نحوه عملکرد دستگاه اسپری-مکش

نحوه عملکرد دستگاه اسپری-مکش

در دنیای مدرن امروزی استفاده از لوازمی چون مبلمان، فرش ها و موکت ها علاوه بر ارتقا جلوه های بصری محیط موجب تسهیل در امور زندگی می شود. نشست گرد و غبار معلق در هوا و استفاده مستمر از این لوازم موجب آلودگی این منسوجات می شود. مسلم است که شستشو و از بین بردن آلودگی های نشست کرده بر روی این سطوح علاوه بر ارتقا جلوه های بصری محیط، نقش موثری در افزایش عمر مفید آنها دارد. البته شستشو و نظافت سنتی این گونه منسوجات بسیار زمان بر بوده و در برخی مواقع عملا غیر ممکن می باشد. این در حالیست که استفاده از تجهیزات مکانیزه ای چون دستگاه اسپری-مکش نه تنها نظافت موثر و با کیفیت را در زمان کوتاهی انجام می دهد بلکه به واسطه مکش کامل مایعات به کار رفته در شستشو موجب کاهش چشم گیر در زمان خشک شدن می گردد. در ادامه این مقاله سعی شده با بیان نحوه عملکرد دستگاه، به بررسی اجمالی ویژگی ها و مزایای استفاده از این دستگاه در نظافت و شستشوی منسوجات پرداخته شود.

تفاوت دستگاه های فرش شوی و مبل شوی

موکت شوی صنعتی و کیفیت نظافت

برای شستشوی فرش و موکت و همچنین مبلمان از دستگاه های مختلفی استفاده می شود. این دستگاه ها به گونه ای هستند که می توان فرش و یا مبل را بدون جابجایی آن ها سریعا شستشو نمود. شستشوی این سطوح با دستگاه های تخصصی به روشی انجام می شود که آب و ماده شوینده سریعا پس از پاشش بر روی سطح جمع آوری می شوند و سطح پس از مدت کوتاهی بعد از شستشو خشک شده و قابل استفاده می باشد. دستگاه اسپری-مکش که با نام مبل شوی نیز عنوان می شود برای شستشوی مبلمان و صندلی و حتی صندلی ماشین نیز استفاده می شود. دستگاه مبل شوی برای شستشوی فرش و موکت در ابعاد کوچک و یا لکه گیری از این سطوح نیز استفاده می شود.

دستگاه فرش و موکت شوی

یک دستگاه تخصصی برای شستشوی فرش و موکت نیز وجود دارد که برای شستشوی فرش و موکت در مساحت زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه فرش و موکت شوی غالبا در محیط هایی مانند مساجد، هتل ها، نمایشگاه ها و سالن های کنفرانس استفاده می شود که دارای فرش یا موکت با ابعاد بزرگ هستند و جابجایی آن ها به آسانی امکان پذیر نیست. دستگاه موکت شوی نیز دارای مدل ها و ابعاد مختفی است که در هر محیطی قابل استفاده باشد.

 

اساس عملکرد دستگاه مبل و موکت شوی

نازل اسپری-مکش در مبل و موکت شوی

دستگاه مبل و موکت شوی دستگاهی کارآمد برای شستشو و از بین بردن آلاینده ها از روی فرش، موکت ، مبلمان و صندلی می باشد. اجزای ظاهری دستگاه مبل شوی شامل بدنه، خرطومی و نازل پاشش و مکش می باشد. مخازن مجزا برای آب تمیز و آب آلوده ناشی از شستشو، موتور مکنده و سیستم اسپری آب نیز از جمله اجزای داخلی دستگاه اسپری-مکش هستند. دستگاه اسپری-مکش با اسپری حجم مناسب از محلول شستشو تمامی آلاینده های چسبیده به سطح را جدا نموده و با مکش کامل و سریع آب آلوده ناشی از شستشو مانع از تجمع آلودگی ها در محیط  و نفوذ آنها به لایه های زیرین منسوجات می گردد.

 

ویژگی های دستگاه اسپری-مکش

مبل و موکت شویتجهیز دستگاه اسپری-مکش به موتور مکنده قدرتمند، علاوه بر اینکه، حجم قابل توجهی از آب و مواد شوینده پاشش شده را جمع نموده و مانع از تجمع و باقی ماندن آب آلوده ناشی از شستشو در محیط می شود، زمان لازم برای خشک شدن را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. همزمانی عملیات اسپری محلول شستشو و مکش در این دستگاه ها مانع از نفوذ محلول شستشو به داخل لایه های زیرین منسوجات شده و همین امر تاثیر بسزایی در کاهش زمان لازم برای خشک شدن دارد. ابعاد کوچک و فشرده دستگاه اسپری-مکش ، جا به جایی و حمل و نقل آن را تسهیل نموده است. دستگاه اسپری-مکش به واسطه ابعاد کوچک و فشرده به فضای کمی برای نگهداری نیاز دارد. علاوه بر این، تفکیک مخازن آب تمیز و آب کثیف، امکان استفاده مداوم از آب تمیز را برای کاربر فراهم نموده است.

 

مزایای استفاده از دستگاه مبل و موکت شوی

استفاده از تکنولوژی خاص و ارتقا یافته در دستگاه اسپری-مکش موجب افزایش کارایی آن گردیده است. این دستگاه ها به واسطه بهره گیری از تجهیزات جانبی و نازل های متنوع، می توانند برای شستشو و نظافت انواع سطوح سخت نیز به کار روند. علاوه بر این کاربرد گسترده و فراوانی در شستشوی سطوح داخلی اتومبیل مانند روکش صندلی ها و سقف دارند. مکش حداکثری مایعات آلوده و کاهش در زمان لازم برای خشک شدن، مانع از انتشار بوی نامطبوع رطوبت در محیط می شود. استفاده مداوم از آب تمیز در شستشو مانع از انتشار آلودگی ها به سایر نقاط شده و از این رو موجب ارتقا کیفیت نظافت می شود. سرعت عمل بالای این دستگاه ها در مقایسه با شیوه های سنتی نظافت و کاربری ساده آنها محبوبیت دستگاه اسپری-مکش را در بین کاربران افزایش داده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید