موارد کاربرد واترجت در عملیات های صنعتی

موارد کاربرد واترجت در عملیات های صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی یک ابزار کارآمد نظافتی است که با پاشش آب پرفشار بر آلاینده ها و اعمال انرژی جنبشی بالا، امکان جداسازی بهینه آلودگی ها از سطح را فراهم می آورد. حال آنکه این دستگاه ها علاوه بر قابلیت شستشوی آلاینده های سخت از سطوح توان انجام بسیاری دیگر از عملیات های صنعتی را نیز دارا می باشد. زیرا پاشش آب فوق فشار قوی که توسط دستگاه های واترجت صنعتی تامین می گردد بعضا قابلیت در هم شکست لایه های سخت بتن را نیز دارا می باشند. از این رو با استفاده از دستگاه های واترجت صنعتی امروزه عملیات های صنعتی در حجم کاری بالا نیز به انجام می رسد. در این مقاله به بررسی سایر موارد کاربرد دستگاه های واترجت صنعتی در عملیات سنگین کار صنعتی می پردازیم.



تخریب بتن با واترجت صنعتی

بتن به دلیل مقاومت زیاد در صنایع راه و ساختمان سازی کاربردهای فراوانی دارد. در برخی موارد به دلیل بتن ریزی نامناسب و یا آسیب های وارده به بتن ترمیم و تخریب آن لزوم پیدا می کند. اما این فرآیند با دشواری های بسیاری همراه می باشد زیرا در مواردی تنها مقطع خاصی از سطح بتن دچار مشکل شده و حفظ سلامت بتن در سایر بخش ها بسیار حائز اهمیت می باشد. از شیوه های مرسوم تخریب بتن، استفاده از دستگاه هایی همچون چکش بادی و یا کتراک می باشد که این روش ها در موارد بسیاری به آرماتورها آسیب وارد نموده که سبب ناکارآمدی سازه های بتنی می شود. اما با استفاده از واترجت صنعتی می توان فرآند تخریب بتن را با دقت بالایی بدون وارد آمدن کوچک ترین آسیب به آرماتور به انجام رساند.

 

حذف رنگ و بازسازی سطوح

از رنگ به منظور زیباسازی و حفظ انواع سطوح استفاده می شود که به مرور زمان و بر اثر تغییرات آب و هوایی، از کیفیت این پوشش کاسته و منجر به پوسته شدن آن می شود. در این راستا همواره نیاز به بازسازی رنگ در مواقع الزام می باشد که با استفاده از دستگاه های واترجت صنعتی می توان این فرآیند را به خوبی به انجام رساند و لایه های سخت رنگ را در مدت زمان کوتاهی از سطح مقطع مورد نظر حذف نمود.

 

 

 

 

شستشوی مبدل حرارتی

در صنایع پتروشیمی و گاز از مبدل های حرارتی به منظور انتقال حرارت بین سیالات استفاده می شود. عبور آب از این مبدل ها به مرور زمان منجر به ایجاد رسوبات درون لوله های مبدل می شود. در این صورت وجود رسوبات، عملکرد بهینه مبدل را مختل نموده و انتقال گرما را کاهش می دهد. پاکسازی و تمیز نمودن مبدل های حرارتی با استفاده از کارواش صنعتی با کیفیت بالایی صورت می پذیرد که با این راهکار موثر نظافتی بازدهی مبدل حرارتی تا میزان قابل قبولی افزایش می باید.

 

 

 

زنگ بری

آهن به دلیل واکنش با اکسیژن به مرور زمان اکسید شده و به اصطلاح زنگ می زند. وجود زنگ آهن در فلزات از مقاومت آنها می کاهد و به مرور زمان موجب خوردگی آنها می شود که این امر در مواقعی خطرناک می باشد. برترین گزینه و بهترین راهکار جهت حذف رنگ و آماده سازی سطح جهت رنگ آمیزی دوباره، بکارگیری یک دستگاه واترجت صنعتی می باشد که قابلیت افزودن انواع نازل های کاربردی را داشته و بهترین کیفیت عملیاتی را ارائه می دهد.

 

 

 

حذف خطوط ترافیکی

علائم ترافیکی در سطح شهرها تاثیر چشم گیری در نظم عمومی دارند و پیروی از این علائم راهنمایی و رانندگی از بروز خطرات بسیاری پیشگیری می نماید. بنابر شرایط محیطی این خطوط به مرور زمان کمرنگ شده و رانندگان را گمراه می کند. به کمک یک دستگاه واترجت صنعتی می توان این علائم را به خوبی پاکسازی و اقدام به اجرای دوباره آنها نمود. کیفیت پاکسازی خط کشی های قدیمی در این روش بسیار بالا بوده و به سطح آسفالت نیز هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید