اهمیت کف شوی صنعتی در ایجاد بهداشت و سلامت محیطی

اهمیت کف شوی صنعتی در ایجاد بهداشت و سلامت محیطی

دستگاه زمین شوی صنعتی (اسکرابر) به عنوان یکی از سریع ترین راه های نظافت صنعتی جهت شستشوی و خشک کردن همزمان کف محیط های تجاری، اداری، خدماتی و صنعتی در نظر گرفته می شود. کف شوی صنعتی با توجه به مدل ها و انواع موجود به دو دسته ی کلی اسکرابر های دستی و سرنشین دار (خودرویی) تقسیم بندی می شوند که هر کدام جهت کار در محیط خاصی ایده آل و مناسب می باشد. همین تنوع و تفاوت در بین مدل ها، کف شوی صنعتی را به دستگاهی پرکاربرد در تمامی صنایع و محیط ها بدل کرده است. برای نمونه در صنایع مختلف و کارخانجات، بیمارستان ها، ساختمان های اداری، انبار ها، مراکز آموزشی، خدماتی و مجتمع های تجاری به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه ها و صرفه جویی در مصرف منابع طبیعی و انرژی از کف شوی صنعتی استفاده می گردد. 

 

اهمیت بررسی مکان بهره برداری از کف شوی صنعتی

کف شوی صنعتیجهت بهینه سازی مصرف و دستیابی به بازده بالا انتخاب نوع اسکرابر اهمیت ویژه ای دارد به طوری که در انتخاب زمین شوی متناسب با محیط ابعاد و اندازه دستگاه از جمله مهمترین اقداماتی است که کاربر باید آن را در نظر بگیرد. زیرا کارایی دستگاه به شدت وابسته به ابعاد اسکرابر می باشد. تاثیر اندازه و نوع کف شوی به گونه ای است که برای مثال برای نظافت سوپرمارکت ها و انبار های کوچک به علت محدود بودن فضا، اسکرابر های دستی با ابعاد مناسب و امکان هدایت و کنترل بالا کاربر را در به انجام رساندن بالاترین سطح نظافت کف محیط قادر می سازد و یا برای انجام امور نظافتی در فضاهای با وسعت بالا بهره گیری از کف شوی سرنشین دار علاوه بر آسان کردن کار نظافت سرعت بالای کار را نیز فراهم می آورد.

 

برس های کف شوی

کف شویبه طور کلی اسکرابرهای صنعتی بر اساس پهنای شستشویی که دارند با یکدیگر مقایسه می شوند. پهنای شستشوی دستگاه کف شوی صنعتی تحت تاثیر پهنای برس دیسکی دستگاه می باشد. به طور کلی سرعت انجام نظافت بسته به پهنای برس زنی دارد و هر چه این مقدار بیشتر باشد، سطح مورد نظر با سرعت بیشتری نظافت می گردد. برس دیسکی دستگاه اسکرابر صنعتی که معمولاً در جلو و یا مرکز دستگاه می باشد، به کمک آب و مواد شوینده پاشش شده از مخزن آب تمیز که سطح را تمیز کرده و به دور از هرگونه کثیفی باقی می گذارد. هم چنین پدال هایی نیز بر روی دستگاه تعبیه شده تا با تنظیم ارتفاع برس به کارایی و تاثیرگذاری هر چه بیشتر کفشور در محیط مورد نظر کمک نماید.

 

 

انواع برس های دیسکی کف شوی صنعتی

دستگاه اسکرابر صنعتیبرس های دیسکی کفشوی که به همراه تی و سامانه ی مکنده دستگاه، جز مهم ترین و موثر ترین بخش های اسکرابر می باشند، مطایق با تنوع عملکرد و خواسته ی کاربر قابلیت تعویض و جایگزینی توسط برس های دیگر را دارا می باشند. ۵ نمونه از برس های رایج کف شوی ها عبارت اند از: برس پولیش، برس نرم، برس استاندارد، برس فرش و برس های خشن که هر کدام ویژگی خاص خود را دارا می باشند. برس های پولیش به عنوان یکی از کاربردی ترین برس های موجود به سبب براق ساختن و پولیش کردن سطوح سنگی و یا زمین های با پوشش پارکت به کار می رود. برس های نرم دومین گروه می باشند؛ این برس ها جهت شستشوی سطوح حساس به کار می رود. دسته سوم برس های استاندارد می باشند که از جنس پلی اورتان تهیه و ساخته شده اند؛ به طور کلی اغلب  کف شوی ها از این برس به عنوان برس اصلی بهره می برند زیرا مناسب برای تمامی سطوح بوده و دوام بالای این برس دیسکی آن را به عنوان برس استاندارد مطرح ساخته است. برس های فرش به عنوان چهارمین گروه از سری برس های دستگاه کف شوی صنعتی جهت کار دستگاه بر روی فرش و موکت مورد استفاده قرار می گیرند. آخرین برسی که بررسی خواهیم کرد برس های خشن می باشند که به منظور لایه برداری و ساییدن سطح مورد نظر به کار می رود. به طور کلی هر چه این برس زبر تر باشد، توانایی آن در لایه برداری بیشتر خواهد بود.

 

 

مخزن آب تمیز و ریکاوری

RA_43B40_Schmutzwassertank_offen_452x500-800x800از جمله بخش های دیگر کفشور ها که بسیار حائز اهمیت است، مخازن آب تمیز و ریکاوری دستگاه کف شوی صنعتی می باشند. این مخازن در مدل های مختلف دارای ظرفیت های گوناگون می باشند که عموماً حجم دو مخزن با هم برابر می باشند. مخزن آب تمیز دستگاه کف شوی محل افزودن مواد شوینده می باشد و کاربر در صورتی که بخواهد از مواد شوینده صنعتی به منظور نظافت و برقراری سطحی پاکیزه و بهداشتی بهره مند شود، آن را داخل مخزن آب تمیز می ریزند. اما مخزن ریکاوری (آب کثیف) که محل نگهداری فاضلاب و آب کثیف جمع آوری شده از سطح می باشد، با اتصال به سامانه ی مکش در انجام هر چه بهتر فرایند به کاربر کمک می نماید. در برخی کف شوی ها به منظور وزن بالای ایجاد شده، به هنگام افزایش ظرفیت مخزن از موتور جلوبرنده به منظور سرعت حرکت بیشتر و همچنین کمک به کاربر استفاده می گردد. حضور موتور جلوبرنده در مدل های مختلف زمین شوی علاوه بر بالا بردن سرعت دستگاه باعث نظم بخشیدن به حرکت و افزایش کیفیت شستشوی می شود.

لینک های مفید :

اسکرابر : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید