افزایش بهره وری با استفاده از سوییپر مناسب

افزایش بهره وری با استفاده از سوییپر مناسب

نظافت فضای بیرونی و داخلی محیط کار تاثیر زیادی در ارتقا سلامت، ایمنی، بهره وری و کیفیت پرسنل و محصولات دارد. از این رو انتخاب تجهیزات نظافت صنعتی همانند انتخاب ماشین آلات خطوط تولید از اهمیت برخوردار است. نظافت کارخانه، انبار و ماشین آلات می توانند باعث ارتقا تصویر ذهنی پرسنل و مراجعه کنندگان از سیستم مدیریتی کارخانه شود. علاوه بر این تاثیر مثبتی در روحیه پرسنل داشته و انگیزه ایشان را برای فعالیت و تولید بیشتر می نماید. از این رو استفاده از دستگاه های صنعتی مانند سوییپر یا زمین شوی صنعتی در محیط کار، علاوه بر افزایش اعتبار کسب و کار، راندمان کار و بهره وری را نیز افزایش می دهد.

 

عوامل موثر در انتخاب دستگاه نظافت صنعتی

سوییپر یا اسکرابرهمه کارخانه ها از دستگاه ها و تجهیزات متفاوتی مانند، برس ها و بخار شوی ها برای نظافت و شستشوی محیط استفاده می کنند. یکی از چالش های مهم برای مدیران کارخانه ها انتخاب دستگاه نظافتی مناسب با نیاز های نظافتی می باشد. برخی از مواردی که می توانند در انتخاب نوع دستگاه تاثیر داشته باشند، عبارتند از:

 

ابعاد و اندازه ذرات و آلاینده های تولید شده
حجم ذرات و آلاینده های تولید شده
ماهیت آلاینده ها ( آلودگی های روغنی، فیبری، مرطوب، پودری)
جنس سطوح کف ( کاشی، بتن، فضای بیرونی، فضای داخلی)
تعداد پرسنل فعال در بخش نظافت و خدمات

 

سوییپر و انواع مختلف دسگاه سویپرفاکتور مهم و تاثیر گذار بعدی در انتخاب مدل و نوع دستگاهی تعریفی است که مدیران کسب کار از نظافت دارند. نظافت می تواند از جمع آوری آلاینده های درشت سطحی تا افزایش درخشندگی و براقیت سطوح تعریف شود. به عبارت دیگر در برخی از موارد، نظافت به معنای جمع آوری آلاینده های درشت سطحی می باشد در حالی که در موارد دیگر علاوه بر جمع آوری آلاینده ها، شستشو و درخشندگی سطوح نیز اهمیت دارد.

 

دستگاه سوییپر یا اسکرابر صنعتی

سوییپر یا اسکرابر صنعتیپس از ارزیابی ابعاد و حجم ذرات و آلاینده های محیط، ارزیابی بعدی در مورد شیوه نظافت و استفاده از دستگاه اسکرابر یا سوییپر می باشد. البته انتخاب دستگاه مناسب کار آسانی نیست، به عنوان مثال، اگر بیشتر آلاینده محیط گرد و خاک و ذرات بسیار ریز باشند شاید اولین گزینه مناسب برای نظافت استفاده از سوییپر صنعتی باشد، اما استفاده از اسکرابر ها برای نظافت ذرات ریز گرد و غبار سطوح سخت گزینه مناسب تری می باشد، اسکرابر ها با استفاده از پاشش آب گرد و غبار سطحی را جمع نموده و مانع از انتشار آن ها در هوا می شوند. معمولا سوییپر برای جمع آوری آلاینده ایی با ابعاد بزرگ مانند براده های فلزی، تراشه های چوب، کاغذ و فیبر ها مناسب می باشد.

 

سوییپر سرنشین دار یا سوییپر دستی

سوییپر دستی و ابعاد کوچک آن نسبت به سویپر خودروییتقریبا ۹۰ در صد هزینه ها در بخش نظافت مرتبط با نیروی خدماتی می باشد از این رو، با استفاده از دستگاه های سوییپر صنعتی و به ویژه مدل های سرنشین دار می توان تا حدود زیادی در هزینه ها صرفه جویی کرد. از آنجایی که در مدل های سرنشین دار سوییپر کاربر بر روی دستگاه نشسته و عملیات نظافت را انجام می دهد، کمتر خسته شده و توانایی بیشتری برای ادامه نظافت خواهد داشت. شاید در اولین گام خرید و تهیه دستگاه سوییپر ایتالیایی به هزینه بالایی نیاز داشته باشند، اما استفاده از این دستگاه ها در نظافت محیط، بعد از گذشت چند ماه، علاوه بر بازگشت سرمایه، باعث افزایش بهره وری خواهد شد.

 

تناسب ابعاد دستگاه سوییپر و ابعاد محیط

سوییپر صنعتی و ابعاد مخزن آننکته مهم و تاثیر گذار بعدی در انتخاب سوییپر مناسب ابعاد محیط نظافتی و تناسب آن با دستگاه های سوییپر می باشد. مخزن زباله سوییپر متناسب با ابعاد دستگاه می باشد از این رو سوییپر های بزرگ مخازن زباله بزرگتر بوده، و به دفعات کمتری برای تخلیه مخزن نیاز دارند، همین امر تاثیر بالایی در افزایش سرعت نظافت خواهد داشت. البته سوییپر های بزرگ به واسطه ابعادی که دارند قابل استفاده در محیط های متراکم و باریک نبوده و قابلیت جابه جابب کمتری نسبت به نمونه های کوچک و فشرده دارند. از این رو توجه به ابعاد محیط و ابعاد دستگاه تاثیر زیادی در بهره وری و کارآیی دستگاه دارد.

 

لینک های مفید:

سوییپر: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید