۵ گام جهت حفظ و نگهداری مناسب از کفپوش پارکت

۵ گام جهت حفظ و نگهداری مناسب از کفپوش پارکت

پارکت از پوشش های پرکاربرد مورد استفاده در سطوح کف می باشد که متشکل از تکه های چوب بوده و نمایی زیبا به محیط می بخشد. این پوشش بر اثر بسیاری از عوامل دچار آسیب شده و رفته رفته از زیبایی کلی فضا می کاهد لذا به منظور حفظ و نگهداری از پارکت انجام نظافت بهینه و استفاده از مواد شوینده تخصصی راهکاری مناسب بوده که با انجام نظافت پارکت به صورت منظم می توان سبب افزایش طول عمر پارکت شده و از هزینه های هنگفت تعویض آن جلوگیری به عمل آورد. با روش های مدرن در نظافت و نظافت صنعتی می توان پارکت ها را به خوبی نگهداری نمود.

گام اول: جاروب زباله های خشک از سطح پارکت

نظافت پارکتکفپوش پارکت نیز همانند بسیاری دیگر از انواع کفپوش در معرض انواع آلودگی های خشک قرار می گیرد که باقی ماندن این مواد خشک بر سطح و عبور و مرور افراد و انواع وسایل مورد استفاده در محیط سبب ایجاد خط و خش بسیاری بر سطح پارکت می شوند. جمع آوری زباله های خشک اولین گام در جهت حفظ و نگهداری مناسب از پارکت می باشد که با استفاده از دستگاه جاروبرقی مناسب می توان این مواد را از سطح جمع آوری نمود.

 

 

 

گام دوم: شستشوی اولیه و از بین بردن آلودگی های عمقی

نظافت پارکتپس از جاروب زباله های خشک، نوبت به شستشوی سطح و از بین بردن آلودگی های عمقی تر می باشد به گونه ای که سطح پارکت برای مدت زمان طولانی به صورت مرطوب باقی نماند و در عین حال آلودگی ها به نحو احسن از محل مورد نظر پاک شوند. ترولی نظافتی به عنوان ابزار نظافتی کاربردی به منظور شستشوی موضعی سطوح پارکت مورد استفاده قرار می گیرد و قابل حمل در تمامی بخش ها می باشد. چرخ های ترولی از جنس پلاستیک نرم بوده و حرکت آن بر سطح پارکت هیچگونه آسیبی بدان وارد نمی نماید. مخازن جداگانه آب و مواد شوینده امکان نظافتی موثر را فراهم آورده و با استفاده از مواد شوینده تخصصی مطابق با جنس پارکت می توان آلودگی ها را از میان خلل و فرج به وجود آمده بر سطح پارکت جدا نمود.

 

گام سوم: لکه زدایی با استفاده از مواد شوینده تخصصی

نظافت پارکتحذف لکه های باقی مانده بر سطح پارکت به منظور جلوگیری از خوردگی، ترک و جدا شدن تکه چوب ضرورت دارد و با استفاده از انواع مواد شوینده تخصصی این امر امکان پذیر می گردد. در این مرحله میزانی از مواد شوینده را بسته به اطلاعات درج شده بر روی ظرف ماده شوینده، به نسبت مناسبی با آب ترکیب نموده و با استفاده از ابزاری مناسب همچون تی های مایکروفایبر دارای الیاف نرم بر روی لکه ها کشیده و این مواد را از سطح پارکت پاک نمائید.

 

 

 

گام چهارم: پولیش پارکت با استفاده از دستگاه پولیشر

نظافت پارکتهمانطور که اشاره شد سطح پارکت در گذر زمان دچار خط و خش می شود که آلودگی در آنها نفوذ نموده و رنگ کفپوش پارکت را تغییر می دهد. از سویی دیگر این آلودگی ها در گذر زمان سبب خوردگی و پوسیدگی پارکت شده و لایه های چوب تشکیل دهنده پارکت را از هم جدا می نماید. با استفاده از دستگاه پولیشر می توان سطح پارکت را صیقلی نمود. دستگاه پولیشر دارای صفحه ای دیسکی شکل می باشد که با میزان سرعت بالایی بر سطح حرکت می نماید و با تراش لایه ای نازک از سطح خط و خش های ایجاد شده را از بین می برد. همچنین برای شستشوی سطح پاکت می توان از دستگاه اسکرابر نیز استفاده نمود.

 

 

گام پنجم: استفاده از مواد تخصصی جهت حفاظت پارکت

نظافت پارکتجهت حفظ و نگهداری مناسب از پارکت پس از انجام عملیات پولیش می توان با استفاده از مواد تخصصی، بر درخشندگی هر چه بیشتر این کفپوش افزود. در عین حال پس از استفاده از واکس پارکت لایه ای نازک سطح را پوشانده و از پارکت در برابر بسیاری از عوامل مخرب محافظت می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید