ایمنی دستگاه سوییپر صنعتی

ایمنی دستگاه سوییپر صنعتی

دستگاه سوییپر صنعتی یا جاروب خیابانی از تنوع زیادی برخوردار بوده که هر یک دارای ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود هستند. عواملی مانند قطر برس، موتور برس، سرعت چرخش برس، ارتفاع دستگاه، منبع تغذیه و بسیاری موارد دیگر بر عملکرد سویپر تاثیر گذار بوده که هنگام انتخاب دستگاه مناسب از سوی مشتریان باید به آن ها توجه شود. علاوه بر این نوع و جنس فیلتر، تمیز کننده فیلتر، ظرفیت مخزن، قدرت مکانیکی و قدرت مکش از دیگر فاکتورهای مهمی هستند که مورد توجه قرار خواهند گرفت. پس از انتخاب دستگاه سوییپر مناسب، هنگام به کارگیری آن می بایست به جنبه های صحیح استفاده و کلیه نکات ایمنی و نگهداری توجه نمود.

 

سویپر صنعتی و ایمنی

سوییپرسوییپر صنعتی سرنشین دار قابلیت تمیز نمودن سطوح گوناگون را دارد که می تواند شامل محیط های باز و بسته باشد. دستگاه های سوییپر شهری به منظور نظافت محیط های تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این وسیله با جمع آوری آلودگی های سطح زمین محیطی تمیز فراهم می کند. سویپر احتمال بروز حوادث ناشی از فعالیت های نظافتی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و از همین رو سبب حفظ ایمنی کارکنان و دیگر افراد می شود. دستگاه جاروب خیابانی دارای کاربری آسان است اما جهت دستیابی به اطمینان کافی باید پیش از استفاده آموزش های لازم به کاربران داده شود. هم چنین بهتر است سوییپر صنعتی مانند هر ابزار مکانیزه دیگری قبل و بعد از استفاده بررسی و نگهداری شود و در صورت بروز خرابی قطعات، در سریع ترین زمان تعمیر یا تعویض شوند.

 

 

 

منبع تغذیه سوییپر و ارتباط آن با ایمنی

سوییپرسوییپرها از لحاظ منبع تغذیه دارای دو نوع باتری دار و بنزینی هستند که هر یک براساس نیازها و امکانات مشتریان طراحی و ساخته شده اند. به منظور نظافت محیط های بسته و بدون تهویه مناسب، سویپر باتری دار وسیله ای بسیار مناسب به شمار می آید. اگر مکان مورد نظر فضایی باز و دارای تهویه مناسب باشد، جهت نظافت آن می توان از سویپر بنزینی بهره گیری نمود. بنابراین استفاده از سوییپر با سوخت فسیلی در فضاهای بسته و بدون تهویه می تواند خطر آفرین باشد.

 

نگهداری از سوییپر

سوییپردر تمامی محیط های تجاری و صنعتی عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام انجام فعالیت های نظافتی، می تواند موجب بروز خطرات و حوادثی گردد که جبران ناپذیر هستند. به کارگیری دستگاه های نظافتی مانند سوییپر به همراه آموزش های لازم و صحیح نقش بسیار موثری در از بین بردن این خطرات و آسیب ها دارند. به عنوان مثال یکی از مواردی که کاربران در هنگام کار با سوییپر باید به آن توجه داشته باشند، سرعت مناسب دستگاه می باشد؛ در پیچ ها یا سراشیبی ها سرعت حرکت باید کاهش داده شود. قطعات مصرفی کلیه وسایل مکانیزه از جمله سوییپر صنعتی پس از مدتی دچار استهلاک شده و بر عملکرد آن تاثیر نامطلوب می گذارد. در صورتی که سویپر پیوسته به کار گرفته می شود می بایست تجهیزات جانبی آن به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت وجود خرابی، از بروز مشکلات جلوگیری به عمل آید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید