تفاوت دستگاه اسکرابر دستی و سرنشین دار چیست؟

تفاوت دستگاه اسکرابر دستی و سرنشین دار چیست؟

هنگامی که صحبت از تمیز کردن سطح زمین به خصوص سطوح سخت به میان می‌آید بدون تردید انتخاب کف شوی مناسب، بهترین روشی است که این عمل را با بالاترین سطح کیفیت به انجام می‌رساند. هم زمان با گسترش فناوری، دستگاه‌های اسکرابر نیز پیشرفت کرده و به وسیله‌ای تبدیل گشته که در انواع محیط‌ها با کاربری‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کف شوی صنعتی دارای طراحی و ساخت ساده‌ای است که امکان شستشوی سطوح را در مکان‌هایی هم چون مدارس، اداره‌ها، بیمارستان‌ها و… فراهم نموده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه اسکرابر صنعتی خشک کردن سطح زمین هم زمان با فرآیند شستشو است که سبب می‌شود بتوان از این وسیله در محیط‌های حساس به رطوبت مانند بناهای تاریخی استفاده نمود. به دلیل تفاوت در اندازه سطوح و قدرت مانور آن ها دستگاه های زمین شوی صنعتی در طرح ها و ابعاد متنوعی ساخته شده و از همین رو در انواع دستی و سرنشین دار (خودرویی) عرضه شده‌اند.

نظافت و شستشوی سطوح در تمامی اماکن همانند اماکن صنعتی، تجاری و مسکونی امری ضروری می‌باشد. اگر چه استفاده از شیوه‌های سنتی تا حدودی نیاز نظافتی محیط را بر طرف می‌سازد، اما استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی چون کفشوها نه تنها کیفیت عملیات نظافت را افزایش می‌دهد، بلکه موجب صرفه جویی در زمان نیز می‌شود. 

خرید و قیمت انواع اسکرابر دستی و سر نشین دار ابراهیمم صنعت
کفشوی صنعتی دارای طراحی و ساخت ساده‌ای است که امکان شستشوی سطوح را فراهم می‌کند.

دستگاه‌های اسکرابر سرنشین دار یا زمین شوی‌ها به منظور تامین نیاز‌های نظافتی محیط های کوچک و بزرگ در مدل‌های دستی و سرنشین دار یا خودرویی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. اگر چه استفاده از تجهیزات خودرویی در مقایسه با تجهیزات دستی، باعث افزایش میزان دید اپراتور می شود، اما استفاده از تجهیزات دستی که در مقایسه با نمونه‌های خودرویی، قدرت مانور بیشتری دارند در فضاهای تنگ و شلوغ گزینه مناسب تری می باشد. علاوه براین، هدایت دستی دستگاه اسکرابر توسط اپراتور در محیط‌های شلوغ، ایمنی و کنترل حرکتی اسکرابر را بیشتر می نماید. تجهیزات دستی در مقایسه با نمونه های خودرویی به دلیل اندازه کوچک، کارایی بالایی در نظافت و شستشوی سطوح در فضاهای تنگ و کوچک دارند.

اسکرابر دستی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

دستگاه اسکرابر دستی با یک کفشوی سرنشین دار متفاوت است. چرا که به صورت دستی توسط کاربر کار می کند. این دستگاه می‌تواند به شما در افزایش بهره‌وری، بهبود پاکیزگی و زیبایی محیط و به حداقل رساندن مصرف آب کمک کند. اسکرابر دستی برای تمیز کردن کامل کف ساخته شده و در عین حال نگهداری آن مقرون به صرفه است. مکش آب و تیغه دو لبه از جمله ویژگی‌های این دستگاه است. اکثر کفشو های دستی دارای دسته توقف ٫ شروع فرآیند هستند و نگهداری آن‌ها ساده است. ناگفته نماند که این دستگاه صدای بسیار کمی تولید کرده و از پشت توسط کاربر هدایت می شود.

بخوانید: آشنایی با دستگاه اسکرابر دستی

منبع تغذیه این دستگاه، از طریق جریان مستقیم و در موارد دیگر از طریق باتری تامین می‌شود. دستگیره ایمنی دستگاه، امکان روشن و خاموش شدن آنی را می‌دهد. انعطاف‌پذیری به لطف دسته دو طرفه و فشار کف، ابزار ممکن است در هر جهت مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه برای تمیز کردن سطوحی مانند کاشی، سرامیک، سنگ، سنگ مرمر، سنگ فرش و اپوکسی مناسب بوده و برای استفاده در تمامی سطوح از جمله کف طراحی شده است.

خرید و قیمت انواع اسکرابر دستی ابراهیم صنعت
دستگاه زمین شوی دستی توسط یک کاربر از پشت هدایت می‌شود.

اسکرابر سرنشین دار چه ویژگی‌هایی دارد؟

اسکرابر سرنشین دار، که اغلب به عنوان کف شوی نیز شناخته می شود، برای تمیز کردن کف در انواع سالن ها و مکان های بزرگ استفاده می شود. اسکرابر خودرویی، نه تنها سطوح کف را تمیز و خشک می کند، بلکه سب زیباتر شدن محیط نیز می‌شود. این دستگاه که معمولاً دارای باتری است برای تمیز کردن سطوح وسیع کف در فضاهای عمومی استفاده می‌شود. کف شوی صنعتی مانند ماشین کار می کند و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد.

این اسکرابر از بدنه، موتور و دیگر تجهیزات جانبی تشکیل شده است. زمین شوی سرنشین دار از نظر کیفیت، دوام و عملکرد نسبت به کفشوی ‌های دستی برتری دارد. بدنه آن‌ها به گونه‌ی ساخته شده است که در برابر ضربه‌های احتمالی در حین کار مقاومت کند. محیط‌های بزرگ مانند صنایع وسیع، مکان‌های عمومی، انبارهای بزرگ، پارکینگ‌ها و مجتمع‌های تجاری می‌توانند از اسکرابرهای سرنشین دار بهره مند شوند. برخی از ویژگی های دستگاه به شرح زیر است:

  • نظافت و بهداشت در بالاترین حد خود قرار دارد.
  • استفاده از باتری که با یک بار شارژ می تواند تا ۴ ساعت دوام بیاورد.
  • کلیدهای کنترل سیستم فرمان و کنسول
  • راندمان بالا و نتایج سریع
  • یک صندلی راحت که به کاربر اجازه حرکت داده و با ارگونومی
  • بدن کاربر مطابقت دارد.
  • این دستگاه معادل چندین کفشوی دستی است.
خرید و قیمت انواع اسکرابر سرنشین دار ابراهیم صنعت
محیط‌های بزرگ مانند صنایع وسیع می‌توانند از کفشوی‌های سرنشین دار بهره مند شوند.

راهنمای انتخاب و خرید اسکرابر دستی یا سرنشین دار

دستگاه اسکرابر دستی توسط یک کاربر از پشت هدایت شده و اسکرابر سرنشین دار خودرویی را سرنشین آن هدایت می‌کند. حال این سؤال پیش خواهد آمد که هر یک از این دستگاه‌ها برای نظافت چه سطوحی مناسب هستند. برای این که بدانیم از میان انواع گوناگون اسکرابرهای دستی و سرنشین دار کدام یک مناسب بوده بهتر است به چند نکته توجه داشته باشیم.

توجه به امکانات محیطی

ساختار اسکرابر به گونه‌ای است که با انواع سطوح سازگار بوده و قابلیت شستشوی سطوح سخت تا سطوح حساس را دارا می باشد. برخی سطوح نیاز به نظافت و رسیدگی دائمی دارند، بنابراین باید مکان مناسبی جهت شارژ باتری دستگاه و یا پریز مناسب برای اتصال کابل دستگاه وجود داشته باشد و هنگام انتخاب و خرید اسکرابر باید به این نکته توجه داشت. دستگاه‌های کفشوی دستی توسط باتری و برق تغذیه شده و اسکرابرهای خودرویی نیز به وسیله باتری‌های قدرتمند تغذیه می‌شوند. از این رو کاربران پیش از به کار گیری اسکرابر مکان مناسب را برای تغذیه دستگاه خود می‌یابند تا اپراتور در زمان هدایت دستگاه با مشکلی مواجه نگردد.

اینستاگرام شرکت ابراهیم

انعطاف پذیری و امکان دسترسی به تمامی سطوح

اگر فضای مورد نظر بزرگ بوده و مانعی برای حرکت و انتخاب اسکرابر وجود نداشته باشد، دستگاه کفشوی سرنشین دار مناسب می باشد و اگر ابعاد سطح قابل نظافت کوچک باشد اسکرابرهای دستی مورد استفاده قرار می گیرند. بزرگ بودن یک سطح صرفاً به معنای قدرت مانور بالای آن نخواهد بود؛ اگر در یک محیط تراکم بالای تجهیزات و وسایل و راهروهای باریک وجود داشته باشد فضای کافی برای انتخاب کف شوی و حرکت آن از بین می‌رود و می‌توان از دو یا چند کفشور دستی به جای کفشور سرنشین‌دار به کار‌گیری کرد. به این ترتیب تمامی سطوح آلوده‌ای که دسترسی به آن ها دشوار است با کیفیت مطلوب شستشو می‌شوند.

 بررسی ابعاد و طراحی دستگاه زمین شوی

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام انتخاب و خرید دستگاه اسکرابر باید به آن توجه نمود طراحی ارگونومیک آن است. کف شوهای دستی با ابعاد گوناگون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای دسته قابل تنظیم هستند و کاربر می‌تواند متناسب با شرایط فیزیکی خود آن را کنترل نماید؛ بدین ترتیب اپراتور دستگاه را با سهولت هدایت و جا به جا می‌کند، بدون آن که خسته شده و یا دچار آسیب شود.

این موضوع در رابطه با زمین‌شوی‌های سرنشین‌دار نیز در نظر گرفته شده است به این معنا که کاربر می‌تواند ارتفاع صندلی و فرمان اسکرابر به اندازه مناسب و دلخواه تنظیم نماید و به آسانی و با تسلط کامل دستگاه را کنترل کند. غالباً طراحی و ساخت اسکرابرها به گونه ای است که از درب ها عبور کرده و توسط آسانسور قابل حمل هستند. علاوه بر این تی خشک کن زمین شوی در هنگام چرخش دستگاه، متناسب با جهت حرکت آن می چرخد و عملکرد کفشوی را بهبود می بخشد.

استفاده از اسکرابر صنعتی در نظافت لابی هتل

 

توجه به پهنای کاری دستگاه اسکرابر

پهنای کاری دستگاه اسکرابر ارتباط مستقیمی با ابعاد دستگاه دارد، از این رو هر چه ابعاد دستگاه کف شوی بزرگتر باشد، پهنای کاری آن بیشتر بوده و در نتیجه نظافت سطوح وسیع را در زمان کوتاه‌تری انجام می‌دهد. از آنجایی که کفشوی های خودرویی در مقایسه با نمونه‌های دستی ابعاد بزرگتر و در نهایت امر پهنای کاری بیشتری دارند، موجب افزایش راندمان کاری در نظافت فضا های بزرگ و وسیع، می شوند. علاوه بر این، استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی در مقایسه با شیوه‌های دستی و سنتی نظافت، باعث کاهش در هزینه‌های مصرفی، تعداد  نیروی خدماتی و افزایش راندمان کاری می‌گردد.

بخوانید: ۵ مزیت استفاده از دستگاه اسکرابر دستی صنعتی

مزایای خرید انواع اسکرابر سرنشین دار (خودرویی)

از مزایای اصلی تجهیزات خودرویی می‌توان به حداقل رساندن خستگی اپراتور و افزایش راندمان کاری، نسبت به مدل های دستی اشاره کرد. اکثر کاربران در هنگام کار با زمین شو خودرویی متوجه این مزایا نسبت به راه رفتن در پشت دستگاه کف شوی دستی می شوند. با این حال بسیاری از کاربران به خستکی کار با زمین شوی دستی ادامه می‌دهند و بر این باورند که خستگی ناشی از نشستن و ساکن بودن بر روی دستگاه های خودرویی در مقایسه با خستگی ناشی از کار با مدل های دستی، بیشتر است.

سوار شدن بر تجهیزات نظافتی در برخی موارد می تواند موجب افزایش بهره وری و راندمان کاری شود. نظافت توسط ماشین‌های صنعتی در ساختمان های بزرگ و جابجایی آن به مکان‌های مختلف می تواند باعث افزایش شستشو و راندمان بالاتر نظافتی شود. هر چه میزان مخازن آب و باتری های دستگاه بیشتر باشد قابلیت کارکرد آن نیز بیشتر خواهد بود.

خرید دستگاه زمین شوی دستی
اگر ابعاد سطح قابل نظافت کوچک باشد زمین شوی دستی مورد استفاده قرار می گیرند.
از چالش‌های نظافتی جهت انتخاب اسکرابر‌های خودرویی می توان به:
  • آگاهی از سطوح شیب‌دار
  • عدم وجود آسانسور برای جابجایی دستگاه
  • و جنس سطوح و انتخاب برس مناسب برای داشتن تجهیزاتی مناسب نام برد. هم چنین قبل از انتخاب یک دستگاه نظافت خودرویی یا دستی، نیازمند بررسی نیازها و امکانات نظافت ساختمانی خود و نیاز نیروی کارتان هستید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

کف شور های خودرویی در مقایسه با زمین شوی دستی کارایی چند برابر دارند. به طوری که با داشتن مخازن آب بزرگ تر و باتری هایی با ظرفیت بالا‌تر، مناسب فضا‌های وسیع تر هستند. و از آنجایی که سرعت حرکتی و نظافتی کاربر ها هنگام کار با تجهیزات دستی بسیار کم تر و کند‌تر از تجهیزات خودرویی می‌باشد؛ به زمان بیشتری نسبت به مدل خودرویی نیاز می‌باشد. یکی از بزرگترین مزیت‌های تجهیزات خودرویی میزان قدرت شارژ دهی آن‌هاست به طوری که با میزان زمان کارکرد بیشتر و عدم جاگذاری ردپای کاربر می تواند عملکرد و کیفیت بهتری را از خود نشان دهد.

تفاوت بین دستگاه اسکرابر دستی و سرنشین دار چیست؟

اسکرابر دستی مجهز به باتری و کابل است، در حالی که زمین شوی سرنشین دار باتری‌دار و گازوئیلی است. هنگامی که هیچ پریز برقی در دسترس نباشد، معمولاً از اسکرابر باتری استفاده می‌شود. در این شرایط می‌توانید تا زمانی که باتری کاملاً شارژ شود به تمیز‌کردن ادامه دهید. اسکرابرهای صنعتی، اعم از کابلی و دیزلی، می توانایی نظافت کف را به طور مداوم برای مدت طولانی دارند.

کفشوی سرنشین دار دارای یک پدال محرک و یک فرمان است، در حالی که کفشوی دستی اینگونه نیست و تحت کنترل کاربر حرکت می‌کند. در نتیجه، برای استفاده از زمین شوی دستی به هیچ مهارت یا استعداد خاصی نیاز نیست. تنها چیزی که لازم است حرکت دادن زمین شوی به جلو است. با این حال، مسئول اسکرابر سرنشین دار باید توانایی مانور و رانندگی با وسیله نقلیه را داشته باشد.

اگرچه مدل خودرویی شامل یک موتور محرک است، اما تمامی اسکرابرهای دستی این ویژگی را ندارند، بنابراین هدایت اسکرابر دستی به تلاش بیشتری نیاز دارد. از طرف دیگر اسکرابر دستی دارای عرض کوچک و باریک‌تری است. جهت خرید انواع دستگاه اسکرابر و مشاوره با کارشناسان شرکت ابراهیم می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۷۱۸۴ تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید