شستشوی لوله و کانال با واترجت صنعتی

شستشوی لوله و کانال با واترجت صنعتی

لوله و کانال از پرکاربردترین و حیاتی ترین تجهیزات صنعتی هستند که در صنایع گوناگون به منظور انتقال مواد و ایجاد ارتباط میان مراحل مختلف فعالیت های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به این که لوله ها و کانال های نقل و انتقال کارایی بسیار بالا و نقش مهمی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، دارویی و … دارند، حفظ و نگه داری آن ها ضروری است و باید اقدامات لازم برای جلوگیری از خرابی و اختلال در عملکرد انجام گیرد. مهم ترین بخش از برنامه سرویس و نگه داری خطوط انتقال شستشوی پیوسته و به نحو اصولی می باشد که در نوع خود چالش به حساب می آید. شستشوی اصولی به معنای انجام عملیاتی موفق با بیشترین حاشیه امنیت و کمترین مشکلات است که توسط استفاده از دستگاه های واترجت صنعتی امکان پذیر می شود.

چه دلایلی برای شستشوی لوله و کانال صنعتی وجود دارد؟

عبور سیالات از لوله های صنعتی به منظور انتقال، تغییرات دما و یا فرآوری مواد با بر جای گذاشتن رسوباتی همراه هست که بر اثر املاح و ناخالصی های ماده تشکیل می شود و گذشت زمان بر شدت و ضخامت لایه های رسوب گرفتگی می افزاید. اگر شستشوی لوله ها طبق یک برنامه دقیق و زمان بندی شده انجام نگیرد، لجن و رسوب انباشته شده، خرابی ها و نقص ها بروز پیدا کرده و چرخه تولید و فرآوری متوقف می شود. مشکلاتی که بر اثر انباشت رسوبات و لجن به وجود می آید عبارت اند از:

انتقال حرارت ناموفق

انتقال حرارت یکی از مهم ترین کاربردهای لوله ها و کانال های صنعتی می باشد و اگر تغییرات دما به اندازه مطلوب و مورد نظر صورت نگیرد، نشان می دهد اختلالی در عملکرد لوله ها وجود دارد. انباشت رسوبات مهم ترین عامل این انتقال حرارت ناموفق است چرا که به علت افزایش ضخامت دیواره های لوله تبادل دمایی انجام نمی شود.

افت جریان (شار)

انباشت رسوبات از قطر لوله ها و کانال ها می کاهد که در نتیجه آن حجم کمتری از ماده را می توان به مسیر فرستاد و از طرف دیگر میزان ماده خروجی نسبت به حجم اولیه ارسالی کمتر می شود. افت نرخ جریان ماده بازدهی کلی سیستم را کاهش می دهد که حاصلی جز زیان های اقتصادی و اتلاف وقت ندارد.

موارد ذکر شده تنها بخشی از مشکلات به وجود آمده بر اثر انباشت رسوبات است و شستشوی صنعتی با دستگاه واترجت صنعتی بهترین راهکار مقابله با مشکلات پیش رو و حتی جلوگیری از وقوع آن خواهد بود.

شستشوی لوله های صنعتی چه مشکلاتی دارد؟

اکنون این سوال مطرح می شود که شستشوی لوله ها به چه طریقی باید انجام گیرد زیرا دسترسی به داخل لوله ها دشوار بوده و به عنوان یکی از پروسه های دشوار صنعتی شناخته می شود. قطر لوله، شدت آلودگی، میزان چسبندگی رسوبات به دیواره و تخلیه آلودگی از درون لوله از جمله چالش های شستشوی لوله و کانال هستند. در این شرایط از دستگاه واترجت صنعتی صحبت به میان می آید.

بهره مندی از واترجت صنعتی برای شستشوی لوله و کانال

شستشوی فشار قوی با واترجت صنعتی جدیدترین و بهترین راهکار برای شستشوی لوله و کانال صنعتی می باشد؛‌ واترجت صنعتی با تولید جریان آب پر فشار به حذف رسوبات سخت کمک می کند و این فرآیند به همراه تجهیزات جانبی تخصصی و متنوع انجام می پذیرد. با استفاده از این روش امکان شستشوی انواع لوله ها و کانال های انتقال مواد با قطرهای مختلف فراهم می گردد و فضای درونی لوله ها را به طور کامل پوشش دهی می کند.

مزایای شستشوی صنعتی با واترجت صنعتی

شستشوی لوله ها و کانال های صنعتی به وسیله دستگاه واترجت صنعتی مزایای قابل توجهی دارد که آن را به کارآمدترین روش تبدیل نموده است. برخی از این مزایا عبارت اند از :

– کیفیت و کارایی بسیار بالا، یعنی جداسازی کامل رسوبات از دیواره لوله

– بدون ایجاد آسیب به لوله و ایجاد خرابی

– جلوگیری از انباشت و سفت شدن رسوبات

– افزایش طول عمر لوله ها از طریق جلوگیری از تجمع آلاینده ها

– جلوگیری از اتلاف مواد و کاهش شار

– پیشگیری از بروز خرابی ها و در نتیجه کاهش هزینه ها

– سازگاری با محیط زیست به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی

– سرعت بالای عملیات به علت نیروی بالای آب

– تخلیه هم زمان ضایعات و پسماندهای درون لوله با کمک جریان آب

تجهیزات مرتبط با شستشوی لوله

دستگاه واترجت صنعتی با فشارهای بالا برای شستشوی لوله و کانال به کار می رود و با توجه به ساختار و قطر لوله از تجهیزات جانبی خاصی به همراه واترجت استفاده می شود. این لوازم جانبی به داخل لوله راه پیدا نموده و شستشوی را به طور کامل انجام می دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید