سیستم های مدرن دستگاه های سوییپر شهری کارآمد

سیستم های مدرن دستگاه های سوییپر شهری کارآمد

نیازهای نظافتی در محیط های شهری وابسته به محل (خیابان ها، میادین، مراکز تجاری و خرید، محیط های صنعتی و بزرگراه ها) و فصول (گرد و غبار تابستان، برگ های پاییزی، یخبندان زمستان) متفاوت می باشند. دستگاه سوییپر شهری یک ابزار نظافت مکانیزه بسیار قدرتمند است که به طور ویژه برای عملکرد در شرایط متفاوت و پیچیده شهری طراحی و تولید شده است. در یک سوییپر شهری از قدرت مکانیکی برس برای جمع آوری زباله ها استفاده می گردد و علاوه بر آن دستگاه مجهز به فن مکش برای فیلتر ذرات ریز و انجام عملیات نظافت بدون انتشار گرد و غبار در محیط می باشد. در طراحی یک سوییپر شهری پیشرفته و کارآمد علاوه بر قابلیت دستگاه در برطرف نمودن نیازهای نظافتی محیط شهر، ایمنی و سلامت شهروندان به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله تکنولوژی های خلاقانه به کار رفته در دستگاه های سوییپر شهری مدرن و مزایای آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

طراحی با سیستم های پیشرفته

دستگاه جاروب شهری مناسب نظافت شهری از فناوری ها و تجهیزات با کیفیتی برخوردار است که عملکرد آن را متفاوت و خیره کننده می سازد. برخی از این سیستم ها عبارت اند از:

تکنولوژی load sensing در سوییپر شهری

سوییپر شهری ابزاری قدرتمند برای نظافت محیط های شهریاین تکنولوژی در حقیقت یک سیستم هیدرولیک خود تنظیم شونده می باشد که وابسته به وزن ماده جمع آوری شده توسط سوییپر شهری می باشد. استفاده از این تکنولوژی خلاقانه در طراحی دستگاه جاروب خیابانی مزایای متعدد همانند صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی، کاهش مصرف سوخت، کاهش خطر ازدیاد بیش از حد دمای ماشین در شرایط محیطی سخت را به همراه دارد.

 

سیستم مدیریت یکپارچه اجزا

در این سیستم تمامی مدارهای کنترل دستگاه سوییپر شهری بصورت یکپارچه با یکدیگر می باشند که منجر به اتوماتیک شدن بسیاری از پروسه های عملیاتی و پروسه های مرتبط با مسائل ایمنی می گردد.
مزیت کاربردی این تکنولوژی به صورت خلاصه شامل سهولت کاربرد سوییپر شهری، امکان کنترل کلیه عملکردهای سوییپر و سیستم خطایاب کارآمد برای تشخیص علت هر گونه نقص می باشد.
بعلاوه این سیستم به صورت مجزا ساعات عملکرد تمامی واحدهای جاروب کننده را ضبط کرده و در نتیجه برای کاربر امکان کنترل پیوسته هزینه عملیاتی دستگاه سوییپر شهری را فراهم می نماید.

 

کنترل پنل کاربردی

کنترل پنل کاربردی در سوییپر شهری مدرندستگاه های سویپر شهری مدرن دارای کنترل پنل مجهز به کلید easy start می باشند که موجب فعال و غیرفعال شدن همزمان تمامی عملکردهای انتخاب شده می گردد و بدین ترتیب زمان لازم برای آموزش کاربر به نحو قابل توجه کاهش می یابد.

 

 

 

کمک فنرهای هیدروپنوماتیک

فراهم نمودن حداکثر سطح راحتی برای کاربر در سوییپر شهری مدرناستفاده از کمک فنرهای هیدروپنوماتیک در بخش جلو و عقب دستگاه سوییپر شهری، سطح بسیار بالایی از راحتی را برای کاربر فراهم می نماید و ارتفاع ماشین از سطح زمین را افزایش می دهد که در نتیجه آن دستگاه به راحتی می تواند از موانعی نظیر سرعت گیرها و ریل ها عبور نماید.

 

سیستم کنترل پنوماتیک

استفاده از یک سیستم کنترل پنوماتیک در طراحی سوییپر شهری فشار وارد بر زمین از طرف هر برس را ثابت نگه داشته و به کاربر امکان کنترل فشار را از صندلی محل نشستن خود می دهد. این مسأله موجب حفظ کیفیت نظافت در طول زمان شده و مهم تر از همه از فرسایش بیش از حد برس ها جلوگیری می نماید.

 

سیستم غیرفعال کردن خودکار برس

امکان تنظیم فشار برس در سوییپر شهری کارآمدیکی دیگر از تکنولوژی های خلاقانه مورد استفاده در دستگاه های سوییپر شهری کارآمد، سیستم توقف اتوماتیک برس می باشد. این سیستم باعث غیر فعال شدن عملکرد برس در زمان توقف دستگاه می شود و بدین ترتیب از فرسایش غیرضروری برس ها جلوگیری می نماید.

 

 

سیستم خطایاب

سیستم خطایاب پیشرفته در سوییپرهای شهریدستگاه های سوییپر شهری باکیفیت مجهز به یک سیستم خطایاب می باشند که به کاربرد امکان مشاهده مستقیم تمامی اجزاء دستگاه را بر روی یک صفحه نمایش در هر لحظه می دهد. در نتیجه کاربر در هر لحظه می تواند وضعیت دستگاه را چک کرده و در صورت رخ دادن هر گونه مشکل یا نقص، راه حل سریع و موثر را اعمال نماید. سیستم های خطایاب پیشرفته در دستگاه های سوییپر شهری شامل زمان سنج برای سنجش ساعات کلی و عملیاتی، زمان سنج مجزا برای هر یک از واحدهای جاروب کننده می باشد در نتیجه هزینه های مدیریت ماشین پیوسته تحت کنترل خواهد بود.

 

امکان به روز رسانی سیستم های کنترل کننده

نرم افزارهای ویژه طراحی شده برای کنترل دستگاه های سوییپر شهری را با استفاده از یک درایو USB یا کابل شبکه به راحتی می توان به روز رسانی کرد. بطور مشابه سیستم های خطایاب ماشین را می توان به راحتی دانلود نموده و به منظور بازبینی و حل مشکلات موجود ارسال نمود. به عبارت دیگر برای به روز رسانی دستگاه نیاز به ارسال ماشین نیست و این کار تنها با استفاده از ارسال از راه دور نرم افزارهای مربوطه امکان پذیر است.

 

سیستم هوشمند بارگیری و تخلیه مخزن

img_grande_capacita_caricoدستگاه های سوییپر شهری مدرن مجهز به سیستم های کنترل مخزن هوشمند می باشند. این سیستم های دقیق وزن مواد جمع آوری شده را چک نموده و در کنار ابزارهای ایمنی موجود، کاربر را نسبت به بارگیری بیش از حد مجاز در مخزن آگاه می نماید و در صورتیکه که ماشین در شرایط عملیاتی ایمن نباشد مخزن را کج می نماید.

 

 

سیستم کنترل ترکشن هیدرواستاتیک

امکان کنترل مصرف سوخت در جاروب خیابانیوجود این سیستم در دستگاه سوییپر شهری موجب بهینه سازی توان موتور بسته به سرعت ماشین می گردد. بدین ترتیب مصرف سوخت کاهش یافته و با تنظیم خودکار تعداد دور موتور وابسته به سرعت، صرفه جویی قابل توجه در انرژی صورت می گیرد. از سوی دیگر کاهش میزان مصرف سوخت به معنای هزینه عملیاتی کمتر و کاهشی میزان دی اکسید کربن تولید شده در محیط می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید