چگونه از دستگاه اسکرابر صنعتی استفاده کنیم؟

چگونه از دستگاه اسکرابر صنعتی استفاده کنیم؟

با توجه به لزوم نظافت منظم سطوح کف و از بین بردن آلودگی ها به منظور حفظ سلامت افراد بکارگیری راهکارهای موثر نظافتی ضرورت می یابد. در گذشته نظافت و شستشوی سطوح فضاهای وسیع همچون ساختمان های تجاری اداری چندین طبقه و محیط های صنعتی همچون کارخانه ها با استفاده از تجهیزات نظافت سنتی همچون تی و جارو بسیار زمان بر بود از طرفی این ابزار توان از بین بردن آلودگی های سخت و قدیمی را نداشته و در برخی مواقع تنها آلودگی ها را به سایر نقاط دور از دسترس انتقال می دادند که این مساله سطح بهداشت محیط را کاهش و تهدید جدی برای سلامت افراد حاضر در آن مکان بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد پیشرفت چشم گیری در زمینه تولید تجهیزات نظافتی هستیم و یکی از کارآمدترین این تجهیزات دستگاه اسکرابر صنعتی می باشد که به واسطه استفاده از این دستگاه بسیاری از نیازهای نظافت صنعتی مرتفع گردیده است. در این مقاله به چگونگی استفاده صحیح از این ابزار کاربردی و کارآمد نظافتی می پردازیم.

آماده سازی دستگاه اسکرابر صنعتی

دستگاه اسکرابر صنعتی متشکل از چند بخش اصلی می باشد که تاثیر چشم گیری در عملکرد مناسب دستگاه داشته و قبل از راه اندازی دستگاه لازم است هر بخش در محلی تعبیه شده نصب شود. مهم ترین این بخش ها شامل تی لاستیکی هلالی شکل، برس های دیسکی، مخزن آب تمیز وکثیف می باشند.

لاستیک تی

اسکرابر صنعتیابتدا باید لاستیک تی را در تیغه قرار داده و ارتفاع آن تا سطح زمین را تنظیم کنید زیرا در صورت عدم نصب صحیح تی، آب به صورت کامل از سطح جمع آوری نشده و پس از هر بار عبور دستگاه از مقطع مورد نظر میزانی از آب بر سطح باقی می ماند لذا با استفاده از پیچ های تنظیم تعبیه شده بر تیغه نگهدارنده تی، لاستیک را با ارتفاع مناسبی از سطح قرار دهید.

 

برس دیسکی

اسکرابر صنعتیدستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی آلودگی های ایجاد شده در میان خلل و فرج و شیارهای موجود بر سطوح کف را با استفاده از برس به بیرون کشیده و مورد نظافت قرار می دهد لذا جهت دست یابی به نتیجه مطلوب نیاز است برس را در محل مناسبی قرار داده و از چرخش مناسب برس اطمینان حاصل نمائید.

 

 

خرطومی مکش

اسکرابرپس از فعال سازی موتور مکنده اسکرابر صنعتی عملیات مکش آب از سطح توسط خرطومی مکش صورت می گیرد که یک سر آن بر روی تی دستگاه نصب و سر دیگر آن مستقیم به مخزن آب کثیف متصل می گردد لذا جهت مکش تمامی آب حاصل از عملیات شستشوی، خرطومی را به طور صحیح در محل ذکر شده نصب نمائید.

 

 

مخزن آب تمیز

اسکرابر صنعتیآب مورد نیاز در روند شستشوی با استفاده از دستگاه اسکرابر در مخزن آب تمیز قرار می گیرد و همواره می توانیم میزانی مواد شوینده را به این آب افزوده و امکان نظافتی موثر را فراهم آوریم. مخزن آب تمیز در برخی از انواع دستگاه اسکرابر از بدنه اصلی دستگاه جدا می گردد و در برخی دیگر از انواع اسکرابر مخزن آب تمیز به صورت ثابت بر روی اسکرابر تعبیه می شود.

 

 

مخزن آب کثیف

اسکرابر صنعتیهمانطور که اشاره شد آب آلوده پس از پایان عملیات شستشوی به مخزن آب کثیف منتقل می شود و جهت مکش مناسب آب از سطح، درون این مخزن خلا به وجود می آید. لذا لازم است تمامی واشر های درب مخزن از وضعیت سالمی برخوردار باشند. مخزن آب کثیف نیز در برخی از مدل های اسکرابر از بدنه دستگاه جدا می شود و به راحتی می توان پس از پایان عملیات شستشوی مخزن را از بدنه جدا و تخلیه نمود.

 

 

منبع تغذیه

اسکرابر صنعتیمنبع تغذیه دستگاه های اسکرابر باتری و یا برق می باشد که در انواع باتری دار نیاز است پس از شارژ کامل باتری آن را در محل مناسب نصب نمائید و در انواع اسکرابر های برقی با اتصال کابل برق به پریز می توان دستگاه را فعال نمود.

 

 

آماده سازی فضا

اسکرابر صنعتیابتدا از محل قرار گیری وسایل و اشیا موجود در محل مورد نظافت اطمینان حاصل نمائید تا در صورت امکان موانع را از مقابل دستگاه کف شوی به کنار زده و در محلی مناسب قرار دهید. محل های با آلودگی بیشتر را شناسایی نموده و در صورت نیاز درون مخزن آب تمیز محلول مواد شوینده تخصصی مناسب با نوع کفپوش و دستگاه را قرار داده و تمامی آلودگی ها را از سطح پاکسازی نمائید.

 

 

شروع عملیات نظافت

اسکرابر صنعتیپس از نصب صحیح هر یک از قسمت های کاربردی دستگاه اسکرابر با اتصال باتری یا کابل برق به پریز، سیستم های الکتریکی دستگاه فعال شده و با استفاده از پنل کنترلی دستگاه می توانید عملیات نظافت سطوح را آغاز نمائید. ابتدا از کناره های دیوار عملیات نظافت را آغاز نموده و به صورت منظم از تمامی قسمت ها عبور نمائید. در صورت وجود آلودگی بیشتر در برخی از قسمتها لاستیک تی را از سطح زمین جدا نموده و ابتدا سطح را شستشوی نمائید و در آخر آب باقی مانده بر سطح را با قرار دادن تی بر روی زمین جمع آوری نمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید