راهکارهای کاربردی نظافت صنعتی در اماکن مذهبی (سطوح هموار)

راهکارهای کاربردی نظافت صنعتی در اماکن مذهبی (سطوح هموار)

در کشور ایران اماکن مذهبی و زیارتی در تمامی ایام سال و به خصوص اعیاد مذهبی آیینی مورد استقبال هموطنان از اقصی نقاط کشور قرار می گیرند. به موجب حجم تردد بالای افراد، سطوح هموار کف در این مکان ها مستعد آلودگی های بسیاری هستند. استفاده از شیوه های سنتی نظافت همچون بکارگیری تی و جارو توان حذف بهینه آلودگی ها را نداشته و در برخی مواقع تنها آلاینده ها را در محیط جابجا می نماید. با توجه به لزوم نظافت و شستشوی سطوح کف در این مکان ها، بکارگیری برترین شیوه های نظافتی در اماکن مذهبی ضرورت یافته و لذا انتخاب راهکارهای نوین نظافتی در این شرایط می تواند از بروز مشکلات بسیاری همچون اخلال در روند عبور و مرور زوار جلوگیری به عمل آورد. سطوح هموار کف امروزه با بکارگیری تجهیزات مدرن نظافت صنعتی با کیفیت قابل ملاحظه ای مورد شستشوی و نظافت قرار می گیرد.

آشنایی با چند دستگاه نظافت صنعتی

برخی از مهم ترین و پرکاربردترین دستگاه های نظافت صنعتی در محیط های عمومی و پر رفت و آمد عبارت اند از:

سوییپر

نظافت صنعتیآلودگی های خشک به سرعت سطوح هموار کف اماکن مذهبی را فرا می گیرد و از طریق کفش افراد در محیط انتشار می یابد. گستردگی سطوح در این مکان ها فرآیند نظافت را دشوار می نماید. اما با استفاده از یک دستگاه سوییپر می توان این عملیات را کاملا منظم و با سطح کیفی مطلوب به انجام رساند. دستگاه نظافت صنعتی خودرویی یعنی سوییپر صنعتی یا جاروی محوطه به دلیل برخورداری از سیستم های هوشمند و یکپارچه فرآیند نظافت را هدفمندتر امکان پذیر می کند. تجهیز دستگاه به برس های دیسکی شکل، مخازن بزرگ جمع آوری زباله، برس های رولی امکان جمع آوری کامل آلاینده ها از محیط را فراهم می آورد. همچنین وجود سیستم های مکش قدرتمند در این دستگاه ها از بازگشت غبارات به محیط جلوگیری به عمل می آورد. دستگاه های سوییپر در دو نوع خودرویی و دستی در دسترس می باشند. انواع سوییپر خودرویی تناسب بیشتری با محیط در اماکن مذهبی داشته و تنها توسط یک نفر کاربر قابل هدایت می باشند. ایمنی این دستگاه بسیار بالا بوده و به راحتی می توان از این دستگاه حتی در زمان های پر ترافیک در اماکن مذهبی فرآیند نظافت را به انجام رساند. در نتیجه محیطی همواره پاکیزه در اماکن مذهبی به ارمغان می آید

اسکرابر

نظافت صنعتیگاهی آلودگی ها در میان خلل و فرج کفپوش در اماکن مذهبی نفوذ نموده و جلوه بصری محیط را نیز دچار مخاطره می کند. از این رو به منظور زیباسازی و ارتقای سطح بهداشت محیط در اماکن مذهبی شستشوی سطوح هموار کف ضرورت می یابد. با استفاده از یک دستگاه زمین شوی صنعتی می توان عملیات شستشوی سطوح کف را با کیفیتی بی نظیر به انجام رساند. سیستم های هوشمند موجود در این دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی همچون سامانه برس زنی، مکش و امکان پاکسازی هر نوع آلودگی را از سطوح کف فراهم می آورد. همچنین اسکرابر قابلیت شستشوی و خشک نمودن سطوح هموار کف را داشته و این فرآیند را به صورت کاملا مکانیزه امکان پذیر نموده است. اسکرابر یا زمین شوی صنعتی در انواع دستی و سرنشین دار طراحی و عرضه می شود. انواع اسکرابر سرنشین دار تناسب بیشتری با محیط های وسیع داشته و لذا به منظور شستشوی سطوح کف در اماکن مذهبی می توان از انواع اسکرابر سرنشین دار یا خودرویی استفاده نمود. سرعت و سهولت در عملیات شستشوی سطوح کف با استفاده از این دستگاه مکانیزه افزایش یافته و بکارگیری این دستگاه در اماکن مذهبی مزایای ارزنده ای را نیز به ارمغان می آورد.

فرش و موکت شوی

نظافت صنعتیدر اماکن زیارتی داخل رواق و مساجد از فرش و موکت به منظور پوشش سطوح کف استفاده می شود. شستشوی فرش و موکت به شیوه های سنتی در این مکان ها با توجه به شرایط محیط دشوار و پر هزینه می باشد. یکی از تجهیزات کارآمد نظافت صنعتی دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی می باشد که حذف آلودگی ها و گرد و غبار را به صورت کاملا مکانیزه به انجام می رساند. دستگاه شستشوی فرش و موکت عملیات شستشوی فرش و موکت را با استفاده از آب و به کمک سامانه های هوسمند برس زنی به انجام می رساند. این دستگاه قابلیت تنظیم فشار برس را دارا می باشد و آلودگی ها را با استفاده از برس های سیلندری به خوبی از میان الیاف فرش خارج می نماید. در نهایت آب باقی مانده بر سطح فرش یا موکت را تماما از سطح جمع آوری می نماید. از این دستگاه کارآمد می توان به منظور شستشوی فرش و موکت در اماکن مذهبی استفاده نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید