چند پرسش که می توانید قبل از انتخاب جاروبرقی صنعتی و یا مکنده، مطرح بنمایید؟

چند پرسش که می توانید قبل از انتخاب جاروبرقی صنعتی و یا مکنده، مطرح بنمایید؟

به طور معمول جاروبرقی و مکنده صنعتی از اجزای مختلف و تاثیر گذاری تشکیل شده اند که بررسی این موارد شما را در انتخاب مناسب تر دستگاه جاروبرقی صنعتی یاری می دهد و تاثیر مستقیمی بر روی ارزش و کارایی دستگاه خواهد داشت. این موارد شامل توان و نوع موتور (ذغالی، توربینی، هواکار) برای موتور دستگاه، سطح مقطع فیلتر، ظرافت بافت، جنس و شکل ظاهری برای فیلتر و در نهایت برای تعیین سطح کیفی بدنه به شاخص هایی نظیر جنس، ضخامت ورق فلزی، طراحی و مقاومت آن ها برای کار در شرایط سخت صنعتی تعیین کننده، می باشد. برخی امکانات بیشتر نظیر مجهز بودن دستگاه به تکنولوژی سایکلون که در واقع به معنای ایجاد جریان گردبادی در داخل مخزن و افزایش طول عمر فیلتر به دلیل جداسازی ذرات بزرگ از هوا پیش از برخورد با فیلتر است، از دیگر بخش های تاثیر گذار بر عملکرد آن می باشد.



چرا بهتر است قبل از انتخاب دستگاه، محیط مورد نظر را شناخته و مطابق آن، دستگاه را انتخاب  کنیم؟

تعیین محل انجام عملیات کاربران را قادر خواهد کرد تا با آسان تر کردن عملیات جمع آوری زباله و گرد و خاک، جابه جایی و انتقال مواد و غبارگیری به سلامت و ایمنی بیشتر در محیط کاری دست یابند. برای مثال در صنایع غذایی، صنایع دارو سازی و یا کارگاه های تولیدی جاروبرقی های صنعتی نقش مهم و کلیدی را در دستیابی به سطح سلامت و نظافت بالا یاری می کند. علاوه بر موارد فوق جاروبرقی صنعتی به طور کلی فعالیت های گسترده ای در محیط های تجاری، صنعتی، اماکن مختلف ورزشی، مذهبی و اقامت گاهی و … انجام می دهد که انتخاب جارو برقی صنعتی مناسب و سازگار با محیط کاری را به امری مهم جهت کاهش هزینه ها و همچنین بازده بیشتر و مصرف انرزی بهینه تبدیل کرده است. در متن زیر قصد داریم به چند نکته که با بررسی آن ها به انتخاب دستگاه مناسب و ایده آل دست می یابیم اشاره کنیم.

 

۱-تعیین عملیات اصلی که در آن می خواهید از جاروبرقی صنعتی بهره برید

دستگاه جاروبرقی صنعتیپیش از آن که پیرامون ویژگی های عملیاتی و فنی دستگاه نظیر ظرفیت مخزن و نوع فیلتر، سوالات و تحقیق های خود را انجام دهید، بهتر است عملیات اصلی مد نظرتان را معین کرده تا بتوانید به منظور صرفه جویی در هزینه ها و زمان، دستگاه خود را بین مدل های گوناگون انتخاب نمایید. برای نمونه مطرح کردن سوالات زیر می تواند شما را در این امر راهنمایی کند:

آیا مواد مورد نظر جهت جمع آوری پودری هستند و یا گرد و خاک؟ آیا مایعات هم جزئی از مواد مورد نظر هستند؟ آیا با مواد خطرناک و قابل انفجار سر و کار دارید؟

پاسخ به این سوالات با محدود کردن انتخاب شما بین مدل های تخصصی تر، بهترین انتخاب را  می تواند برایتان فراهم آورد.

 

۲-مطابقت با استاندارد ها و ملزومات کاری و بهداشتی / صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتیدر بسیاری از صنایع نظیر صنایع غذایی، داروسازی، محیط های مسکونی و اقامتگاهی، یکی از موارد نظارتی مسأله استاندارد محیطی است که بررسی می شود. لذا در صورت نبود این استاندارد در صنعت مورد نظر، برای مثال صنایع غذایی، هماهنگی با سازمان های نظارتی از جمله مواردی است که انتخاب دستگاه را تحت و شعاع قرار داده و لازمه بهره گیری از جارو برقی می باشد. امروزه بسیاری از این استاندارد ها در صنایع مختلف جهت جلوگیری از بروز حوادث ناگوار تعیین و به کار گرفته می شود. نداشتن این مجوزها کاربران را با جریمه های سنگین مواجه می کند.

 

۳- مدت زمان بهره گیری از دستگاه مکنده صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتیاگر مکنده شما به طور متناوب در تمام طول روز قرار است به انجام عملیات نظافتی بپردازد و در پایان زمان کاری دیگر عملیاتی انجام ندهد، ما توصیه می کنیم تا از جارو برقی صنعتی با موتور تک فاز که با موتور یونیورسال تغذیه می شود بهره ببرید. این برنامه ریزی با بهینه سازی در مصرف انرژی و بهبود بازده کمک خواهد کرد تا به سطح بالای نظافتی با پرداخت هزینه معقول تری دست یابید. اما از سوی دیگر، اگر قصد دارید تا به طور پیوسته و مداوم از جاروبرقی خود استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از جاروبرقی با موتور سه فاز می باشد که برای کار پیوسته و مداوم مقرون به صرفه تر و کارآمدتر هستند.

 

۴- ظرفیت لازم جهت دستیابی به راندمان بالا

دستگاه جاروبرقی صنعتیهمه ی جاروبرقی ها دارای یک ابعاد مشخص و حجم مخزن یکسان نمی باشند. با تغییر در کاربری حجم مخزن دستگاه نیز تغییر می کند. در مدل های صنعتی، اگر مکنده ای با ظرفیت مخزن بیش از نیازتان انتخاب کنید، عملاً درصدی از بازده دستگاهتان پایین می آید و بهره وری بیشینه را نخواهید داشت. بر عکس این موضوع نیز صادق است. با انتخاب مدل با حجم مخزن کم شما زمان را از دست خواهید داد و دائماً در حال تخلیه مخزن خواهید بود. پس اهمیت انتخاب دستگاه با ظرفیت مناسب شما را در دستیابی به شرایط ایده آل نظافتی کمک می کند.

 

۵-تعداد فیلترهای مورد نیاز

دستگاه جاروبرقی صنعتیسیستم فیلتراسیون متناسب بستگی دارد به نوع و جنس موادی که قصد دارید آن ها را جمع آوری کنید. مطابق با استاندارد های نظارتی برخی مدل ها در انواع جاروبرقی صنعتی قابلیت افزودن فیلتر هپا را دارا می باشند. فیلتر هپا (HEPA) که به عنوان فیلتر با بهره وری بالا جهت فیلتراسیون ذرات ریز هوا می باشند. دقت این فیلتر ها تا ۰/۳ میکرون می باشد.

 

 

۶- محدودیت ها و الزامات شخصی

دستگاه جاروبرقی صنعتیدر محیط های خطرناک، مانند مکان هایی که حاوی گرد و غبار قابل احتراق هستند، جاروبرقی صنعتی ضد انفجار قادر به کارکرد مطلوب و رفع نیازهای کاربران می باشند. افزون بر اینکه OSHA (سازمان بهداشت و ایمنی شغلی) نیز این صنایع را ملزم به بهره گیری از مکنده های ضد انفجار کرده است. ساز و کار جاروبرقی های ضد انفجار به گونه ای است که خرطومی، فیلتر و اجزای آن اگر پلاستیکی باشند مجهز به فناوری آنتی استاتیک بوده، تا جریان را از خود عبور دهد و ضد انفجار بودن دستگاه به سبب ایزوله بودن موتور و همه ی بخش هایی که امکان بروز جرقه در آن ها وجود دارد، می باشد.

 

 

لینک های مفید:

جارو برقی صنعتی: فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید