انواع مواد شوینده قابل استفاده همراه با دستگاه اسکرابر

انواع مواد شوینده قابل استفاده همراه با دستگاه اسکرابر

اسکرابر ، از جمله دستگاه های نظافتی پر کاربرد در شستشوی سطح زمین و کفپوش ها می باشد. این دستگاه، برای شستشوی سطح، آب را بر روی سطح پاشیده و با برس زنی، آلودگی ها را از بین می برد. کف شوی در محیط های مختلف تجاری، اداری، درمانی، صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرد. کاربران می توانند در کنار این دستگاه ها از مواد و تجهیزات مختلفی استفاده نمایند. مواد شوینده اسکرابر از جمله این مواد هستند که در ترکیب با آب تمیز اسکرابر بکار می روند.

استفاده از مواد شوینده اسکرابر

کفشوی صنعتی و مزایای استفاده از مواد شوینده اسکرابرکفشوی ها، مجهز به دو مخزن آب، یکی برای آب تمیز و دیگری برای آب آلوده و کثیف جمع شده می باشند. مخزن آب تمیز می بایست قبل از انجام عملیات پر شود تا در روند انجام نظافت محیط تاخیری پیش نیاید. به منظور ارتقای کیفیت شستشوی محیط، می توان در کنار آب تمیز از مواد شوینده نیز استفاده نمود. افزایش کیفیت نظافت و از بین رفتن آلودگی های سرسخت از جمله مزایای بکارگیری محلول آب و مواد شوینده اسکرابر با دستگاه کف شوی می باشد. محلول آب و مواد شوینده همچنین می تواند با رایحه مناسب، حس بسیار خوب و دلپذیری را به افراد انتقال دهد.

 

انواع مواد شوینده صنعتی اسکرابر

مواد شوینده صنعتی متعددی برای استفاده به همراه دستگاه های زمین شوی، عرضه می شوند. محل کاربرد، نحوه استفاده و رعایت نکات ایمنی در بکارگیری هر کدام از این مواد موثر است. در ادامه مقاله به تعدادی از این مواد شوینده اشاره می شود.

 

دوپومات

مواد شوینده اسکرابر ماده شوینده اسکرابر از نوع دوپومات، از جمله موادی است که برای افزایش قدرت نظافت با دستگاه های اسکرابر بکار می رود. این ماده شوینده میزان کف کمی تولید نموده و توانایی بالایی در از بین بردن انواع لک ها و آلاینده های چربی و روغنی دارد. ماده شوینده Dopomat، برای نظافت روزانه سطوح سرامیکی، سنگی و اپوکسی در مراکز اداری و تجاری قابل استفاده بوده اما برای شستشوی سطوح با لایه محافظ پلیمری بکار نمی رود. به دلیل استفاده از اسانس های خوشبو کننده نیز بوی دلپذیری در محیط ایجاد می کنند. دوپومات، می بایست بسته به میزان آلودگی، به نسبت ۱ به ۲۶ تا ۱۶۰ با آب تمیز زمین شوی ترکیب شود.

 

کوروت

ماده شوینده کوروت، توانایی زیادی در از بین بردن آلودگی های سطوح دارد. این ماده کاربرد ویژه ای در تمیز نمودن خلل و فرج کاشی ها دارد. کوروت یک ماده قلیایی بوده که PH بین ۱۱ تا ۱۳ دارد. وجود اسانس در ساختار آن نیز موجب شده تا فضای محیط بعد از عملیات شستشو، معطر شود. نظافت آلودگی های سطوح نرم، خشن و متخلخلی که در برابر مواد قلیایی مقاومت دارند، توسط ماده شوینده Corvett امکان پذیر است. برای استفاده از این مواد در مخزن آب تمیز زمین شوی، می بایست نسبت ۱ به ۱۰ تا ۸۰ را بسته به میزان آلودگی رعایت نمود.

 

گامازولکفشوی صنعتی سرنشین دار و استفاده از مواد شوینده اسکرابر

گامازول از جمله مواد شوینده اسکرابر پر کاربرد در شستشوی محیط با کفشوی ها می باشد. این ماده بی رنگ بوده و برای از بین بردن رد لاستیک و خط ترمز خودرو ها حتی خودرو های سنگین بکار می رود. ماده شوینده Gommasol دارای PH حدود ۷ بوده و بنابراین خنثی می باشد. در نتیجه برای شستشوی  انواع سطوح مقاوم در برابر حلال از جمله سرامیک و سیمانی مناسب است. گامازول با نسبت ۱ به ۱ تا ۲ با آب تمیز اسکرابر مخلوط شده و آلودگی سخت را از بین می برد.

 

گراست

گراست دیگر ماده شوینده صنعتی قابل استفاده در دستگاه های اسکرابر صنعتی می باشد. این ماده قلیایی در رفع آلودگی های روغنی و چرب تاثیر چشم گیری دارد. ماده شوینده گراست در شستشوی سطوح مقاوم در برابر مواد قلیایی قابل استفاده است. مراکز صنعتی، رستوران ها، هتل ها و بیمارستان ها از جمله محیط هایی است که می توانند از ماده Grasset  بهره برند. نسبت ترکیب گراست با آب در دستگاه ها کفشوی، ۱ به ۴۰ تا ۱۶۰ می باشد.

 

ریوامات

ماده شوینده ریوامات، قدرت بالایی در رفع آلودگی های سطوح و ایجاد تمیزی و درخشندگی آن دارد. ریوامات خاصیت قلیایی داشته و به دلیل نداشتن آنزیم ها و سورفکتانت ها، سازگاری خوبی با محیط زیست دارد. جهت استفاده از این ماده شوینده در دستگاه اسکرابر، رعایت نسبت ۱ به ۱۰۰ در دستیابی به نتیجه مورد نظر کفایت می کند.

لینک های مفید:

کفشوی : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید