نگهداری از جاروبرقی صنعتی

نگهداری از جاروبرقی صنعتی

نگهداری و رسیدگی منظم و مرتب به دستگاه جاروبرقی، چه رده های صنعتی و جه رده های خانگی ، به منظور حفظ قدرت مکش دستگاه در بالاترین سطح، و داشتن کارآیی مناسب، امری ضروری می باشد. زمان لازم برای رسیدگی به این دستگاه ها ارتباط مستقیمی با دفعات و میزان کارکرد دستگاه جاروبرقی دارد. رده های خانگی جاروبرقی به واسطه فعالیت کوتاه مدت در مقایسه با دستگاه های جاروبرقی صنعتی نیاز کمتری به رسیدگی و مراقبت دارند. به عنوان مثال اگر در طول روز چندین بار از دستگاه جاروبرقی صنعتی استفاده می نمایید، بهتر است تا هر روز به دستگاه جارو برقی رسیدگی کرده و تمامی بخش های آن را بررسی نمایید. اما به طور کلی، رسیدگی و بررسی تمامی اجزا به ویژه فیلتر ها در فواصل زمانی معین اهمیت ویژه ایی در بهبود عملکرد دستگاه دارد.

 

انواع مختلف شیوه های نظافت فیلتر در جاروبرقی ها

جارو برقی و نظافت فیلترفیلتر ها بخشی مهم و کلیدی در دستگاه های جاروبرقی صنعتی و خانگی می باشند که به منظور حفظ عملکرد بهینه دستگاه، بایستی هموار تمیز باشند. یکی از ایده های جالب برای نظافت فیلتر در مکنده های خانگی و صنعتی، استفاده از یک جاروبرقی دیگر می باشد، اما از آنجایی که استفاده از سیستم دمش یا همان کمپرسور هوا، موجب افزایش سایز و ابعاد منافذ ریز فیلتر شده و در نهایت عملکرد دستگاه را مختل می نماید، گزینه مناسبی برای نظافت فیلتر نمی باشد. مکنده های صنعتی به واسطه فعالیت مداوم و مستمر، بیش از نمونه های خانگی به بررسی و نگهداری نیاز دارند از این رو در ادامه دو شیوه متداول نظافت فیتر در مکنده های صنعتی را بررسی می نماییم.

 

سیستم اتوماتیک تکاننده فیلتر در دستگاه های جاروبرقی صنعتی

تکاننده فیمتر اتوماتیک جاروبرقیدر مدل های پیشرفته جاروبرقی صنعتی ، از سیستم های اتوماتیک تکاننده فیلتر برای نظافت استفاده می شود. این سیستم ها به صورت اتوماتیک و در فواصل زمانی معین فیلتر را تکان داده و موجب باز شدن منافذ آن می گردند. تجهیز دستگاه های جاروبرقی صنعتی به سیستم های تکاننده فیلتر، علاوه بر اینکه زمان لازم برای نظافت و رسیدگی به دستگاه را به میزان قابل ملاحظه ایی کاهش می دهند، موجب کاهش هزینه ها نیز می شوند.

 

تکاننده فیلتر دستی در جاروبرقی صنعتی

تکاننده فیلتر دستی مکندهبرخی از مدل های جاروبرقی صنعتی از سیستم های تکاننده دستی برای نظافت فیلتر استفاده می کنند. در این مدل ها، پس از هر بار استفاده از دستگاه، بایستی کاربر با استفاده از اهرم مخصوص، فیلتر را حرکت داده تا ذرات ریز آلایندها که در داخل منافذ ریز به دام افتاده اند، خارج گردند. در نهایت رسیدگی و بررسی فیلتر ها در طول بازه های زمانی معین به منظور اطمینان از سالم بودن و کارکرد صحیح آن، امری ضروری می باشد.

 

توصیه های مفید و کاربردی برای نگهداری از دستگاه جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی یا مکندهبه منظور حفظ عملکرد و بازدهی بالای دستگاه جاروبرقی صنعتی ، رعایت نکات زیر می تواند از ایجاد هر گونه خطا و مشکلی پیشگیری نموده و ضامن عملکرد بلند مدت جاروبرقی صنعتی باشد. با استفاده و عمل به این توصیه ها، عمر دستگاه جاروبرقی چیزی در حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش می یابد:

 

مکنده یا جاروی صنعتیپس از هر بار استفاده از دستگاه، در صورت وجود سیستم تکاننده فیلتر، آن را فعال کنید، یا از شیوه های دستی برای نظافت آن استفاده نمایید. زیرا مسدود بودن منافذ فیلتر عملکرد دستگاه را مختل کرده و در نهایت موجب کاهش فشار و قدرت مکش دستگاه می گردد. نفوذ ذرات ریز گرد و غبار به داخل موتور می توان خسارات پر هزینه ایی را در پی داشته باشد.در دوره های زمانی معین، سیستم فیلتراسیون دستگاه را کاملا بررسی نموده و در صورت وجود هر گونه سوراخ و پارگی فیلتر را کاملا تعویض نمایید.

 

جاروبرقی و فیلتر قابل شستشوحذف ضایعات و ذرات باقی مانده بر روی فیلتر نقش مهمی در عملکرد سیستم فیلتراسیون دارد. فیلتر های پارچه ایی و کیسه ای پارچه ایی که نقش فیلتر اصلی را در جاروبرقی های خانگی به عهده دارند، قابل شستشو با آب و مواد شوینده می باشند. در هنگام استفاده از دستگاه مکنده، فیلتر یا کیسه پارچه ایی دستگاه بایستی کاملا خشک باشد.

 

مکنده یا جاروبرقی و خرطومیبرای جلوگیری از کاهش احتمالی در میزان فشار ایجاد شده توسط دستگاه های جاروبرقی صنعتی یا خانگی از تاب خوردگی بیش از حد خرطومی جلوگیری نماید. در حین استفاده از دستگاه، مراقب باشید تا خرطومی کاملا مسدود نشود.

 

چرخ دستگاه مکندهچرخ های دستگاه از جمله اجزایی می باشند که نیاز به بررسی و رسیدگی دارند. رسیدگی و بررسی چرخ ها، به ویژه در محیط هایی که حجم گرد و غبار بالا بوده و آلاینده هایی با ابعاد درشت در محیط حضور دارند، نقش مهمی در افزایش عمر مفید دستگاه دارد.

 

عایق بندی مناسب مکنده عایق بندی درز ها و منافذ دستگاه را کاملا بررسی نموده و از عملکرد مناسب آنها اطمینان حاصل کنید، زیرا ایجاد هر گونه درز یا شکاف در بخش های عایق بندی شده تاثیر بسزایی در افت فشار دستگاه و در نهایت عملکرد بهینه آن دارد.

 

مکنده صنعتی و نگهداریآگاهی از نیاز های نظافتی محیط، راهنمای خوبی در انتخاب دستگاه جاروبرقی صنعتی  یا خانگی مناسب می باشد. پس از پایان عملیات نظافتی دستگاه مکنده را در محلی تمیز و ایمن نگهداری نماید.

 

لینک های مفید:

جارو برقی صنعتی : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید