انواع تجهیزات جانبی مورد استفاده در کنار دستگاه های واترجت

انواع تجهیزات جانبی مورد استفاده در کنار دستگاه های واترجت

واتر جت صنعتی، از جمله دستگاه های نظافتی است که برای از بین بردن آلودگی های سطح زمین، تجهیزات و دستگاه ها استفاده می شود. این شوینده فشار قوی از چند بخش اصلی موتور، پمپ و شلنگ فشار قوی، لنس و نازل تشکیل شده است. برای بهبود عملکرد واتر جت ها و بکارگیری آن ها در عملیات های متعدد، می توان از تجهیزات واتر جت در کنار آن ها بهره برد. در این مقاله به معرفی این تجهیزات و کاربرد های آن ها پرداخته شده است.

 

واترجت صنعتی

شستشوی خودرو با واتر جت دستگاه واتر جت صنعتی، از آب پر فشار جهت رفع آلودگی های سطحی و عمیق بهره می برد. وظیفه افزایش فشار آب ورودی به دستگاه، بر عهده یک پمپ فشار قوی می باشد. این پمپ ها که معمولا از نوع پلانجری هستند، فشار آب را تا ۳۰۰۰ بار نیز می رسانند. آب خروجی از پمپ، به سمت شلنگ رفته و با فشار دادن تفنگی به سمت سطح پاشش می شود. بعد از تفنگی واترجت، محل نصب لنس و نازل دستگاه می باشد. واتر جت ها در مدل های آب سرد و آب گرم و با موتور الکتریکی، دیزلی یا بنزینی در دسترس اند.

 

تجهیزات جانبی واتر جت

شستشوی دیگ با واترجت آب گرمدستگاه های واترجت، از تجهیزاتی چون لنس، شلنگ فشار قوی و نازل ها بهره می برند اما کاربر می تواند تجهیزات جانبی را همراه با آن ها استفاده کند. این لوازم جانبی، برای انجام عملیات های خاص و افزایش کارایی دستگاه بکار می روند. انواع لنس و نازل، شلنگ ها و رابط ها، انواع تفنگی ها و برس های شستشوی از جمله این تجهیزات واتر جت به حساب می آیند. نوع نیاز، تطابق اتصالات لوازم با دستگاه و همچنین انطباق مشخصات دستگاه با مشخصات تجهیز از جمله مواردی است که قبل از تهیه یک تجهیز می بایست به آن دقت نمود. مثلا یک نوع نازل خاص، برای یک کاربرد مشخص استفاده شده و در یک محدوده فشار کاری و دبی آب ، پاسخگو می باشد.

 

نازل شستشو

شستشوی سطح زیرین خودرو با کارواش صنعتینازل ها، تجهیزاتی هستند که در بخش انتهایی دستگاه نصب می شوند. این تجهیزات، عمدتا تعیین کننده نحوه پاشش آب می باشند. نازل های پاشش یکی از انواع این لوازم هستند که با تغییر آن ها نحوه خارج شدن آب تغییر می کند. نازل های دوار، تیغه ای با زاویه پاشش متغیر و چند حالته از انواع نازل های شستشو به حساب می آیند. نازل های دوار به صورت دورانی حرکت نموده و موجب افزایش سرعت و قدرت نظافت می شوند. این تجهیزات معمولا همراه با واتر جت های فوق فشار قوی و به منظور عملیات های سنگین بکار می روند. نمونه های تیغه ای، آب را با یک زاویه پاشش مشخص به سطح می پاشند. در انتخاب این لوازم جانبی نوع کاربرد اهمیت زیادی دارد. مثلا برای شستشوی سطوح وسیع مانند بدنه خودرو، مدل های با زاویه بزرگ استفاده شده اما برای انجام عملیات هایی چون زنگ بری و تخریب بتن، نیاز است تا زاویه پاشش کوچک باشد تا آلودگی بهتر از بین برود. اگر کاربر در محیط هایی نیاز به نازل با زاویه پاشش کوچک و بزرگ داشته باشد، می تواند از نازل های متغیر استفاده نماید. در این نوع تجهیزات، زاویه پاشش آب به صورت دستی قابل تغییر است.

 

نازل های خاص

نازل زمین شوی از تجهیزات واتر جتشرکت های ارائه دهنده واترجت، نازل های خاصی را برای کاربرد های مشخصی طراحی کرده اند. نازل لوله باز کن، زمین شوی، لجن کش و پاشش مواد شوینده از جمله این لوازم به حساب می آیند. نازل زمین شوی، برای از بین بردن آلودگی های عمیق سطح زمین در کارخانجات، خانه ها و .. استفاده می شود. این تجهیز، دارای یک دسته و سه چرخ می باشد. کاربر بعد از اتصال آن به دستگاه، دسته را گرفته و نازل را بوسیله چرخش هایش بر روی زمین حرکت می دهد. نازل لجن کش دیگر تجهیز این دستگاه ها می باشد که برای مکش لجن و گل و لای درون استخر ها و چاه ها استفاده می شود. به منظور از بین بردن آلودگی های گیر افتاده درون لوله ها نیز می توان از نازل لوله باز کن بهره برد. این لوازم آب را به سه جهت پاشش نموده و با پاشش آب به سمت عقب در درون لوله پیش می روند. همچنین اگر کاربر برای شستشوی سطوحی مانند بدنه خودرو، نیازمند استفاده از کف و مواد شوینده باشد، می تواند از نازل های پاشش مواد شوینده بهره ببرد. این تجهیز با قابلیت تنظیم میزان دوز مواد شوینده، موجب پاشش محلول آب و مواد شوینده می شود.

 

لنس

لنس زیرشوی واتر جت صنعتیلنس ها از تجهیزاتی هستند که بین تفنگی و نازل قرار می گیرند. لنس رابط یکی از این تجهیزات است که در کاربرد هایی که لنس دستگاه برای رسیدن به سطح مورد نظر کافی نمی باشد، استفاده می شود. لنس زیرشویی یکی دیگر از این لوازم به حساب می آید که به خوبی در زیر خودرو رفته و آنرا شستشو می دهد. لنس های دوتایی و لنس انحنادار دیگر لنس های قابل ارائه در کنار واترجت ها می باشد که هرکدام برای یک کاربرد خاص قابل استفاده اند.

 

تجهیزات جانبی دیگر

برس شستشوی واترجتتجهیزات جانبی بکار رفته در کنار کارواش صنعتی و خانگی، محدود به لنس و نازل نمی باشد. یکی دیگر از این لوازم، برس های شستشو به حساب می آید که به منظور از بین بردن آلودگی های سطوحی چون بدنه خودرو و در ها استفاده می شود. برس های شستشو، بطور عمیق با سطح تماس داشته و آلودگی ها را بطور موثرتری از بین می برند. با استفاده از رابط هایی چون رابط بین دو شلنگ نیز می توان از دو شلنگ فشار قوی در کنار هم بهره برد. محافظ پاشش آب، شلنگ مکش آب از منبع ورودی و نگهدارنده تجهیزات از دیگر لوازم مورد استفاده در واتر جت ها می باشد.

 

لینک های مفید:

کارواش آب گرم : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید