ضرورت‌های استفاده از اسکرابر و نحوه عملکرد دستگاه نظافتی کف شوی

ضرورت‌های استفاده از اسکرابر و نحوه عملکرد دستگاه نظافتی کف شوی

اگر در محل کار شما رفت و آمد زیادی وجود دارد تحقیق برای خرید دستگاه نظافتی کف شوی می‌تواند راهی عالی برای پس انداز بودجه و افزایش بهره‌وری کارمندان باشد. اسکرابر صنعتی در بیشتر مواقع جهت نظافت سطوح در اماکن سرپوشیده به کار می‌رود و بسته به شرایط گاهی می‌توان در فضاهای باز نیز این دستگاه را به کار گرفت. انواع دستگاه‌های کفشور صنعتی برای شستشوی عمقی و خشک‌کردن انواع سطوح سخت و یا حساس، در محیط‌‌های تجاری، صنعتی، آموزشی، درمانی و… استفاده می‌گردند. علاوه بر این، دستگاه نظافتی کف شوی در نقش محافظت‌کننده سطح ظاهر می‌شوند. زیرا عملکرد آن‌ها به گونه‌ای است که سطح را با کیفیت بسیار مناسب شستشو می‌دهند بدون آن که کمترین آسیبی به آن برسانند. دستگاه نظافتی کف شوی برای تمیز کردن سطوح دستگاهی کارآمد و مؤثر و جایگزینی مناسب برای سطل‌ های سنتی می‌باشد  و این امکان را فراهم می‌کند تا کفشویی در یک زمان انجام گردد و پس از اتمام کار این دستگاه شما کف تمیز و خشک و مناسب پیدا می‌کنید.

قیمت دستگاه نظافتی کف شوی و مشاوره با کارشناسان شرکت ابراهیم

دستگاه نظافتی اسکرابر چیست و چگونه عمل می‌کند؟

کفشوی صنعتی ماشین تخصصی در شست و شوی کف به شمار آمده و در اشکال و اندازه‌های مختلف بنا بر نیاز و بودجه دقیق شما پاسخگوی به نیازمندی کاربر محسوب می‌شود و استفاده از آن باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود. دستگاه نظافتی زمین شوی در دو نوع ارائه شده‌‌ است:

اسکرابرهای دستی

دستگاهی دارای ابعاد کوچک که توسط کاربری که پشت دستگاه می ایستد به صورت دستی جا به جا می‌شود و در محیط های دارای وسعت کم یا متوسط یا محیط های دارای تراکم بالا همانند کلاس درس یا رستوران ها به کار می رود و در دو مدل برقی و باطری دار ساخته شده است.

خرید اسکرابر دستی یا دستگاه نظافتی زمین شوی شرکت ابراهیم
دستگاه نظافتی زمین شوی، ماشین تخصصی در شست و شوی کف، در اشکال و اندازه‌های مختلف بنا بر نیاز و بودجه دقیق شما

اسکرابر سرنشین دار

دستگاهی بزرگتر از مدل دستی با مخزن شست و شوی بالاتر که به صورت خودرویی است و دیگر امکان هدایت دستی آن وجود ندارد و توسط کاربر کنترل می‌شود و در سخت‌ترین محیط های صنعتی و تجاری با وسعت بالاترکه به قدرت مانور بیشتری نیازمند است مورد استفاده قرار گرفته و در کارخانه‌ها، مراکز بیمارستانی، پارکینگ‌ها و سالن‌های ورزشی و.. به کار برده می‌شود. این دستگاه زمین شوی سرنشین دار نیروی محرکه خود را از باتری می گیرد.

این دستگاه‌های نظافتی صنعتی در مدل‌های کف شوی باتری دار و کف شوی کابلی طراحی و تولید شده‌اند. یک دستگاه نظافتی کف شوی به صورت مکانیکی عمل کرده و چرخش برس‌ها یا پدهای آن سبب تمیزی زمین می‌گردد. پد اسکرابر انواع متنوعی دارد و تفاوت آن‌ها در میزان قدرت سایندگی است که امکان استفاده این پدها را در هر شرایطی فراهم می‌کند. با افزودن مواد شوینده مناسب به دستگاه زمین شوی محلولی به دست می‌آید که بر روی زمین پاشش شده و به کمک برس سطح را شستشو می‌دهد و تمامی آلودگی‌ها را از بین می‌برد. در بخش عقب دستگاه یک تی تعبیه شده است که بلافاصله پس از شستشو آب و مواد شوینده باقی مانده را جمع کرده و توسط موتور مکنده به طور کامل مکش می‌گردد که این فرآیند سبب خشک شدن سریع زمین خواهد شد. این مواد پس از مکش در مخزن آب کثیف دستگاه نظافتی کف شوی انباشته شده و در پایان می‌توان آن را به راحتی تخلیه نمود.

خرید و قیمت دستگاه نظافتی کف شوی
خرید و قیمت اسکرابر سرنشین دار یا دستگاه نظافتی کف شوی از طریق تماس با شرکت ابراهیم ۸۷۱۸۴۰۲۱
بخوانید: همه چیز در مورد خرید بهترین دستگاه کف شوی سالن

اسکرابرهای موجود در بازار در ابعاد گوناگون

همان طور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، دستگاه‌های کفشوی صنعتی در مدل های دستی و سرنشین دار طراحی و ساخته شده اند. اساس عملکرد هر دو دستگاه کاملاً مشابه بوده اما هر یک دارای قابلیت های بسیار زیاد و متنوعی هستند. یک اسکرابر دستی به وسیله کاربر از پشت هدایت می‌شود و اسکرابر سرنشین دار را راننده مانند یک خودرو هدایت می کند. تفاوت عمده این دو مدل در پهنای شستشو می باشد؛ به منظور نظافت و شستشوی محیط های کوچک تر و راهروهای باریک اسکرابر دستی بسیار مناسب بوده و دستگاه نظافتی کف شوی خودرویی به منظور نظافت محیط‌های وسیع‌تر و با قدرت مانور بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام نیز در ابعاد و اندازه‌های گوناگون تولید شده‌اند تا پاسخ گوی نیازهای مختلف مشتریان باشد.

دستگاه نظافتی کفشوی چند متر مربع را می‌تواند تمیز کند؟

یک دستگاه کفشور بسته به پهنای شستشوی آن، می‌تواند تا ۱۰۰۰۰ متر مربع را در روز شستشو دهد و این به معنای افزایش قابل توجه سرعت عملیات نظافتی است و برای تمیز نمودن یک سطح مشخص زمان بسیار کمتری نسبت به نظافت با روش‌های سنتی صرف خواهد شد. اگر مساحت قابل شستشو افزایش پیدا کند می‌توان از تعداد بیشتری دستگاه شستشوی زمین بهره گرفت. دستگاه کف شوی قابل استفاده برای انواع سطوح چوبی، سنگی، سرامیکی، سیمانی و… می‌باشد و با توجه به جنس سطح، میزان سختی و حساسیت آن، مقدار آب مصرفی، برس، پد و مواد شوینده مناسب انتخاب گشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بخوانید: نکات مهم و مزایای خرید دستگاه دستگاه نظافتی کف شوی

مزایای استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی

  1. صرفه جویی در زمان
  2. صرفه جویی در نیروی کار
  3. توانایی شست وشوی سطوح سخت
  4. کیفیت وکارایی فوق العاده
  5. مصرف آب و مواد شوینده کمتر
  6. افزایش کیفیت شستشوی سطح
  7. انجام عملیات شستشو و خشک شدن در یک مرحله
  8. کاهش هزینه های کلی
  9. افزایش بهره وری کلی
  10. سبک وزن با حمل و نقل آسان
  11. ضرورت به کارگیری کفشوی صنعتی
  12. سهولت در پاکسازی و ضدعفونی مخزن
  13. سهولت در کار
  14. تخلیه آب بطور کامل
  15. طراحی فوق العاده جمع و جور
  16. فراهم شدن امکان تمیز کردن زیر اثاثیه و حول آن

دستگاه کف شوی به کمک سیستم مکانیزه سطح کف را شست وشو وخشک می‌نماید. نحوه عملکری آن به گونه‌ای است که با یک بار عبور دستگاه از مکان آلودگی‌ها به صورت کامل آلودگی برطرف شده و دیگر نیازی به حرکت دوباره دستگاه در آن مکان وجود ندارد. برای آلاینده‌های عمیق نیز کافی است فشار بیشتری بر برس وارد شود و یا از مواد شوینده بیشتری استفاده گردد.

اجزای تشکیل‌دهنده دستگاه زمین شوی صنعتی

بخش‌های مهم دستگاه دستگاه نظافتی کف شوی شامل:

  • مخازن آب تمیز و آب کثیف به صورت جداگانه
  • برس شست وشو
  • موتور مکنده
  • تی مکش
  • اهرم کنترلی

    معرفی بخش های اسکرابر صنعتی سرنشین دار یا دستگاه نظافتی زمین شوی
    بخش‌های دستگاه نظافتی کف شوی صنعتی سرنشین دار یا دستگاه نظافتی زمین شوی

برای تمیز کردن و شستشوی سطوح، اسکرابر دستی دارای برس‌های قوی است. این زمین شور صنعتی یک تجهیزات نظافت مکانیکی است که قادر است لکه‌های سخت، آلاینده‌های نفتی، گرد و غبار و سایر ناخالصی‌ها را از محیط پاک کند. اسکرابر دستی اگر از نوع تک برس باشد ابعاد بسیار ریز خواهد داشت و این برس در واقع برای محیط های کوچک و عریض مناسب است. در یک دستگاه نظافتی کف شوی دستی، موتورهای مکنده با سه راهی مکش، جز اجزای ضروری اسکرابر به شمار می‌‌روند. هنگام شستشوی دستگاه از اسکرابر T دستی با شماره شاسی و دو تایر T برای جمع‌آوری و جذب آب آلوده استفاده می‌شود.

با این شکل اتصال، آب کثیف وارد مخزن آب آلوده می شود و آب آلوده از محل اتصال شلنگ به سه راهی مکش منتقل می‌شود. با استفاده از مکانیزم ساکشن این مکش انجام می‌شود. قدرت و شدت مکش با قدرت موتور مکش دستگاه نظافتی کف شوی دستی تعیین می‌شود. سه راهی مکش دستگاه نظافتی کف شوی در پشت دستگاه قابل مشاهده است و برای حذف رد چرخ‌های دستگاه طراحی شده است. یک فرم منحنی که به طور خاص برای حذف آب کثیف و آلوده طراحی شده است به عنوان یک کف شوی صنعتی شناخته می‌شود.

چرا باید دستگاه نظافتی زمین شوی جایگزین روش‌های قدیمی گردد؟

دلایل مختلفی برای انتخاب دستگاه‌های کف شور صنعتی در ازای سطل و تی وجود دارد:

  1. کفشوی‌های دستی و خودرویی تا چندین برابر، محیطی تمیز و بهداشتی فراهم می‌کنند و با بهره‌مندی از مواد شوینده تخصصی میزان بهداشت و پاکیزگی به بیشترین حد خود می‌رسد.
  2. زمان صرف‌شده برای شستشوی یک سطح با استفاده از دستگاه نظافتی کف شوی کمتر از نصف زمان صرف شده با روش های قدیمی خواهد بود به علاوه فشار و خستگی از نیروهای انسانی برداشته می‌شود که خود موجب افزایش چشمگیر بازدهی آن ها و در نتیجه افزایش بهره وری سازمان و کاهش هزینه های آن می گردد.
  3. دستگاه زمین شور صنعتی یک وسیله ایمن بوده و سلامتی و ایمنی کاربران و دیگر افراد را تضمین می‌کند. زیرا کارایی بسیار ساده‌ای دارد و خشک شدن زمین بلافاصله پس از شستشو خطر لیز خوردن را به طور کامل از میان می‌برد.
  4. اسکرابر صنعتی یک ابزار سازگار با محیط زیست به شمار می‌آید به صورتی که مصرف آب و مواد شوینده را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد و هیچ آلودگی بر جای نمی‌گذارد.
بخوانید: معرفی اجزای دستگاه اسکرابر دستی و مزایا و کاربرد آن
دستگاه اسکرابر چیست ؟
خرید اسکرابر دستی و سرنشین‌دار از وب سایت ابراهیم

آیا کار با اسکرابر دشوار است؟

هرچند که کلیه دستگاه کفشوی صنعتی در بردارنده بالاترین سطح استانداردهای نظافتی هستند، کاربری بسیار آسان و کاربر پسندی دارند و تنها با یک آموزش ساده به همه اپراتورها، قابل به کارگیری می باشند. زیرا در این تجهیزات نظافتی دکمه و سیستم های الکترونیکی پیچیده به کار نرفته و مبنای عملکرد همه آن ها سامانه مکانیکی است. بنابراین در انواع محیط ها و در هر موقعیتی کاربر می تواند نکات لازم را بیاموزد و با سهولت به استفاده از دستگاه بپردازد. هم دستگاه نظافتی کف شوی دستی و هم دستگاه نظافتی کف شوی خودرویی به آسانی هدایت می شوند و کاربر قادر است کار با هر دوی آنها را فرا بگیرد.

آیا دستگاه نظافتی کفشوی نیاز به تعمیر و مراقبت دارد؟

دستگاه زمین شور نیز مانند هر ابزار مکانیکی دیگری باید سالانه سرویس شود تا از دستیابی به بالاترین سطح کارایی و کیفیت دستگاه نظافتی کف شوی اطمینان حاصل گردد. به عنوان مثال لازم است فیلترها به صورت دوره ای نظافت شوند، پس از هر بار استفاده مخزن آب کثیف تخلیه شود و لاستیک تی هر از گاهی تمیز شود. دستگاه نظافتی کف شوی از انجام تعمیرات سخت و سنگین بی نیاز است و تنها با انجام این کارهای ساده و راحت طول عمر دستگاه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و عدم توجه به همین موارد ساده می تواند از طول عمر دستگاه بکاهد. جهت خرید اسکرابر صنعتی و مشاوره می‌توانید با کارشناسان شرکت ابراهیم تماس حاصل نمایید.

قیمت دستگاه نظافتی اسکرابر

سرمایه گذاری در خرید اسکرابر دستی و سرنشین‌دار امروزه کاملاً سودمند است و با توجه به قیمت اسکرابر، پس انداز محتاطانه ای است که به راحتی می‌توان آن را تجربه کرد. این کف شوی صنعتی به عنوان یک دستگاه دوستدار محیط زیست با ویژگی‌هایی مانند صرفه جویی در مصرف آب در دنیای امروزی معرفی شده است و قابلیت شستشوی بدون مواد شوینده و خشک شدن سریع سطوح را دارا است که سبب تاثیر مستقیم بر هزینه‌های نظافت و کاهش نیروهای خدماتی در سازمان‌ها می‌گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید