نظافت و شستشوی سطوح گوناگون با تجهیزات نظافت صنعتی

نظافت و شستشوی سطوح گوناگون با تجهیزات نظافت صنعتی

نگه داشتن تمیزی یک سطح به طور پیوسته و مرتب کار آسانی نیست و برای محل هایی که رفت و آمد بالا دارند به یک موضوع چالش برانگیز تبدیل می شود. با تردد کارکنان، مشتریان، مراجعه کنندگان، مهمانان و … گرد و خاک و آلودگی چسبیده به کف کفش های آنان وارد محیط شده و با سطوح تمیز آن محل تماس پیدا می کند. به منظور تمیز نمودن سطح زمین با بهترین نتیجه و در عین حال صرفه جویی در صرف زمان و هزینه، لازم است از تجهیزات نظافت صنعتی مناسب استفاده گردد که با جنس سطح نیز متناسب باشد. در ادامه به معرفی انواع سطوح و نحوه نظافت هر یک از آن ها می پردازیم.

 

آسفالت

نظافت صنعتیسطوح پوشیده شده از آسفالت انعطاف پذیری بالایی دارند اما توسط شوینده ها و صابون های قوی آسیب می بینند. علاوه بر این اگر گریس، روغن و حلال ها روی آسفالت ریخته شده و به بلافاصله تمیز نشوند، می توانند لکه های ماندگار بر جای بگذارند. به طور معمول پوشش آسفالت در خیابان ها و دیگر محیط های باز به کار می رود که با بهره مندی از دستگاه های نظافت صنعتی هم چون سوییپر و واترجت تمیز می گردد. برای جمع آوری گرد و خاک و زباله ها از سطح زمین سوییپر ابزاری کارآمد و با بازدهی بالا می باشد، هم چنین با استفاده از شوینده های فشار قوی می توان جهت حذف لکه های ناشی مواد چرب و روغنی سطح پوشیده شده از آسفالت را شستشو داد.

 

سرامیک

نظافت صنعتیسطوح سرامیکی از جلا و درخشندگی برخوردارند و همین موضوع سبب گردیده تا نظافت این سطوح فرایندی با حساسیت بالا باشد. محل اتصال سرامیک ها با یکدیگر شیارهایی را به وجود می آورد که محلی برای تجمع آلودگی ها هستند. مواد اسیدی، مواد خورنده و شوینده های قوی به سرامیک صدمه وارد می کنند از همین رو نباید با این مواد شستشو شوند. به منظور تمیز نمودن سطوح به صورتی که آلودگی های انباشته شده در شیارها خارج شود، به سطح آسیبی نرسد و درخشندگی آن حفظ گردد، اسکرابر یا دستگاه کفشوی صنعتی در کنار شوینده های مناسب به کار می رود و عملیات شستشوی سرامیک ها را با بهترین کیفیت به انجام می رساند. هم چنین پیش از استفاده از اسکرابر جهت حذف زباله می توان از جاروبرقی صنعتی، نیمه صنعتی و یا تجاری متناسب با شدت آلودگی و نوع کارکرد محیط بهره گرفت.

 

بتن

نظافت صنعتیسطوح بتنی غالباً در مراکز صنعتی، پارکینگ ها و … مشاهده می شود و از جمله سطوح متخلخل به شمار می آید. سطوح متخلخل جاذب آلودگی به ویژگی مواد چرب و روغنی هستند. برای انجام نظافت صنعتی این سطوح سوییپر صنعتی یک ابزار ایده آل می باشد و به منظور از بین بردن لکه های چربی نیز دستگاه واترجت دارای کاربرد است. در بسیاری از واحدهای صنعتی آلودگی های سخت و چگال موجود بر روی سطوح سخت و خشن مانند بتن به وسیله مکنده های صنعتی از میان برداشته می شوند.

 

سنگ فرش

نظافت صنعتیاگر یک سطح از سنگ فرش پوشیده شده باشد بدون تردید خلل و فرج زیادی خواهد داشت و در نتیجه مستعد جذب آلودگی ها است. برای نظافت سنگ فرش ها و از میان برداشتن آلودگی های به دام افتاده در منافذ می توان از دستگاه سوییپر صنعتی یا جاروب خیابانی به عنوان یک ابزار نظافت صنعتی قدرتمند بهره مند گردید. برس های کارآمد این دستگاه، گرد و خاک و زباله ها را جمع آوری کرده و در مخزن خود جای می دهد.

 

 

 

 

سنگ

نظافت صنعتیدر بسیاری از محیط های مسکونی و تجاری به منظور جلوه بخشیدن و زیبا ساختن محیط سطح زمین را از سنگ های صیقلی و درخشان می پوشانند. درخشش سنگ ها موجب می گردد کمترین میزان آلودگی و لکه نمایان شود. بنابراین استفاده از شیوه های سنتی و یا شوینده های نامناسب برای شستشوی این سطوح مناسب نخواهد بود و بیشتر از آن که سطح زمین را تمیز گردانند سبب بر جای ماندن لکه و رد آب می شوند. با به کار گیری از دستگاه های نظافت صنعتی همانند جاروبرقی و اسکرابر سطوح سنگی به خوبی نظافت و شستشو می گردند بدون آن که آسیبی به آن وارد شود. اسکرابر سنگ را با کیفیت قابل توجهی شستشو داده و بلافاصله خشک می کند که این ویژگی دستگاه های زمین شوی صنعتی از باقی ماندن رد آب و هم چنین لغزندگی افراد جلوگیری به عمل می آورد.

 

 

وینیل

نظافت صنعتیدر بسیاری از مراکز خرید، مجتمع های تجاری، محیط های کاری و … سطح زمین از وینیل پوشیده شده است که روزانه افراد زیادی در آن رفت و آمد دارند. بهترین روش برای تمیز نمودن وینیل استفاده از دستگاه اسکرابر می باشد که با  دارا بودن سامانه برس زنی، مخازن آب و سیستم مکنده سطح را از هر گونه آلودگی و میکروب خالی می گرداند و محیطی امن و پاکیزه برای افراد حاضر در محیط فراهم می کند.

 

اپوکسی

نظافت صنعتیاپوکسی دارای کاربردهای گسترده ای است و به دلیل برخورداری از مقاومت بالا، قابلیت انتقال الکتریسیته ساکن و … به عنوان یک کف پوش رایج در سالن های ورزشی، واحدهای صنعتی حساس به آلودگی، انبارها و بسیاری از محیط های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرابر ابزاری مناسب است که برای شستشوی کفپوش اپوکسی به کار می رود. کفشوی صنعتی اپوکسی را با بیشترین سطح کیفیت شستشو داده و بدون بروز هیچ گونه آسیبی سبب افزایش طول عمر اپوکسی می گردد.

 

مزایای استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی

ماشین آلات نظافت صنعتی با بهره گیری از نوین ترین و فناوری ها و در نظر گرفتن ویژگی های انواع سطوح طراحی و ساخته شده اند و در نتیجه برای نظافت و شستشوی انواع گوناگون سطوح هموار قابل استفاده هستند. تجهیزات نظافت صنعتی با سرعت عمل ، کیفیت فوق العاده، ضریب ایمنی بالا و مصرف کم انرژی محیط آلودگی ها و ضایعات محیط را از بین می برند و علاوه بر آن سبب کاهش چشمگیر هزینه های فعالیت های نظافتی شده و بهره وری نیروهای انسانی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

 

 لینک های مفید:

سوییپر : فهرستی از محصولات

جاروبرقی صنعتی : فهرستی از محصولات

واترجت : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید