حفظ و نگهداری از کف پوش ها با استفاده از اسکرابر

حفظ و نگهداری از کف پوش ها با استفاده از اسکرابر

اسکرابر ها دستگاه های مکانیزه ایی هستند که برای نظافت و شستشوی سطوح کف طراحی شده اند. این دستگاه ه جایگزین شیوه های سنتی نظافت شده و به جای استفاده از تی و سطل آب از سیستم برس زنی برای از بین بردن آلودگی های چسبیده به سطوح استفاده می نمایند. از آنجایی که اسکرابر آلمانی برای انجام عملیات نظافت و شستشو از سیستم های مکانیزه استفاده می نماید، قدرت بالایی در ساییدن و جداسازی لایه آلودگی از روی سطوح دارند.


حفظ و نگهداری از سطوح کف با استفاده از اسکرابر

اسکرابر و حفاظت از سطوح کفکف پوش ها و سطوح کف از جمله سطوح آلوده ایی می باشند که به علت تردد بالای افراد و تجهیزات و وسایل نقلیه تحت تاثیر انواع آلودگی قرار می گیرند، در نتیجه نظافت این سطوح نه تنها باعث ارتقا سطوح بهداشتی محیط می شود بلکه برای نگهداری از سطوح و کاهش هزینه های مربوط به تعویض و تعمیر کف پوش ها امری ضروری می باشد. خسارت وارد شده به سطوح در اثر آلودگی ها جلوه های بصری محیط را کاهش داده و هزینه هایی گزافی برای تعویض و تعمیر آنها در پی خواهد داشت. نظافت مستمر و برنامه ریزی شده با استفاده از شیوه های نوین نظافتی و به کار گیری دستگاه های مکانیزه نظافت علاوه بر افزایش سلامت و بهداشت محیط، می تواند تاثیر قابل توجه ایی در حفظ کیفیت کف پوش ها داشته و باعث ارتقا تصویر ذهنی مراجعه کنندگان از سیستم مدیریتی شود.


انواع اسکرابر بر اساس نوع منبع تغذیه

از آنجایی که اسکرابرها بیشتر برای نظافت سطوح داخلی بکار می روند، از نیروی الکتریکی استفاده می نمایند. اما برخی از مدل ها از کابل برق و برخی دیگری از باتری برای تامین نیروی الکتریکی استفاده می کنند.


اسکرابر های کابلی

اسکرابر کابل دار و مزایای آناین مدل از اسکرابر ها با استفاده از کابل به منبع انرژی الکتریکی متصل شده و از آنجایی که به منبع اصلی برق متصل می باشند، هیچ گونه محدودیتی در تامین انرژی در طول فرآیند شستشو ندارند. این دستگاه ها به خاطر استفاده از کابل با متراژ مشخص، محدودیت هایی در جابه جایی به نقاط دورتر خواهند داشت. وزن این مدل از اسکرابر ها نسبت به نمونه های باتری دار کمتر بوده و موتور های قوی تری از اسکرابر های دستی دارند. در نتیجه کیفیت نظافت با این دستگاه ها از نمونه های باطری دار بالاتر می باشد.


کف شوی های باتری دار

اسکرابر باتری داردر این مدل از اسکرابر ها، از باتری و انرژی ذخیره شده در باتری برای تامین نیروی مورد نیاز دستگاه اسکرابر استفاده می شود. وزن این مدل از اسکرابرها به خاطر استفاده از باتری بسیار بالاتر از مدل های کابلی بوده و محدودیت اسکرابر های کابلی در دسترسی به نقاط مختلف را ندارند.




نوع باتری زمین شوی

اسکرابر باتری دار و استفاده از باتری ژلیباتری بکار رفته در دستگاه های اسکرابر، باتری ژلی می باشد، این مدل از باتری ها بر خلاف باتری های آب-اسید فاقد محلول بوده و از این رو نیاز به نگهداری و بررسی خاصی ندارند. قیمت پایین تری از باتری های لیتمی داشته و بسیار مقرو به صرفه ی باشند.باتری های ژلی طول عمر بالایی داشته و می توانند نیروی لازم برای عملیات شستشو توسط دستگاه را فراهم کنند.




عوامل تاثیر گذار در انتخاب نوع و مدل کف شوی صنعتی

اسکرابر خودرویی و عوامل موثر در انتخاب کف شویعوامل مختلفی در انتخاب نوع اسکرابر موثر می باشد یکی از این عوامل دسترسی به منبع انرژی الکتریکی و یا پریز برق می باشد، در اماکنی که دسترسی به پریز برق با دشواری هایی همرا ه بوده و یا وجود کابل برق مشکل ساز باشد، از اسکرابر های باطری دار استفاده می شود. از سوی دیگر وسعت و ابعاد محیط نظافتی و جنس کف پوش ها نیز تاثیر زیادی درانتخاب اسکرابر دارد، استفاده از اسکرابر های بزرگ و سنگین برای نظافت فضاهای متراکم و محدود غیر ممکن بوده و وزن اسکرابر می تواند به برخی از کف پوش های حساس به وزن بالا آسیب وارد می کند از این رو در هنگام تهیه و انتخاب زمین شوی مناسب در نظر گرفت این ویژگی ها می تواند تاثیر بالایی در افزایش بهره وری دستگاه داشته باشد.


لینک های مفید:

اسکرابر: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید