مثلا ۶ ماه، باتری آن حتما باید هر یکی دوماه یکبار بطور کامل شارژ شود. بعد از این مدت نیز، قبل از استفاده باید باطری شارژ گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید