۵ نکته کلیدی مدنظر در انتخاب و خرید یک جاروبرقی صنعتی مناسب

۵ نکته کلیدی مدنظر در انتخاب و خرید یک جاروبرقی صنعتی مناسب

به منظور برقرای بهداشت و حفظ سلامت افراد در محیط های صنعتی، نظافت امری ضروری و غیر قابل چشم پوشی می باشد. لذا امروزه در این مکان ها انواع تجهیزات نظافت صنعتی بکار گرفته می شود تا محیطی همواره پاکیزه به ارمغان آید. یکی از این تجهیزات کارآمد و همچنین پرکاربرد دستگاه های جاروبرقی صنعتی هستند. با انتخاب هوشمندانه و خرید مناسب یک جاروبرقی مناسب، مزایای بسیاری برای واحد های صنعتی به ارمغان می آید و با استفاده از این تجهیزات امور نظافتی با بالاترین سطح کیفی صورت می پذیرد. در این میان توجه به چند نکته مهم و کلیدی در جهت دهی به تصمیم خرید جاروبرقی مخصوص کارواش می تواند تائیرگذار باشد. در این مقاله به اجمال این نکات را تشریح می نمائیم.

ماهیت مواد و آلاینده ها در محیط

جاروبرقی صنعتیقبل از بررسی های لازم و شناسایی ویژگی های یک مکنده صنعتی مناسب ابتدا باید به شرایط موجود در محیط توجه داشته باشید. اینکه چه نوع مواد و آلاینده هایی در محیط کاری شما وجود دارد؟ و آیا این مواد جامد و یا مایع هستند؟ آیا آلاینده های موجود در محیط کاری شما از نوع خطرناک و قابل انجار می باشند یا خیر؟ دانستن پاسخ این سوالات، انتخاب شما را هدفمند می نماید. طیف گسترده ای از دستگاه های جاروبرقی صنعتی با توجه به این شرایط طراحی و تولید شده اند. به عنوان مثال در صورتی که مواد خاصیت انفجاری داشته باشند و کاملا اشتعال زا باشند مکنده صنعتی ضد انفجار مورد استفاده قرار می گیرد و ویژگی های منحصر به فرد این مکنده ریسک آسیب به افراد و ماشین آلات را کاهش می دهد. همچنین در مواردی که آلاینده ها به صورت جامد و مایع در محیط های صنعتی ئوجود داشته باشند، انواع مکنده های صنعتی آب و خاک پیشنهاد می گردند که قابلیت جداسازی ذرات جامد و مایع را داشته علاوه بر این امکان بازیافت مواد را نیز فراهم می آورند.

استانداردهای بهداشتی نظارتی

جاروبرقی صنعتیدر بسیاری از صنایع مانند صنعت خوراکی و داروسازی بهداشت و نظافت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و لذا رعایت استانداردهای بهداشتی و نظارتی در این مکان ها الزامی می باشد. سازمان های استاندارد بین المللی طیف وسیعی از آزمایشات دوره ای را بر روی جاروبرقی های صنعتی به انجام می رساند که سر آخر تائیدیه این سازمان ها اعتماد و ایمنی بالای این تجهیزات را تضمین می کند. در صورت حساسیت به رعایت قوانین بهداشتی و ایمنی، توجه به استاندارد های موجود در ساخت جاروبرقی صنعتی بسیار حائز اهمیت می باشد.

ظرفیت مخزن جاروبرقی

جاروبرقی صنعتیگاهی حجم و میزان آلاینده ها در محیط های صنعتی بسیار زیاد می باشد که توجه به این واقعیت، انتخاب یک مکنده مناسب را تحت تاثیر قرار می دهد. ظرفیت مخازن بزرگ امکان مکش حجم بالایی از آلاینده ها را فراهم می آورد و در صورت بکارگیری این تجهیزات نیاز به تخلیه چندین باره مخازن نمی باشد. این اطلاعات معمولا با مطالعه دفترچه فنی دستگاه حاصل می شود و با علم به این ویژگی خرید جاروبرقی صنعتی با هوشمندانه تر صورت می پذیرد.

 

قدرت فیلتراسیون جاروبرقی

جاروبرقی صنعتیدر امر نظافت صنعتی با استفاده از یک دستگاه جاروبرقی آنچه بیش از همه مورد توجه قرار می گیرد نظافت کامل محیط و عدم بازگشت آلاینده ها به فضای مورد نظافت می باشد. در صورتی که جاروبرقی از قدرت فیلتراسیون بالایی برخوردار گردد، ذرات به صورت کامل از محیط حذف می شوند. جاروبرقی صنعتی با کیفیت مجهز به فیلتر های ایمنی می باشد که قابلیت به دام انداختن ذرات تا ۰.۳ میکرون را نیز دارا می باشد.

تجهیزات جانبی مورد نیاز

جاروبرقی صنعتیبا توجه به نوع فعالیت، شرایط کاری و جنس کفپوش انواع تجهیزات جانبی، همراه با مکنده های صنعتی قابل استفاده می باشند. این تجهیزات شامل نازل ها و خرطومی می باشد که مطابق با انواع شرایط سنگین کاری طراحی شده اند و عملیات نظافت در صورت بهره گیری از آنها به صورت بهینه انجام می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید