ارائه راهکاری ایده آل برای حل مشکلات گرد و غبار سیلیکونی

ارائه راهکاری ایده آل برای حل مشکلات گرد و غبار سیلیکونی

کارخانجات بتن، تولید کننده طیف گسترده ای از دیوار های ساختمانی را طراحی و تولید می نماید. کارگرانی که در این کارخانجات مشغول فعالیت هستند، در اثر فرآیند های مختلف مانند برش زنی در معرض گرد و غبار سیلیکونی قرار می گیرند. گرد و غبار سیلیکونی قادرند بر روی سیستم تنفسی کارگران وارد شوند و مشکلاتی را پدید آورند. راهکار عملی برای حذف این ذرات استفاده از تجهیزات نظافتی مانند سوییپر می باشد.

مشکل چیست؟

گرد و غبار سیلیکونیسیلیکون، ماده موجود در موادی مانند بتن، سنگ و ماسه می باشد. این مواد در ساخت و ساز ها بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. گرد و غبار ایجاد شده در اثر فرآیند هایی مانند برش، سنگ زنی و حفاری محصولات بتنی می توانند شامل سیلیس کریستال باشد. در طول زمان، قرار گرفتن در معرض این ذرات و گرد و غبارات می تواند به شش ها و سیستم تنفسی کارگران آسیب بزند. کنترل گرد و غبار سیلیکونی معلق در هوا یک چالش ثابت برای صنایعی است که این گرد و غبار را ایجاد می کنند. سازمان ایمنی و بهداشت شغلی ( OSHA ) تاکید می کند که کارگران باید در محل ایمنی مشغول باشند و حداقل گرد و غبار سیلیکونی را دریافت نمایند. بنابراین شرکت ها باید با استاندارد های این سازمان تطابق پیدا کنند. استفاده از جاروی دستی نیز بعلت انتشار دادن این ذرات چندان کارآمد نخواهد بود.

راه حل کاربردی با استفاده از سوییپر صنعتی

سویپر صنعتی s30راهکار های مهمی برای کنترل گرد و غبار سیلیکونی در جهت سازگاری با استاندارد های سازمان OSHA وجود دارد. استفاده از سوییپر صنعتی مجهز به فیلتر مناسب یکی از راهکار های مهم در این زمینه می باشد. سویپر فرآیند جمع آوری زباله و خاک را بصورت مکانیزه و بوسیله برس های خود انجام می دهد. استفاده از فیلتر هپا در ساختار سوییپر صنعتی یک راه حل ایده آل برای جمع آوری ذرات ریز سیلیکونی و جلوگیری از بازگشت غبارات خطرناک به محیط می باشد. سوییپر S30 شرکت Tennant یک دستگاه کارآمد و با دوام با سیستم فیلتر سه مرحله ای به همراه یک فیلتر هپای کنترل گرد و غبار ۴ مرحله ای گزینه ایده برای جمع آوری ایمن غبارات سیلیکونی به حساب می آید. فیلتر هپا دارای متریال خاصی است تا بتواند ذرات میکروسکوپی را جذب نماید. بسته به کاربری سوییپر ، این فیلتر می تواند ۶ ماه تا یکسال مورد استفاده قرار گیرد.

نتیجه گیری و جمع بندی

سویییپر صنعتی سرنشین داردر تحقیقی که از یک کارخانه در ایالت مینسوتا بدست آمده، استفاده از سویپر صنعتی S30 مجهز به فیلتر هپا به جای جارو و روش های نظافتی دیگر، نتیجه بسیار قابل توجهی را فراهم نموده است. در نتیجه محیط ایمن تری برای کارگران ایجاد شده و مشکلات تنفسی به طور چشم گیر کاهش یافته است. جاروی دستی انتشار دهنده غبارات خطرناک در محیط و سوییپر های صنعتی جذب کننده این ذرات هستند. همچنین زمان نظافت این کارخانه ۱۷ هزار متر مربعی با جاروی دستی بین ده تا ۱۵ ساعت و با استفاده از سوییپر حدود یک ساعت برآورد شده است. در نتیجه کاربر دستگاه موثر تر بوده و می تواند وقت خود را صرف امور دیگر نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید