دستگاه پله برقی شوی، راهکاری مکانیزه به منظور شستشوی پله برقی

دستگاه پله برقی شوی، راهکاری مکانیزه به منظور شستشوی پله برقی

افزایش جمعیت و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروزی علاوه بر گسترده شدن شهرها، توسعه عمودی آنها را نیز در پی داشته است. لزوم جابه جایی افراد از یک سو و عدم توانایی کافی در افراد معلول، سالخورده و کم توان از سوی دیگر شرکت های تولید کننده را بر آن داشت تا با تولید وسایلی مانند آسانسور، پله برقی و پیاده رو متحرک موجبات تسهیل در امر جابه جایی افراد را فراهم کنند. در این میان ویژگی هایی مانند عدم محدودیت در ظرفیت، ایمنی بسیار بالا، کمک به جابه جایی افراد کم توان و جا به جایی سریع، موجب محبوبیت و استفاده هر چه بیشتر از پله برقی ها در اماکن گوناگونی مانند مترو، مراکز تجاری، فرود گاه ها، پایانه های مسافربری و هتل ها شده است. نکته تامل بر انگیز در اینجا استفاده از دستگاه پله برقی شور و نظافت پله برقی ها می باشد، پله برقی ها جز پر تردد ترین نقاط در اماکن عمومی یا تجاری می باشند، و نظافت و تمیزی آنها همانند سایر نقاط از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. نظافت پله برقی ها به خاطر طراحی ویژه بکار رفته در ساختارشان با چالش هایی همراه است که در این مقاله به شرح و بررسی آن می پردازیم.

 

نظافت پله برقی ها

دستگاه پله برقی شور و سهولت در نظافت صنعتی پله برقی هااز آنجایی که سطح پله برقی ها مانند سطوح کف صاف و مسطح نیستند، مکان مناسبی برای انباشت جرم و آلودگی بوده و به سختی از بین می روند. از این رو به ابزار و ماشین آلات مخصوصی برای نظافت نیاز دارند. اماکنی که از پله هایی با عرض های مختلف استفاده می کنند، مشکلات منحصر به فردی برای پرسنل نظافتی ایجاد می کنند. هزینه ها و زمان  مورد نیاز برای شستشو نیز از موارد قابل توجه در نظافت پله برقی ها می باشد. به منظور تسهیل و تسریع در امر نظافت، افزایش طول عمر و کارآیی پله برقی ها  و کاهش در هزینه ها بهتر است که به نکات زیر توجه نمایید:

همانند همه سطوحی که به نظافت احتیاج دارند، یک زمان بندی مناسب برای نظافت پله برقی در نظر بگیرید. در بسیاری از اماکن نظافت پله برقی ها در شب و در اماکن شبانه روزی در ساعاتی که ازدحام و تردد کمتر است انجام می گیرد. بهتر است که از همان زمان نصب پله برقی برنامه و تناوب نظافت آن نیز تعیین شود، در این صورت جرم و آلاینده ها فرصت کافی برای انباشت و فشرده شدن در شیارها نداشته و فرآیند نظافت راحت تر و سریع تر خواهد بود. معمولا یک یا دو بار شستشو در ماه برای پله هایی با تراکم معمولی تردد، تناوب مناسبی می باشد، در صورتی که در پله هایی با تراکم بالا، یک یا دو بار نظافت در هفته ارجحیت دارد. به منظور نظافتی بهینه و افزایش طول عمر دستگاه، بهتر است تا قبل از تعیین یک برنامه مشخص نظافتی، با شرکت سازننده و نصب کننده پله برقی مشورت داشته باشید.

انتخاب دستگاه پله برقی شور مناسب برای نظافت پله برقی

hqdefaultاز آنجایی که پله برقی ها دستگاه هایی الکتریکی بوده و حساسیت بالایی در برابر آب دارند، استفاده از دستگاه پله برقی شور که با هدف نظافت پله برقی ها طراحی شده اند گزینه مناسبی برای نظافت پله برقی ها می باشد. این دستگاه ها بدون استفاده از آب عمل نظافت را انجام می دهند. دستگاه پله برقی شور به گونه ایی طراحی شده اند که بر روی پله ها قرار گرفته و همزمانی در حرکت دستگاه و پله برقی باعث تحریک و جا به جایی آلاینده ها می شود. برای نظافت هر چه بیشتر با دستگاه پله برقی شور ، استفاده از حجم کم شوینده نیز توصیه می شود. از آنجایی که نفوذ هر گونه مایع به سطوح زیرین پله برقی ها خسارات زیادی به همراه دارد حجم شوینده در این روش آنقدر کم است که مانع از خیس شدن سطح و نفوذ مایع از شیار های پله به درون دستگاه و ایجاد خسارت می گردد.

 

بعضی از مدل های دستگاه پله برقی شور استفاده شده در شستشوی پله برقی ها، مجهز به موتورهای مکنده قوی ایی هستند و قدرت کافی برای مکش سریع و کامل هر گونه جرم و آلودگی را دارند. این ماشین ها، فقط از حرکت پله برقی برای نظافت بهره می گیریند و فاقد هر گونه برس استوانه ایی یا رولی برای نظافت بیشتر می باشند. استفاده از این دستگاه ها بسیار زمان بر بوده و منجر به افزایش هزینه ها می گردد. لازم به ذکر است که این دستگاه ها قادر به نظافت مناسب دیواره های پله ها نیستند.

 

دستگاه پله برقی شور پیشرفته بهترین دستگاه برای نظافت پله برقیمدل های پیشرفته تر ماشین های نظافت پله ها، به برس های کمکی  لوله ایی با پهنای مناسب با پهنای پله مجهز می باشند، این برس های لوله ایی با حرکت چرخشی خود باعث تحریک و زدودن کامل همه جرم ها و آلاینده های نشست کرده در شیار ها می گردند. برای استفاده از این دستگاه، کاربر روی سطح ثابت در کنار بدنه دستگاه قرار می گیرد و برس را روی پله اول قرار می دهد. حرکت رو به بالا ی پله برقی و دور شدن آن از کاربر منجر به نظافت سطح و دیواره پله ها می شود. این دستگاه ها به وسایل جانبی زیادی نیاز نداشته و پهنای متفاوت پله ها در استفاده از این دستگاه مشکلی ایجاد نمی کند.

 

بسیاری از شرکت های سازننده پله برقی استفاده از دستگاه پله برقی شور را برای شستشوی پله برقی ها توصیه می کنند، در صورت عدم  تهیه این ماشین آلات صنعتی، تنها را ه باقی مانده برای شستشو و نظافت پله ها، خاموش کردن پله برقی، جداسازی پله ها، و شستشو با واترجت های فشار قوی می باشد، اما این روش بسیار زمان بر و پر هزینه می باشد.

 

زمان مورد نیاز برای نظافت پله برقی با دستگاه پله برقی شور

دستگاه پله برقی شور مقرون به صرفه در نظافت پله برقی هابعد از انتخاب دستگاه پله برقی شور مناسب، نوبت به شستشوی پله برقی می رسد. در صورتی که پله برقی تا کنون تمیز نشده باشد و یا بسیار کثیف باشد، چیزی حدود ۴ ساعت برای نظافت آن زمان لازم است. در حالی که نظافت هفتگی یا ماهانه با دستگاه های برس دار تنها به یک ساعت زمان نیاز دارد.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید