آشنایی با پد اسکرابر و انواع مختلف آن

آشنایی با پد اسکرابر و انواع مختلف آن

اسکرابر صنعتی، از متداول ترین دستگاه های نظافتی جهت شستشوی سطوح کف به حساب می آید. این دستگاه، برای از بین بردن آلودگی ها، از سامانه پاشش آب و برس زنی سطح استفاده می نماید. برس های اسکرابر درون محفظه ای قرار داشته و با چرخش خود، آلودگی را از سطح جدا می کنند. در بعضی موارد، بهتر است به جای برس از تجهیزاتی با نام پد استفاده شود تا نتیجه بهتری بدست آید. پد کفشوی ، مانند برس در تماس با سطح قرار گرفته و عملیات شستشو را بطور موثر انجام می دهد. در این مقاله بطور کامل به بررسی پد اسکرابر ، انواع مختلف و موارد استفاده از آن ها پرداخته می شود.

پد اسکرابر

پد ضخیم اسکرابر صنعتیپد، یکی از تجهیزات جانبی است که در کنار کف شوی ها قابل ارائه هستند و بیشتر برای پرداخت و صیقل دادن سطوح صاف مورد استفاده قرار می گیرند. نوع پد می بایست متناسب با جنس سطح باشد تا علاوه بر اثربخشی فرآیند، آسیبی به کفپوش وارد نشود. نظافت آلودگی های سطحی تا عمیق، ساییدن و براق نمودن سطح، همگی بوسیله پد کفشوی صورت می گیرد. در صورت فرسایش پد اسکرابر و کاهش ضخامت آن به حدود ۵ میلی متر ، افراد می بایست این تجهیز را تعویض نمایند.

 

محل استفاده از پد

پد شستشو ، برای بیشتر سطوح و هر دو دستگاه کفشور دستی و کفشور خودرویی قابل استفاده بوده اما به طور ویژه مناسب کفپوش های بسیار صاف بدون خلل و فرج یا با میزان شکاف و درز کم است. در صورتی که سطح مورد شستشو، ناهموار یا کاشی با خطوط عمیق باشد، استفاده از برس مناسب تر از پد است.

 

جنس پد

بیشتر پد ها از الیاف های طبیعی و مصنوعی ساخته می شوند. نایلون و پلی استر از جمله الیاف های مصنوعی هستند که در ساختار پد های نرم استفاده می گردند. الیاف های طبیعی نیز در ساختار پد های زبر و خشن بکار می روند.

 

اهمیت انتخاب پد مناسب

کفسابیپد ها در مدل های متنوعی طراحی و ساخته می شوند. انتخاب صحیح از بین مدل های مختلف آن ها، به جنس سطح بستگی داشته و تناسب مناسب بین این دو، موجب ارتقای کیفیت عملیات شستشو و همچنین افزایش طول عمر کفپوش می شود. پد اسکرابر صنعتی در رنگ های مختلفی در دسترس است. رنگ های روشن بیشتر برای عملیات های شستشوی روزانه سطوح نرم و رنگ های تیره تر جهت رفع آلودگی سطوح سخت و براق نمودن آن ها استفاده می شوند. در صورت انتخاب نادرست پد اسکرابر، نتیجه مطلوب حاصل نشده و حتی ممکن است به سطح آسیب برسد.

 

رنگ بندی پد اسکرابر

پد ها براساس یک سیستم استاندارد کدبندی رنگ، طبقه بندی می شوند. پد جلادهی، نظافتی، کف ساب و لایه بردار انواع مختلف این تجهیزات هستند. نمونه های روشن تر ، عملیات جلادهی و براق نمودن سطح را انجام می هند. پد های کمی ضخیم تر با رنگ تیره تر که پد های نظافتی نامیده می شوند، عملیات نظافت و از بین بردن آلودگی های سطوح کف را بر عهده دارند. در این دسته، پد های ضخیم تر در یک محیط مرطوب جهت صیقل دادن سطح استفاده می شوند. دسته دیگر، پد های کف ساب نام دارند که زبر و ضخیم هستند. این دسته، جهت لایه برداری سطح و از بین بردن خط و خش استفاده می گردند. دسته آخر نیز پد های تیره رنگ زبر پرداخت دهنده سطح هستند که  رنگ بندی انواع پد اسکرابر صنعتیجهت ساییدن عمیق تر سطح و حذف آلودگی های عمیق استفاده می شوند.

 

پد سفید : بسیار نرم – جهت پرداخت نهایی سطوح و شستشوی روزمره

قهوه ای : بسیار نرم ولی کمی سخت تر از پد سفید- جهت صیقل دادن سریع سطوح

قرمز : کمی سخت تر از پد قهوه ای رنگ – جهت شستشوی سبک و جلادهی

آبی یا سبز : درجه زبری متوسط– جهت کف سابی و لایه برداری سطح

سیاه : بسیار زبر و ضخیم – جهت ساییدن سطح  و حذف آلودگی های قدیمی – امکان آسیب به سطح در صورت نگه داشتن پد بر روی یک نقطه به مدت طولانی

 

طول عمر پد

طول عمر پد اسکرابر به نوع کفپوش و تعداد دفعات شستشو بستگی دارد. پدی که در یک سطح خشن و زبر بطور روزانه استفاده شود، بطور حتم سریع تر از پد مورد استفاده بر روی یک سطح نرم دچار فرسایش می گردد.

 

لینک های مفید :

زمین شوی صنعتی : فهرستی از تجهیزات نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید