واترجت صنعتی دستگاهی مناسب برای کاربرد در دامداری ها

واترجت صنعتی دستگاهی مناسب برای کاربرد در دامداری ها

سلامت و بهداشت مواد غذایی و سایر محصولات دامی به میزان قابل توجه وابسته به حفظ سلامت و بهداشت دام ها در محیط دامداری می باشد و کوچکترین اهمال در حفظ بهداشت و پاکیزگی محل نگهداری دام ها و یا تجهیزات مورد استفاده در دامداری می تواند سلامت دام ها و به تبع آن انسان ها را به خطر اندازد. از سوی دیگر با شیوع بیمارهای مشترک و خطرناک بین انسان و دام در سال های اخیر، اهمیت توجه به شستشوی مدام و پیوسته دامداری ها و رعایت موازین بهداشتی در آنها مضاعف گردیده است. دستگاه واترجت صنعتی یکی از پرکاربردترین ابزارها برای انجام عملیات نظافت صنعتی در محیط دامداری و صنایع دامپروری به شمار می آید. در این مقاله اهمیت استفاده و مزایای کاربرد این دستگاه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دلایل کاربرد واترجت صنعتی در صنایع دامپروری

دستگاه واتر جت صنعتی علارغم داشتن کارایی بالا، دارای ساختار ساده بوده و کار کردن با آن به سهولت امکان پذیر می باشد. حتی کاربران بدون تجربه و فاقد مهارت خاص نیز به سرعت نحوه استفاده از کارواش صنعتی را آموخته و قادر به استفاده از آن می باشند. استفاده از واترجت صنعتی در انجام عملیات نظافت و شستشوی محیط یک دامداری و تجهیزات مورد استفاده در آن، همراه با مزایای متعدد می باشد که برخی از آنها عبارتند از:

حفظ سلامت دام ها

کاربرد کارواش صنعتی در دامداریتجهیزات مورد استفاده در دامداری ها، می توانند بعنوان یک عامل انتقال آلودگی و بیماری از یک دام به دام دیگر عمل نمایند. بنابراین شستشوی پیوسته و موثر این تجهیزات نقش بسزایی در جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار بین دام ها خواهد داشت. استفاده از روش های سنتی نظافت همانند شستن با شلنگ آب معمولی یا دستمال و برس های شستشو هر چند تا حدی موجب پاکیزگی تجهیزات می گردد اما قادر به خارج نمودن آلودگی ها از نقاط دور از دسترس همانند درزها، شکاف ها و خلل و فرج نمی باشد. در مقابل واترجت صنعتی با پاشش آب پرفشار، هر گونه آلودگی را از نقاط کور خارج می نماید و بدین ترتیب مانع از انتقال آنها از محلی به محل دیگر می گردد.
همچنین شستن چکمه ها یا لاستیک وسایل نقلیه مورد استفاده در دامداری، از انتقال عوامل بیماری زا از یک سالن به سالن دیگر جلوگیری کرده و نقش مهمی در ارتقاء سطح بهداشت محیط خواهد داشت. بدون شک کاربرد واترجت صنعتی سرعت و کارایی بالاتری در چنین عملیات نظافتی داشته و علاوه بر آن به دلیل امکان استفاده از اب دارای درجه حرارت بالا ( واترجت های آب گرم) و مواد شوینده و آنتی باکتریال، امکان ضدعفونی کردن محیط در حین عملیات شستشو و نظافت وجود دارد.

حفظ کارایی تجهیزات در طولانی مدت

02_Heisswasser-HD_01_9069a1ffe9آلودگی ها، جرم ها و مواد شیمیایی باقی مانده بر روی تجهیزات مورد استفاده در دامداری ها در نقش عوامل خورنده و فرسایش دهنده تجهیزات عمل نموده و باعث کاهش طول عمر مفید آنها می شوند. اگر تجهیزات پس از هر بار استفاده به نحو موثر مورد شستشو قرار گیرند، علاوه بر حفظ بهداشت و جلوگیری از رشد و تکثیر میکروب ها و باکتری ها به دلیل باقی ماندن جرم و الودگی، کارایی دستگاه و عملکرد بهینه آن در طولانی مدت حفظ خواهد شد و عمر تجهیزات افزایش می یابد.



کاهش مصرف آب و مواد شوینده

کاربرد واترجت صنعتی در کشتارگاهکاربرد دستگاه واترجت صنعتی در مقایسه با استفاده از یک شلنگ آب معمولی، میزان مصرف آب را به نحو قابل توجه کاهش می دهد. همچنین به دلیل بهره مندی از قدرت آب پرفشار و درجه حرارت بالای آن می توان میزان مصرف مواد شوینده و شیمیایی را به حداقل کاهش داد. کاهش میزان مصرف مواد شوینده در محیط دامداری ها به دلیل وجود دام های زنده در آنها و تاثیر منفی مواد شیمایی بر آنها دارای اهمیت می باشد. کاربرد یک واترجت آب گرم در دامداری و پاشش بخار داغ بر روی سطوح می تواند جایگزین مناسبی برای مواد شوینده آنتی باکتریال بوده و بخوبی محیط را ضدعفونی نماید. بنابراین کاربرد واترجت صنعتی یک روش سازگار با محیط زیست بوده، به حفظ منابع آبی کمک نموده و کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می نماید.

جلوگیری از تماس مستقیم کارکنان با منابع آلودگی

کارواش صنعتی در دامپروریهنگام استفاده از دستگاه کارواش صنعتی یا واترجت، میزان تماس کاربر با منابع آلودگی به حداقل کاهش می یابد در نتیجه خطر انتقال بیماری از دام به وی تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر سرعت و کارایی بالای واترجت در شستشوی سطو ح مختلف باعث صرف انرژی کمتر توسط کاربر شده و به تبع آن کاربر کمتر خسته خواهد شد. این عوامل در کنار یکدیگر ضامن سلامت کارکنان دامداری می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید