اهمیت استفاده از سوییپر در نظافت

اهمیت استفاده از سوییپر در نظافت

درسال های اخیر تکنولوژی بکار رفته در سوییپر ها ارتقا یافته و با نیاز های نظافتی خریداران و مشتریان هماهنگی و تطابق بیشتری یافته است. اولین الویت مشتریان در هنگام خرید دستگاه سوییپر دوام، قیمیت مناسب و ایمنی دستگاه های سوییپرمی باشد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی کارآیی دستگاه های سوییپر صنعتی ارتقا یافته است. در ابتدا از دستگاه های سوییپر برای نظافت اماکن وسیع استفاده می شد اما با گذشت زمان و تولید انواع کوچک تر و فشرده تر دستگاه ها، از آنها برای نظافت محیط های محدود نیز استفاده شد. عدم استفاده از آب در نظافت از عوامل اصلی تولید اسکرابر ها می باشد، زیرا استفاده از آب برای نظافت در برخی از صنایع مانند صنایع سیمان یا فرآیند تولید آلومینوم که از ولتاژ بالای برق استفاده می کند، غیر ممکن می باشد. از این رو استفاده از سوییپر ها که بدون دخالت آب سطوح را نظافت می کنند، بهترین گزینه می باشد. البته سوییپر ها کاربرد های فراوانی نیز در نظافت سطوح شهری و پارکینگ ها دارند. به طور کلی در هر مکانی که زباله ها خیس نبوده و آلاینده های روی سطوح با کف پوش ها ترکیب نشده باشند می توان از دستگاه های سوییپر برای نظافت استفاده نمود.

 

اهمیت استفاده از سوییپر در نظافت فضای داخلی

سوییپر و استفاده از آن در فضای داخلیاصولا برای نظافت چربی ها و جرم های سطوح فضای داخلی از دستگاه های اسکرابر صنعتی استفاده می شود. اما در صورت وجود آلاینده هایی با ابعاد بزرگ، استفاده از دستگاه سوییپر به منظور جمع آوری آلاینده ضروری می باشد. زیرا در حین برس زنی و شستشو با اسکرابر ها، این آلاینده ها می توانند در داخل الیاف برس اسکرابر به دام افتاده و نه تنها در روند نظافتی دستگاه اختلال ایجاد کنند بلکه باعث آسیب به سطوح شوند. در نتیجه از سوییپر ها نه تنها برای نظافت کامل و موثر سطوح، بلکه برای نظافت مقدماتی به منظور آماده سازی سطح برای استفاده از دستگاه های نظافتی دیگر نیز استفاده می شود. در بیشتر صنایع می توان از سوییپر برای نظافت استفاده نمود اما در برخی صنایع مانند صنایع غذایی که به منظور تامین سلامت افراد و محصولات نیازمند سطوح بالاتری از بهداشت می باشند، پس از استفاده از سوییپر، به منظور ارتقا کیفیت نظافت از دستگاه های دیگر نظافتی مانند اسکرابر ها یا جاروبرقی های صنعتی نیز استفاده می شود.

 

عملکرد دستگاه سوییپر

سویپر و کاربرد آن در صنایعدستگاه های سوییپر که برای جمع آوری آلاینده ها بکار می روند، می توانند دستی و یا سرنشین دار باشند. این دستگاه ها مجهز به یک یا دو برس ها دیسکی در کنار بدنه می باشند که الیاف آنها به منظور دسترسی هر چه بهتر به لبه ها و گوشه ها به سمت بیرون تمایل دارند. این برس ها با حرکت چرخشی خود آلاینده ها را به قسمت جلوی دستگاه سویپر هدایت می کنند و با حرکت رو به جلو دستگاه، آلاینده ها در مقابل برس مرکزی جاروب خیابانی قرار می گیرند و به واسطه حرکت چرخشی برس مرکزی در خلاف جهت حرکت دستگاه، آلاینده ها به داخل مخزن هدایت می شوند. حرکت برس مرکزی در خلاف جهت حرکت دستگاه تاثیر به سزایی در افزایش کارآیی برس مرکزی دارد.

 

سیستم کنترل گرد و غبار در سویپر ها

جاروب خیابانی و سیستم کنترل گرد و خاکدستگاه های سوییپر آلمانی یا ایتالیایی پیشرفته به منظور کنترل گرد و غبار ناشی از سیستم برس زنی، مجهز به سیستم مکش بر روی برس های کناری می باشند که با مکش گرد و غبار حاصل از چرخش برس های جلویی، مانع از انتشار آنها در هوای محیط می شود. به منظور افزایش کارآیی سیستم مکش در برخی ازمدل های سویپر از لایه ایی لاستیکی در قسمت جلوی دستگاه استفاده می شود که منجر به تقویت فضای خلا ایجاد شده توسط حرکت چرخشی برس ها شده و قدرت مکش دستگاه را بیشتر می کند.

 

لینک های مفید:

سوییپر: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید