جاروبرقی صنعتی و کاربرد های آن در صنایع گوناگون

جاروبرقی صنعتی و کاربرد های آن در صنایع گوناگون

دستگاه جاروبرقی صنعتی تک فاز و سه فاز برای جمع آوری زباله های ریز و درشت و نظافت سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه، بطور همزمان یا جداگانه مواد جامد و مایع را جمع آوری کرده و به مخزن می ریزد. البته بعضی از این دستگاه ها، قابلیت جمع آوری مایعات را ندارند. جارو برقی های صنعتی پیشرفته و خاص نیز توانایی کار در محیط های خطرناک و انفجاری یا در حضور مواد سمی و مضرر را دارند.

 

کاربرد های جاروبرقی

جارو برقی صنعتی، کاربرد های گسترده ای در صنایع مختلف دارد که برخی از آن ها را بطور نمونه مورد بررسی قرار می دهیم.

صنایع فلزکاری

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع فلزکاریابزار های مربوط به مراکز ماشین کاری و فلزکاری، نیاز به عملیات نظافت و نگهداری دارند. سیالات و تراشه ها باید به منظور انجام عملیات بازیافت یا دفع، جمع آوری شوند. بعضی از دستگاه های جاروبرقی صنعتی مجهز به جداکننده حفاظتی بوده که از هرگونه تماس بین مواد جاروب شده و فیلتر جلوگیری می کند و بنابراین کارایی آنرا حفظ می کند. بعلاوه جداکردن مایعات و جامدات درون مخزن جاروبرقی امکان پذیر است. فولادی یا آلومینیومی بودن بدنه و مخزن و دیگر لوازم جانبی مکنده سبب می شود، این دستگاه از سایش های احتمالی حفظ شده و دوام بیشتری در این محیط ها داشته باشد.

صنایع دارویی

حمل و نقل مواد خطرناک و احتمال ایجاد انفجار در صنایع دارویی سبب شده تا از تجهیزات با امنیت بالا در چنین محیط های کاری استفاده شود. جاروبرقی های صنعتی ضد انفجار که زباله های قابل اشتعال را جاروب می کنند، برای نظافت چنین محیط های کاری کاربردی هستند.

صنایع پلاستیک و لاستیک

قطعات ریز پلاستیکی ایجاد شده در طول فرآیند های قالب ریزی در صنایع پلاستیک و لاستیک سازی بایستی برای عملیات بازیافت جمع آوری شوند. از جاروبرقی های صنعتی در این صنایع برای جمع آوری این مواد و انتقال دوباره آن ها به فرآیند تولید استفاده می گردد.

صنایع غذاییاستفادع از جاروی صنعتی در صنایع غذایی

تمامی دستگاه هایی که در محیط های صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند، می بایست بطور ویژه بهداشت را رعایت کنند. بعلاوه تراکم مواد آلی در این صنایع ممکن است باعث ایجاد محیط انفجاری گردد. جاروبرقی صنعتی ضد انفجار با لوازم و محفظه استیل و مجهز به لوازم جانبی مناسب برای تماس با مواد غذایی در این صنایع کاربردی است. جمع آوری مواد پودری نیز در این صنایع نیازمند استفاده از فیلتر چند مرحله ای و تکان دهنده ی فیلتر می باشد.

صنایع قهوه سازی

تمامی مراحل فرآیند تولید در قهوه سازی از بکارگیری دانه های خام تا تولید نهایی به عملیات بررسی و جمع آوری ثابتی نیاز دارد. انتقال پنوماتیک قهوه در این صنایع و بوسیله ی جارو برقی صنعتی مناسب این کار صورت می پذیرد. این جارو برقی ها بدنه و محفظه استیل دارند و لوازم جانبی آن ها سازگار با تماس با مواد غذایی ساخته شده است.

مکنده با مخزن بزرگ و پایه چرخ دارمصارف کشاورزی

زباله ها و کودی که در فعالیت های کشاورزی یا در مراکز نگهداری حیوانات و پرنده ها، تولید می شود بایستی بطور مستمر جمع آوری شوند تا سطح بهداشت مناسبی در این محیط ها حاکم باشد. این مواد همچنین می توانند برای کود دهی بازیابی شوند. استفاده از جاروی صنعتی مجهز به محفظه های بزرگ و ابزار بازیافت مواد برای این موارد مناسب هستند. بازگشت خاک غلات از داخل سیلو ها نیز از دیگر کاربرد های جارو برقی صنعتی در این زمینه می باشد.

صنایعی که با مواد سمی و مضر سر و کار دارند

محیط های کاری که با سرب، آزبست و دیگر مواد مضر در ارتباط هسنتد، از پر ریسک ترین محیط های کاری به حساب می آیند. استنشاق ذرات ریزی از این مواد می تواند آسیب جدی به سلامت افرادی که در این محیط ها مشغول به کار هستند، وارد کند. جاروبرقی صنعتی مجهز به سیستم فیلتراسیون چند مرحله ای و با قابلیت جمع آوری ذرات در ابعاد میکرو در این صنایع استفاده می شود.

استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنایع کاغذ صنایع کاغذ سازی

زباله های حجیم و سبک مانند خورده کاغذ ها در صنایع کاغذ نیاز به جمع آوری مداوم دارند. همچنین آبی که در این صنایع تولید می شود نیازمند دستگاهی برای جمع آوری آن می باشد. این مواد  با استفاده از جاروبرقی جمع آوری شده و برای بازگشت به خط تولید بازیابی می شوند. حجم بالای مخزن جارو برقی مناسب این صنایع، مقادیر قابل توجهی کاغذ را در حجم بالا جمع آوری می کند.

کارخانجات صنعتی بزرگ

مکنده صنعتی با محورچرخ دار در کارخانجات بزرگدر کارخانجات با میزان تولید بالا مانند صنایع سیمان، بطور معمول حجم عظیمی از زباله ها و ضایعات تولید می شود. به منظور حفظ کارایی لازم دستگاه ها و نظافت محیط، این زباله ها بایستی بطور مداوم جمع آوری شوند. بعلاوه فاصله زیاد بین بخش های مختلف این محیط های کاری در انتخاب دستگاه نظافتی مناسب، باید مورد توجه قرار گیرد. مکنده صنعتی با عملکرد عالی و مخزن با ظرفیت بالا به همراه حمل آسان آن روی محور چرخ دار بوسیله نیروی خدماتی، در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

لینک های مفید:

جارو برقی صنعتی: فهرست محصولات نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید