چگونه استفاده از اسکرابر ها، موجب کاهش صدمات نیروی انسانی می گردد ؟

چگونه استفاده از اسکرابر ها، موجب کاهش صدمات نیروی انسانی می گردد ؟

شاید بتوان به قدرت ادعا کرد که یکی از بزرگترین مشکلات کارفرمایان را معضلات مربوط به نیروی انسانی تشکیل می دهد. یکی از این معضلات مربوط به صدمات و جراحات حین کار است، که خود ایجاد کننده مشکلات متعدد دیگری از جمله عدم توانایی کارگر و هزینه های درمانی مربوطه می باشد. بعلاوه در کنار این مورد از نظر قانونی نیز صدمات حین کار به عنوان عدم رعایت کامل موارد ایمنی تلقی شده و می تواند به همراه خود بار حقوقی در پی داشته باشد. آمار ها حاکی از آن است که لیز خوردن و افتادن ۲۵ % از صدمات در محل کار را شامل می شود. چنین صدماتی به دلیل احتمال بالا در ایجاد شکستگی های عمیق یا دیگر موارد می تواند از ۳۰ تا ۹۵ روز کارگر را به شرایط کاری خارج سازد. خوشبختانه سیستم های مکانیزه نظافت صنعتی می توانند تا حد زیادی موجب کاهش این صدمات و مشکلات پیرامون آن گردند. ما در این مقاله سعی داریم تا با بیان برخی ویژگی های اسکرابر ها آنها را به عنوان راهکاری همیشگی جهت کاهش صدمات حین کار نیروی انسانی معرفی کنیم.

۱- برنامه کاری منظم در شستشوی سطوح با اسکرابر

اسکرابردر روش سنتی شستشوی سطوح به دلیل سرعت پایین انجام عملیات، زمان انجام کار تا حد زیادی افزایش می یابد. همین امر موجب می شود تا در نقاط مختلف آلودگی ها به صورت توده های گسترده و یا انباشته بر روی زمین بر جای مانده و احتمال وقوع حوادثی از قبیل سر خوردن افزایش یابد. در شیوه سنتی تنها راهکار برای حل این مشکل، افزایش نیروی انسانی است که خود دارای طبعات متعددی دیگری می باشد. به همین دلیل است که در اکثر اماکن به دلیل حجم بالای کار و ایجاد ماموریت های لحظه ای (مانند وقتی که بطری شیر از دست یک مشتری بر روی زمین رها می شود) کار از روال منظم و برنامه ریزی شده خارج می گردد. این در حالی است که در شسشتوی سطوح توسط اسکرابر ها، سرعت بالای انجام عملیات موجب می شود تا حتی با تراکم کاری بالا و یا ایجاد ماموریت های نظافتی لحظه ای، باز هم خللی در برنامه کاری ایجاد نشود. به همین دلیل است که استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی، درصد توده های باقی مانده بر روی سطوح را به شدت کاهش داده و احتمال خطراتی از جمله لیز خوردن را از بین برده است.

۲- شستشوی بدون فوت وقت

clean-up-spills-safety-first-sign-s-2327ایجاد آلودگی در محیط های کاری با حد بالایی از پرسنل و افراد در رفت آمد، امری طبیعی به نظر می رسد. آلودگی ها در لحظه ابتدایی میزان مقاومت پایینی در برای شستشوی دارند، اما این مقاومت با گذشت زمان افزایش یافته و آلودگی را از حالتی سطحی به عمیق تغییر می دهد. آلودگی های عمیق علاوه بر اینکه نیازمند زمان بیشتری برای شستشوی هستند، می توانند بر روی سطح تغییرات بلند مدتی را ایجاد کنند. در ثانی آلودگی ها در لحظات ابتدایی ایجاد به شدت خطرناک به نظر می رسند. دلیل آن میزان رطوبت بالا بوده که خود موجب کاهش اصطکاک زمین شده و می تواند موجب صدماتی از جمله لیز خوردن افراد باشد.

 

 

۳- علائم احتیاط بر روی سطوح مرطوب

iStock_000014400387_Largeدر شستشوی توسط روش سنتی، به دلیل بر جای ماندن رطوبت ناشی از تی بر روی زمین، همواره می بایست تا زمان خشک شدن کامل زمین از علانم هشدار دهنده جهت عدم عبور افراد استفاده کرد. با این وجود امروزه شاهد هستیم که در اکثر اماکن از به کارگیری این علائم چشم پوشی می شود و همین امر می تواند به عنوان یکی از عوامل ایجاد صدمات نام برده شود. این در حالی است که استفاده از دستگاه های اسکرابر صنعتی با قابلیت شستشوی و خشک کردن همزمان سطوح، به عنوان یکی از عوامل موثر در کاهش این گونه صدمات شناخته می شود.

 

 

۴- کاهش ابزار و بهم ریختگی محیط

Captureدر روش شستشوی سنتی ابزار متعددی از جمله تی، سطل آب، مواد شوینده و … در کنار کاربر مورد نیاز می باشد. بعلاوه در این روش به دلیل سرعت پایین عملیات استفاده از تعداد بالایی از نیروی انسانی استفاده می گردد که هر کدام نیازمند مجموعه ای کامل از تجهیزات می باشند. این تعدد وسایل می تواند در راهرو ها، اتاق های کوچک و … علاوه بر ایجاد مزاحمت می تواند در خیلی از موارد به دلیل برخورد اتفاقی عابران با این تجهیزات، ایجاد صدماتی از جمله زمین خوردن داشته باشد. این در حالی است که در استفاده از زمین شوی صنعتی به دلیل کاهش ابزار و تسلط بیشتر کاربر و دید بهتر عابران نسبت به دستگاه، احتمال وقوع چنین مشکلاتی بشدت کاهش می یابد.

۵- تجهیزات ایمنی مناسب

safety-logos4استفاده از تجهیرات ایمنی مناسب به عنوان یکی از دغدغه های کارفرمایان مطرح می باشد. این درحالی است که طبق آمار منتشر شده توسط انجمن ایمنی مهندسی آمریکا، ۹۸ درصد از کارگران تمایل دارند تا حد ممکن از این وسایل استفاده نکنند. استفاده از دستکش، چکمه و … مناسب که بتواند احتمال آسیب های حین کار را کم نماید به دلیلی محدودیت های ایجاد کننده برای کارگران در اکثر روند های نظافتی در نظر گرفته نمی شود. این درحالی است که بهره گیری از روش های مکانیزه از جمله دستگاه اسکرابر به دلیل سطح بالای ایمنی و درگیری کمتر کارگر با ابزار می تواند علاوه بر اینکه به طور چشم گیری نیاز به کارگیری ابزار ایمنی را کم می کند، موجب کاهش صدمات نیز گردد.

 

 

کفشوی مکانیزه: لیست کاملی از دستگاه های اسکرابر دستی و سرنشین دار

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید