جاروبرقی صنعتی راهکاری برای بهبود کارکرد خطوط تولید

جاروبرقی صنعتی راهکاری برای بهبود کارکرد خطوط تولید

بهداشت و تمیزی خطوط تولید اهمیت زیادی دارد و با نظافت به موقع و اصولی از ایجاد پسماندهای بیشتر، آلوده شدن محصول و سوختگی جلوگیری می شود. یکی از مهم ترین دستاوردهای نظافت خطوط تولید ممانعت از تشکیل حجم بالایی از ضایعات می باشد. تجهیزات و ماشین آلات و هم چنین محیط تولید با استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی تمیز خواهند شد و این دستگاه ها با توجه به نیازهایی که در خط تولید وجود دارد از نوع دائم کار، مرکزی، پرتابل، آب و خاک و یا ضدانفجار انتخاب می شوند. هر یک از مکنده ها تضمین کننده قدرت، کیفیت و کارایی بالا هستند و چالش های نظافتی را در محیط های صنعتی و به ویژه خطوط تولید از سر راه کنار می زنند.

چرخه مداوم نظافت

مکنده های صنعتی دائم کار به موتور توربینی بی نیاز از تعمیر و نگه داری تجهیز گردیده اند که امکان عملیات نظافت را به صورت یک چرخه مداوم تبدیل می نماید. این سیستم می تواند به شکل مرکزی نصب شود تا از یک یا چند نقطه به طور مداوم ذرات و ضایعات مکش گردند. به این ترتیب میزان بهره وری افزایش یافته، در وقت صرفه جویی می شود، وضعیت بهداشت ارتقا می یابد و از خرابی ماشین آلات جلوگیری خواهد شد.

جاروبرقی صنعتی از عناصر خطوط تولید

فرآیند نظافت خط تولید با استفاده از جاروبرقی صنعتی امری جدا از تولید نیست و باید آن را به عنوان بخشی از عملیات تولید در نظر گرفت. با بهره مندی از این تجهیزات می توان اطمینان داشت که تلاش برای به حداکثر رساندن بهره وری در تولید، انجام گرفته است. ادغام یک جاروی صنعتی با خط تولید زمان نگه داری از ماشین آلات را به حداقل می رساند. استفاده از انواع جارو برقی آب و خاک در خطوط تولید بعلاوه بر نظافت محیط، عملکرد کارآمد تجهیزات را حفظ نموده و کیفیت محصولات تولیدی را افزایش خواهد داد.

مکنده مرکزی یا پرتابل؟

در زمینه این که کدام سیستم برای خط تولید بهتر است، مرکزی یا پرتابل، پاسخ واحدی وجود ندارد و همه چیز به شرایط کاری و محیطی بستگی دارد.

یک مکنده مرکزی :

– امکان مکش ذرات و مواد را هم زمان از دو یا چند نقطه فراهم می آورد.

– پروتکل های تعمیر و نگه داری خطوط تولید را سرعت بخشیده و آسان می سازد.

– کنترل هم زمان گرد و غبار و ضایعات را به طور مستقیم از ماشین آلات امکان پذیر می کند.

– امکان طراحی لوله کشی و انتخاب نوع دستگاه براساس پاسخگویی به نیازهای کارخانه را فراهم می سازد.

جاروبرقی صنعتی پرتابل:

– با شرایط کارخانه های تولیدی انطباق پذیری دارد.

– جا به جایی و حمل و نقل آسانی دارد.

– هزینه های اولیه کمتری دارد.

– به صورت دائم کار قابل استفاده است.

بخش های اصلی و ثابت هر دو مکنده مرکزی و پرتابل

دستگاه های جاروبرقی صنعتی از واحدهای گوناگونی ساخته شده اند که هر یک دارای اهداف ویژه ای هستند :

واحد مکش : واحد مکنده هسته اصلی جاروهای صنعتی که دارای یک پمپ و موتور می باشد. قدرت مکش به دقت در طراحی پمپ (درصد خلا ایجاد شده) بستگی دارد و براساس فاصله ای که دهانه مکش با مواد باید داشته باشد و هم چنین توانایی آن در کندن موادی با چگالی بالا، تعریف می شود.

واحد فیلتراسیون : سیستم فیلتراسیون یک مکنده صنعتی از فیلتر پلی استری ستاره ای، کارتریجی و یا هر دو تشکیل شده است و در مدل های سخت کار صنعتی بخشی با عنوان سایکلون وجود دارد که به جداسازی ذرات سنگین از هوا و بهبود عملکرد فیلتر کمک می کند. فیلتر یک عنصر بسیار مهم و حیاتی و حتما برای نظافت فوری آن ها سیستمی به صورت یکپارچه بر روی دستگاه تعبیه شده است.

مخزن : مخزن عضوی برشمرده می شود که ذرات و مواد مکش شده از طریق لوله خرطومی درون آن قرار گرفته و دیگر به محیط بیرون راه پیدا نمی کنند. مخزن به سادگی از دستگاه جدا شده و تا محل تخلیه حمل می گردد. در صورت لزوم امکان قرار دادن کیسه یک بار مصرف درون مخزن و جایگزینی سیستم لانگوپک نیز وجود دارد.

خرطومی و اتصالات : خرطومی، اتصالات و انواع نازل و پارویی جهت جمع آوری انواع مواد و انتقال مواد به مخزن کاربرد دارند. نازل ها مکش مواد را از سطوح هموار و ناهموار، ماشین آلات و بخش های دارای دسترسی دشوار به انجام می رسانند.

تعمیر و نگه داری جاروبرقی صنعتی خطوط تولید

مکنده های دائم کار به کمترین میزان از تعمیر و نگه داری نیاز دارند و این امکان را فراهم می آورند که در چرخه تولید و نظافت وقت گران بها تلف نشود. بیشترین فعالیتی که در زمینه تعمیر و نگه داری این تجهیزات نظافتی انجام می گیرد، نظافت و بررسی فیلتر و تخلیه مخزن است و در صورت لزوم خرطومی و نازل ها در زمان لزوم تعویض شوند.

جاروبرقی صنعتی دائم کار چیست؟

مکنده های صنعتی با قابلیت کارکرد مداوم و پیوسته جاروبرقی صنعتی دائم کار نام دارند. این دستگاه ها به موتور توربینی تجهیز گردیده اند که براساس القای الکتریکی عمل نموده و فاقد هر گونه قطعه سایشی هستند. از همین رو احتمال خرابی و سوختن آن به صفر رسیده و کاربران بدون نگرانی از خرابی می توانند آن را به صورت ۲۴ ساعته در خط تولید مورد استفاده قرار دهند.

مکنده ضدانفجار چیست؟

 اگر در میان مواد و پسماندهایی که در محیط های تولیدی باید جمع آوری شود، ذراتی با خاصیت اشتعال زایی و جرقه زدن وجود داشته باشد، باید مکنده ضدانفجار مورد استفاده قرار گیرد. این رده از مکنده ها موتور الکتریکی ندارند و مجهز به پمپ هواکار هستند، سیستم اتصال به زمین دارند و تمامی اجزای داخلی آن از جمله فیلتر، نازل و … آنتی استاتیک می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید