رفع انواع آلودگی بتن با واترجت صنعتی

رفع انواع آلودگی بتن با واترجت صنعتی

سطوح بتنی در مسیرهای محیط های صنعتی، فضاهای شهری، پیاده روها،‌ انبارها و سوله ها، پارکینگ ها و سایر محیط های مشابه سطوحی هستند که همواره در معرض آلودگی قرار دارند و به شستشوی سریع نیاز دارند. با گذشت زمان آلودگی های زیادی روی سطح بتن را فرا می گیرد و تردد وسایل نقلیه و لیفتراک بر روی آن ها رد لاستیک بر جای می گذارد. هم چنین ریزش روغن و گریس نیز از دیگر آلودگی هایی است که می تواند روی سطح زمین باقی بماند. لکه ها و آلودگی های نقش بسته بر روی سطوح در محیط های صنعتی، تجاری، شهری و … به سختی از بین می رند و جهت از میان برداشتن این مشکل شستشوی فشار قوی با واترجت صنعتی کاربرد دارد.



۳ اصل در شستشوی سطوح سخت

– یافتن منبع آلودگی

– مدت زمانی که از تشکیل آلودگی می گذرد

– نوع سطح آلوده

 

واترجت صنعتی یک روش مناسب برای شستشوی بتن

شوینده فشار قوی ابزاری کارآمد و حرفه ای برای شستشوی سطوح سخت و بتنی است و برای حذف انواع آلودگی به کار می رود:

 

لکه های روغن و گریس

مواد روغنی به سرعت در بتن نفوذ پیدا می کنند و به همین دلیل سخت ترین آلودگی این سطوح به شمار می آیند. در برخی از محیط های صنعتی مقدار ریزش روغن در محیط زیاد است و برای کنترل آن موادی مانند خاک اره به آن اضافه می شود تا از پخش شدن بیشتر روی سطح و ایجاد لغزندگی جلوگیری شود. شاید انجام این کار مانع از انتشار بیشتر روغن در محیط شود اما استفاده از خاک اره خود آلودگی دیگری به محیط می افزاید. به همین منظور بهره مندی از دستگاه واترجت آب گرم بهترین گزینه برای از بین بردن آلاینده های چرب و روغنی است و سطح بتن را به خوبی شستشو می دهد. اگر روزانه شستشو با واترجت صنعتی آب گرم تکرار شود، روغن یا گریس ریزش شده عمیقاً به بتن نفوذ پیدا نمی کند و فرآیند نظافت آسان تر می گردد.

 

 قارچ و کپک

بخش زیادی از سطوح بتنی در مراکز صنعتی و محیط های شهری به قارچ و کپک آلوده هستند و شدت و ضعف آن به شرایط آب و هوایی وابسته است. قارچ، کپک و باکتری در محیط های مرطوب و یا بدون تهویه مناسب با سرعت بالاتری رشد و تکثیر پیدا می کنند. برای شستشوی سطوح سختی که به نظر می رسد چنین آلودگی هایی آن ها را فرا گرفته است،‌ دستگاه واترجت صنعتی دارای کاربرد بوده و نیروی بالای آب به بازیابی حالت اولیه سطح کمک می کند.

 

رنگ فرسوده

اگر سطح بتن دارای رنگ آمیزی باشد که به مرور زمان و بر اثر عوامل محیطی دچار پوسیدگی شده اند، برای احیای سطح لازم است این رنگ ها برداشته شوند. دستگاه واترجت صنعتی نه تنها برای شستشوی بتن بلکه برای رنگ برداری از آن نیز کاربرد دارد،‌ به صورتی که با انتخاب دستگاهی دارای فشار متناسب با شدت آلودگی به همراه نازل دوار، امکان برداشتن رنگ های قدیمی با کیفیت بالا و بدون آسیب رسیدن به سطح زیرین فراهم می گردد.

 

رد لاستیک

باقی ماندن رد لاستیک بر روی سطح زمین یکی از متداول ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد در محیط های مختلف از آن یاد می کنند و همواره به دنبال راهکاری برای رفع آثار آن هستند. یک راه حل برای شستشوی رد لاستیک وسایل نقلیه و لیفتراک استفاده از دستگاه واترجت صنعتی به همراه ماده شوینده مناسب می باشد. آب خالی و با فشار کم کمکی به حذف رد لاستیک نمی کند و از همین رو یک شوینده فشار قوی و ماده شوینده مناسب و تأیید شده است که می تواند به رفع آثار باقی مانده از لاستیک منتهی گردد.

 

دوده و سیاهی

دوده و سیاهی ناشی از آتش سوزی و فعالیت های صنعتی از دیگر آلودگی هایی است که یک سطح را فرا می گیرد. به منظور از بین رفتن آثار دوده واترجت صنعتی کاربرد دارد و با استفاده از واترجت آب گرم یک شستشوی عمیق صورت گرفته و آلودگی های سر سخت از بین می رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید