چگونه می توان با نظافت صنعتی ایمنی محیط کار را بهبود بخشید؟

چگونه می توان با نظافت صنعتی ایمنی محیط کار را بهبود بخشید؟

در محیط های متفاوت نیاز به نظافت مداوم وجود دارد، اما با توجه به دشوار بودن نظافت دستی و امکان بروز مخاطراتی از جمله سر خوردن بر روی سطح،‌ امکان نظافت همیشگی وجود ندارد. اما می توان با بهره گیری از تجهیزات تخصصی نظافت صنعتی به پاکیزه سازی محیط در امن ترین حالت پرداخت. دستگاه اسکرابر که کفشویی امن با قابلیت خشک کردن کامل محیط است و همچنین جاروبرقی های ضد انفجار از بروز مخاطرات مشکل ساز در محیط تحت نظافت جلوگیری می کنند.

 

لزوم رعایت ایمنی در محیط کار

دو نوع مشکل در نظافت محیط ها وجود دارد، اولین مشکل مرطوب ماندن سطح و امکان لغزش و افتادن افراد است. این مشکل ممکن است با بروز مخاطرات گوناگون باعث آسیب به افراد گردد. به همین دلیل می توان با رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات تخصصی امن از آسیب هایی که در اثر مرطوب ماندن سطوح بوجود می آیند جلوگیری کرد. مورد دومی که افراد را ملزم به رعایت نکات ایمنی می کند، امکان انفجار در محیط های صنعتی می باشد. همچنین باقی ماندن برخی آلودگی ها در محیط نیز باعث بروز آسیب به سیستم تنفسی و نفوذ به ریه افراد و کاهش بهداشت و امنیت برای افراد می شود. با توجه به دلایل ذکر شده،‌ بهتر است با بکارگیری شیوه های خاص نظافتی، از آسیب به افراد و بخش های متفاوت محیط های صنعتی جلوگیری کرد.

 

نحوه بهبود امنیت در محل کار

با رعایت نکاتی خاص و استفاده از تجهیزات تخصصی و امن می توان به بهترین نحو ممکن امنیت محیط تحت نظافت را افزایش داد. امنیت محیط به عوامل متفاوتی بستگی دارد و در برخی موارد می توان با رعایت نکات ایمنی و در بعضی دیگر با بکارگیری تجهیزات مکانیزه نظافتی آن را بهبود بخشید. در ادامه نکات مهم برای بهبود امنیت محیط و همچنین تجهیزات تخصصی مناسب برای نظافت صنعتی تشریح می شود.

 

رعایت نکات کلیدی

در کارخانه های صنعتی و بزرگ، آلودگی های متفاوتی وجود دارند که نظافتشان بسیار دشوار و زمان بر است. باقی ماندن چنین آلودگی هایی بر روی سطوح ممکن است از دو جهت موجب بروز مخاطراتی برای تجهیزات و افراد حاضر در محیط شود: این آلودگی ها گاهی سمی بوده و عدم رفع آن ها موجب ورود این ذرات سمی ریز به ریه و نفوذ به پوست افراد می شود؛ همچنین با توجه به حساس بودن این ذرات،‌ ممکن است خطر انفجار ایجاد شود. به همین دلیل می توان با رعایت نکات ایمنی در توجه به آلودگی های محیط همه سطوح را نظافت نمود و امنیت کامل را در محیط برقرار کرد.

 

استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی

با استفاده از تجهیزات تخصصی نظافتی می توان سطوح را به طور کامل و در امن ترین حالت شستشو داد و آلودگی های موجود در محیط را رفع کرد. یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در نظافت صنعتی محیط، دستگاه اسکرابر یا دستگاه زمین شور صنعتی می باشد. این نوع کفشوی صنعتی در صورتی که ساخت با کیفیتی داشته باشد، توسط برس های دیسکی سطوح را به طور کامل شستشو داده و سپس همزمان با نظافت و با بهره گیری از سیستم مکش و تی های قدرتمند، سطح را به طور کامل خشک می کند. خشک شدن سطوح به طور کامل از بروز مخاطرات گوناگونی که ممکن است در اثر لغزش افراد ایجاد شود جلوگیری می کند. یکی دیگر از دستگاه های کاربردی در نظافت صنعتی محیط به صورت امن، مکنده های ضد انفجار می باشد که برای استفاده در محیط هایی که غبارات خطرناک دارند و محیط های انفجاری بسیار کاربردی می باشد. با استفاده از دستگاه های مکنده صنعتی ضد انفجار می توان با اطمینان خاطر به نظافت خط تولید کارخانه های انفجاری و سطوح پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید