مکنده ضد انفجار

مکنده ضد انفجار

طبق تخمین سازمان بهداشت و ایمنی شغلی(OSHA) ، حدوداً ۳۰۰۰۰ قطعه از تجهیزات و امکانات بکار رفته در صنایع ایالات متحده آمریکا، به واسطه انفجار گرد و غبار صنعتی قابل احتراق در خطر نابودی قرار دارند. بنابراین تهدید بروز یک انفجار صنعتی بزرگ در محدوده ی کاری شما به واسطه حضور گرد و غبار و آلاینده های اشتعال زا بسیار محتمل است . اما راهکار هایی وجود دارد که شما می توانید با بهره گیری از آن ها از جان خود و مردم منطقه ی خود در برابر این گرد و غبار قابل احتراق محافظت کنید. با از بین بردن این گرد و غبار آتش زا، در واقع شما خطرات ناشی از انفجار آن ها را از بین برده اید. از عواملی که در از بین بردن این عوامل اشتعال زا موثر است، استفاده از تجهیزات مناسبی چون مکنده صنعتی و یا جاروبرقی های ضد انفجار می باشد.

نکاتی در مورد مکنده صنعتی ضد انفجار

جاروبرقی صنعتی

-مکنده صنعتی یا جارو برقی های ضد انفجار، باید ار ابتدا و جهت جلوگیری ار انفجار گرد و غبار قابل احتراق مهندسی شده و به تایید آزمایشگاه های شناخته شده ملی که تابع استاندارد های جهانی از جمله (NRTL) هستند، برسد. تا اشکالات ممکن دستگاه پیش از عرضه ی آن به بازار و پیش از وقوع فاجعه بر طرف شود. تمام قسمت های جاروبرقی صنعتی از سطح خارچی گرفته تا موتور، فیلتر ها، کلید برق و تجهیزات داخلی ، باید از ابتدا  ایزوله بوده و از مواد ضد جرقه و ضد احتراق ساخته شود.

 

 

 

مکنده صنعتی هوا کار نوع دیگری از مکنده ضدانفجار می باشد که فاقد موتور بوده و توسط یک کمپرسور و پمپ ونتوری اداره می شود ، در این مدل ها، امکان بروز انفجار با توجه به دور بودن کمپرسور از محل گرد و غبار ها و ساختار و شیوه ی عملکرد آن عملا غیر ممکن است. تولید کنندگان باید مراقب باشند تا جاروبرقی هایی که به عنوان جارو و مکنده های ضد انفجار استاندارد تولید و عرضه می شوند، علاوه بر خواص ذکر شده دارای فناوری آنتی استاتیک (ضد الکتریسته ساکن) باشند تا از بروز جرقه و انفجار جلوگیری به عمل آورند.

 

 

مکنده یا جاروبرقی ضد انفجارOSHA به هیچ عنوان به هیچ جاروبرقی و مکنده صنعتی ضد انفجاری گواهی تایید نمی دهد اما معتبر ترین سازمان که در سطح بین المللی فعالیت می کند و تائیدیه ها و گواهی نامه های ایمنی و استاندارد مکنده های ضد انفجار را صادر می کند، ATEX می باشد . یعنی جاروبرقی صنعتی و مکنده صنعتی ضد انفجار با دارا بودن این گواهینامه، از ایمنی و کیفیت قابل قبول برخوردار بوده و در سطح استاندارد تولید و عرضه شده است. هنگامی که دسترسی به برق نا ممکن و یا دشوار باشد، بهره برداری از مکنده های هوا کار به عنوان جانشین مناسبی برای جارو برقی صنعتی به میان می آید. مکنده صنعتی  هواکار که پیش تر به بخشی از کارآیی آن پرداختیم، با ایمنی بالای خود و کیفیت ایده آل و مطلوب،خیال مصرف کننده و صاحبان صنایع مختلف را از این بابت راحت کرده است.

 

 

جارو برقی ها می توانند دارای موتور توربینی و یا موتور های ذغالی باشند. از ویژگی قابل ذکر موتور های توربینی می توان به کم صدا بودن و عدم نیازمندی این نوع مکنده ها به نگهداری زیاد و امکان کار طولانی مدت آن ها اشاره کرد. تمامی انواع جاروبرقی های صنعتی مجهز به موتور های توربینی بوده و از این رو توانایی کار مداوم و پیوسته دارند. طبقه بندی دیگر در جاروبرقی های صنعتی و مکنده ها بر اساس قدرت فیلتر آن هاست که به سه سطح : ( میکرون ۳)L ,( میکرون ۱)M ,( میکرون ۰.۳)H تقسیم می شوند.

 

لینک های مفید

جاروبرقی صنعتی : فهرستی از انواع دستگاه های جارو برقی صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید