تکنیک های کاربردی برای افزایش کارایی دستگاه هنگام استفاده از واترجت

تکنیک های کاربردی برای افزایش کارایی دستگاه هنگام استفاده از واترجت

واترجت یا شوینده فشار قوی یک ابزار نظافت کارآمد است که در بسیاری از کاربردهای مرتبط با عملیات نظافت و شستشو عملکرد عالی نشان می دهد. ساختار ساده واترجت و سهولت کاربرد آن ممکن است سبب شود افراد تصور کنند که برای شستشوی یک سطح با واترجت کافی است نازل دستگاه را به سمت آن نشانه گرفته و دستگاه را روشن نمایند حال آنکه افراد حرفه ای و متخصص در کار با دستگاه های واتر جت بخوبی آگاه هستند که کاربرد واترجت و دست یابی به نتیجه مورد نظر در بسیاری از موارد در گرو استفاده از تکنیک های متفاوت بوده و این تکنیک ها می توانند از پروژه ای به پروژه دیگر تغییر نمایند. عدم دانش و تجربه کافی در کاربرد واترجت می تواند به آسیب دیدگی سطح مورد شستشو، آسیب دیدن کاربر یا سایر افراد حاضر در محیط و یا عدم دست یابی به نتیجه مطلوب منجر گردد. در این مقاله چند تکنیک کاربردی برای استفاده هر چه بهتر از واترجت و افزایش کارایی و سودمندی آن، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

استفاده از فشار کم هنگام کاربرد واترجت

لزوم تناسب فشار واترجت با مقاومت سطحهدف کلی از به کار بردن دستگاه واتر جت، جدا نمودن آلودگی و جرم از سطح با استفاده از جریان فشار قوی آب می باشد، اما فشار بسیار بالا می تواند سبب آسیب دیدگی شدید سطح مورد شستشو گردد. بعنوان مثال اعمال فشار بسیار بالا به سطح چوبی ایوان می تواند باعث آسیب دائمی آن گردد. آگاهی نسبت به میزان فشار اعمال شده توسط واترجت به سطح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و میزان فشار باید متناسب با مقاومت سطح تنظیم گردد. استفاده از تکنیک های شستشو با فشار کم، روشی ایده آل تر و آسان تر برای نظافت و شستشوی سطوح حساس می باشد. همچنین می توان از ترکیب فشار کم و ماده شوینده برای دست یابی به نتیجه مطلوب استفاده نمود.

مواد شوینده

کاربرد مواد شوینده همراه با واتر جت برای افزایش کیفیتدر شرایطی که بسیاری از کاربران غیرحرفه ای، فشار آب خارج شده از دستگاه واترجت را برای انجام عملیات به شکل کامل و موثر کافی می پندارند، متخصصین استفاده از واترجت اعلام می نمایند که کاربرد مواد شوینده همراه با واترجت، نقش مهمی در به حداکثر رساندن پتاسیل پاک کنندگی این دستگاه دارد. مواد شوینده به کاهش حجم کار دستگاه کمک نموده و در نتیجه فشار مورد نیاز برای انجام عملیات را کاهش خواهد داد. البته هنگام کاربرد مواد شوینده اولویت با مواد شیمیایی سازگار با محیط زیست می باشد تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

 

واتر جت آب گرم

کاربرد واترجت آب گرم برای از بین بردن آلودگی های چربآب گرم دارای قدرت پاک کنندگی به مراتب بیشتر نسبت به آب سرد می باشد و تجهیزات واترجت حرفه ای معمولا مجهز به واحد گرم کنی هستند که قادر به افزایش آب تا حداقل ۸۰ درجه سانتیگراد می باشد.همچنین بسیار مهم است که آگاه باشید در چه مواقعی نباید از آب گرم استفاده نمایید. بعنوان مثال کاربرد واترجت آب گرم برای شستشوی سطوح وینیل باعث خراب شدن سطح می گردد.

 

نازل های متفاوت

لزوم انتخاب نازل واترجت متناسب با نوع کاربرداستفاده از نازل های متفاوت می تواند به افزایش کارایی و سودمندی دستگاه واترجت کمک نماید. بعنوان مثال نازل توربو یا دورانی در شستشوی برخی از سطوح نسبت به نازل تیغه ای یا کاردکی عملکرد بهتری نشان می دهد. یک ابزار مفید دیگر برای شستشوی سطح، نازل برسی دوار می باشد که مشابه با برس های دستگاه زمین شوی بوده و موجب صرفه جویی در زمان و انرژی هنگام نظافت و شستشوی سطوح وسیع می گردد. نازل های واترجت می توانند شامل انواع نازل سوزنی، تیغه های، توربو، برس گردان، نازل زمین شوی، نازل شستشوی کف باشند.


بطور کلی، دستگاه های واترجت خانگی یا کارواش خانگی برای انجام پروژه های نظافتی کوچک در منازل گزینه های ایده آل می باشند و افراد می توانند با صرف زمان اندک و آگاهی یافتن نسبت به تکنیک های افزایش بازده دستگاه، عملیات شستشو را در سطح و با کیفیت دلخواه خود بدون کوچکترین آسیب و خطر به انجام برسانند. دانستین این تکنیک های ساده همچنین به استفاده بهینه از دستگاه کمک کرده و موجب کاهش استهلاک آن و همچنین صرفه جویی در میزان مصرف اب و انرژی می گردد. انجام پروژه های صنعتی بزرگتر و کاربرد دستگاه های واترجت صنعتی با محدود فشار کاری بالاتر و تجهیزات پیشرفته تر مستلزم کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه کامل دفترچه راهنمای دستگاه و توضیحات و هشدارهای تولید کننده می باشد.


واترجت : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید