ویژگی های کلیدی یک دستگاه قالیشویی مناسب

ویژگی های کلیدی یک دستگاه قالیشویی مناسب

اهمیت حفظ یک محیط تجاری یا مسکونی بصورت مطلوب و پاکیزه و تاثیر آن بر مشتریان یا بازدیدکنندگان بر هیچ کس پوشیده نمی باشد. در یک رستوران، هتل، فروشگاه خرده فروشی، دفتر شرکت و یا هر جای دیگری، محیط آلوده و کثیف باعث ایجاد احساس ناخوشایند در مشتریان و افراد شده و مانع بازگشت مجدد آنها می شود.

این تصور که  جارو برقی به تنهایی برای تمیز کردن فرش ها کفایت می کند،تصوری کاملا اشتباه است.جارو برقی آلودگی را فقط از سطح فرش پاک می کند و نمی تواند آلودگی هایی را که در عمق تار و پود فرش قرار گرفته اند، تمیز نماید. این نوع آلودگی ها می توانند به مرور زمان به منابع ایجاد بوی زننده تبدیل شوند. نظافت عمیق فرش ها و از بین بردن هر گونه آلودگی و بوی نامطبوع به طور کامل، نیازمند استفاده از دستگاه قالیشویی حرفه‌ای می باشد.

انتخاب یک دستگاه فرش شوی مناسب،بعلت تعدد گزینه های موجود در بازار، کار چندان ساده ای نمی باشد. همچنین  امکانات این دستگاه از مدلی به مدل دیگر بسته به اندازه، قدرت، ظرفیت مخازن و مشخصه‌های دیگر دستگاه، متفاوت می باشد. خرید دستگاه فرش شوی نیازمند بررسی و توجه کافی می‌باشد تا بر اساس نوع، ابعاد و بافت فرش، مناسب ترین گزینه ممکن انتخاب گردد.

در ادامه مطلب، تعدادی از مهمترین مشخصات دستگاه قالیشویی که پیش از خرید آن، باید مورد توجه قرار گیرند، فهرست شده است.

 

ظرفیت مخزن

مخزن دستگاه فرش شوی

 

اگر می خواهید از دستگاه خود برای شست و شوی فرش یا موکت در یک مرکز خرید بزرگ یا هتل استفاده کنید باید دستگاهی با مخزن بزرگ خریداری نمایید. دستگاه فرش شوی با مخازن آب تمیز و آب کثیف بزرگ نیاز به دفعات پر و خالی کردن کمتری دارد و زمان کلی شستشو را کاهش می دهد. البته به خاطر داشته باشید هر چه مخازن دستگاه فرش شوی بزرگتر باشند، وزن آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

امکانات و تجهیزات اضافی دستگاه قالیشویی

 

دستگاه قالیشوییبدون شک نوع عملیات شست و شو و درجه سختی آن تاثیر مستقیمی در انتخاب نوع دستگاه قالیشویی خواهد داشت. دستگاه‌های فرش شوی مجهز به سیستم گرم کن آب داخلی، می‌توانند با پاشش آب گرم موجب افزایش راندمان کاری گردند. استفاده از آب گرم باعث می‌گردد لکه‌ها پیش از مکش، کاملا حل شوند. فرش شوی های فاقد گرم کن، آب را در درجه حرارت محیط پاشش می نمایند. اگرچه این نوع دستگاه ها برای تمیز کردن انواع لکه و رسوب از فرش کارآمد هستند اما در صورت استفاده از آب گرم قدرت تمیزکنندگی افزایش و زمان خشک شدن کاهش می یابد. اغلب دستگاه های فرش شوی با شلنگ بلند شونده و سری های مخصوص برای تمیز کردن مبل، پله ها و مکان های باریک عرضه می شوند. همچنین اگر مایل هستید که از دستگاه فرش شوی خود برای تمیز کردن سطوح سخت تر همانند سنگ و سرامیک نیز استفاده نمایید تنها لازم است که یک تی مخصوص سطوح سخت برای دستگاه تهیه نمایید تا عمل مکش آب بخوبی روی این سطوح نیز صورت گیرد.

 

بطور کلی در خرید دستگاهی با یا بدون ابزار آبکشی، گرم کننده آب داخلی، چراغ های نشانگر و امکان خاموش شدن خودکار هنگام پر شدن مخزن آب کثیف و امکانات و تجهیزاتی اینچنینی دیگر، از حق انتخاب برخوردار خواهیدبود اما وجود چنین امکاناتی مطمئنا عملیات شست و شو را برای شما آسان تر می نمایند. بنابراین وقت بگذارید و دقیقا مطمئن شوید که واقعا به چه امکاناتی نیاز دارید.

 

برس های قدرتمند و دارای طراحی بهینه

برس دستگاه قالیشویی

 

استفاده از برس های غلطکی یا counter rotating در دستگاه های فرش شوی قابل حمل، مزیت عمده‌ای به شمار می آید. جهت حرکت این برس‌ها در جهت تار و پود فرش بوده و در نتیجه برخلاف برس‌های دیسکی به بافت فرش آسیب نمی‌رسانند. از سوی دیگر نوع حرکت آنها باعث می شود که آلودگی از عمق تار و پود فرش خارج شده و فرش عمیقا تمیز گردد. در صورت افزایش تعداد برس های دستگاه سرعت عملیات شست و شو و همچنین کیفیت آن افزایش می یابد.

 

مکش قدرتمند

 

دستگاه موکت شوی سیستم مکش دستگاه قالیشویی آب آلوده و محلول پاک کننده را از فرش بیرون کشیده و در مخزن آب کثیف تخلیه می نماید. موتورهای ایجاد کننده مکش دارای انواع متنوعی بوده و شامل یک موتور مکنده دو مرحله‌ای یا سه مرحله‌ای و یا دو موتور مکنده سه مرحله‌ای می‌باشند. برای عملکرد بهینه، دستگاهی انتخاب نمایید که حداقل دارای موتور مکنده سه مرحله‌ای باشد زیرا اگر فرش شوی نتواند کل آبی را که روی فرش اسپری کرده است، مکش نماید، مدت زمان زیادی طول می کشد تا فرش خشک شود و همچنین مقداری آلودگی همراه با آب باقی مانده بر جای می ماند. خشک شدن سریع فرش، بخصوص برای اماکنی که فعالیت در آنها بصورت روزانه می باشد مثل رستوران ها و سینما و مساجد و همچنین برای اماکن پر رفت و آمد در طول شبانه روز مثل هتل ها بسیار مهم می باشد.

 

برخورداری از شلنگ و کابل بلند و یا مجهز بودن به باطری شارژی

فرش شوی

 

هر چه کابل برق دستگاه قالیشویی بزرگتر باشد، می توانید محوطه بزرگتری را تمیز نمایید.حداقل طول کابل دستگاه باید در حدود ۴/۵ متر باشد. طول مناسب برای شلنگ دستگاه نیز در حدود ۵/۱ متر می باشد تا بدون نیاز به حمل کردن دستگاه و گذاشتن آن روی پله، قادر به تمیز کردن پله های بالاتر باشد. در هر صورت اگر به هر دلیل استفاده از دستگاه کابل دار دشوار باشد، انتخاب مدل های مجهز به باطری گزینه بسیار مناسبی می باشد.

 

 

لینک های مفید: دستگاه فرش شوی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید