اقدامات مهم پیش از استفاده از اسکرابر صنعتی

اقدامات مهم پیش از استفاده از اسکرابر صنعتی

طیف گسترده ای از دستگاه های نظافت صنعتی جهت بهبود کیفیت امور نظافتی به بازارهای جهانی عرضه شده اند. از جمله کارآمدترین این دستگاه ها، اسکرابر صنعتی می باشد که عملیات شستشوی سطوح هموار کف را به صورت کاملا مکانیزه و با کیفیت بسیار بالا امکان پذیر نموده است. به منظور دستیابی به بازدهی حداکثری از این ابزار نظافتی پرکاربرد رعایت چند نکته از الزامات به شمار می رود که در این مقاله اقدامات مهم و کاربردی قبل از استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر را تشریح می نمائیم.



تخلیه محیط از اشیای مزاحم

قبل از شروع به استفاده از دستگاه اسکرابر ابتدا محیط را از هرگونه اشیای مزاحم تخلیه نمائید. این اشیا می تواند شامل مبل و صندلی ها نیز باشد که در جای مناسبی قرار نگرفته اند. با قرار دادن این وسایل در جای مشخص خود، محیطی مرتب ایجاد گردیده دیده و خطر برخورد با این وسایل نیزحین استفاده از دستگاه اسکرابر وجود نخواهد داشت. گاهی اوقات وجود اشیای مزاحم در محیط منجر به برخورد با دستگاه شده و موجب آسیب به دستگاه و بعضا این وسایل می شود.

 

 

 

حذف گرد و غبار و زباله ها از سطوح

دستگاه اسکرابر امکان شستشوی ایمن سطوح کف را فراهم آورده و فرآیند خشک نمودن و حذف رطوبت از سطح را به صورت همزمان با عملیات شستشوی به انجام می رسانند. این دستگاه قابلیت مکش زباله های خشک را نداشته و جمع آوری حجم زیادی از گرد و غبار و زباله های درشت از سطوح امکان آسیب به دستگاه را افزایش می دهد. بنابراین پیش از اقدام به استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی ، نظافت و حذف غبارات از محیط امری ضروری می باشد.

 

 

 

شارژ کامل باتری اسکرابر

دستگاه های اسکرابر در انواع برقی و باتری دار در دسترس می باشند. اگر دستگاه برقی باشد با اتصال کابل برق دستگاه به پریز، انرژی مورد نیاز آن تامین می گردد. اما در انواع باتری دار که انرژی مورد نیاز دستگاه از طریق باتری تامین می شود لازم است باتری دارای شارژ کافی باشد. گاهی افراد به باتری اجازه شارژ کامل را نداده و در هنگامی که شارژ باتری در حالت نیمه قرار داد آن را از شارژر جدا می نمایند که این عامل موجب کاهش طول عمر باتری اسکرابر می شود.

 

 

 

کنترل شلنگ ها و اتصالات دستگاه

مکش آب باقی مانده بر سطح، انتقال آب از مخازن آب تمیز به برس ها، انتقال آب به مخزن آب کثیف و عواملی از این قبیل در دستگاه کف شوی صنعتی از طریق لوله ها و خرطومی ها صورت می پذیرد. در مواقع آسیب به این بخش ها میزانی از آب به بیرون نشتی پیدا کرده و موجب اخلال در عملکرد دستگاه اسکرابر می شود. از این جهت پیش از استفاده از دستگاه کنترل اتصالات و شلنگ ها از ضروریات به شمار می رود که از هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه نیز می کاهد.

 

 

 

استفاده از برس مناسب با جنس کفپوش

برس در دستگاه اسکرابر نقش اساسی را ایفا می نماید زیرا از جمله ویژگی های برتر دستگاه اسکرابر امکان جداسازی کامل آلودگی ها از عمق کفپوش می باشد که به کمک برس های دستگاه این امکان فراهم گردیده است. اما در صورت انتخاب برس نامناسب برای دستگاه اسکرابر مشکلات بسیاری به بار می آید از جمله این موارد آسیب به کفپوش بر اثر زبری بیش از حد برس می باشد. قبل از روشن نمودن دستگاه اسکرابر ابتدا برس مناسب با کفپوش را در محل قرارگیری برس نصب نمائید.

 

 

 

تنظیم تی دستگاه اسکرابر

امکان خشک نمودن کفپوش تنها همزمان با عملیات شستشوی از دیگر ویژگی های بی نظیر دستگاه اسکرابر می باشد. در دستگاه های کفشور جمع آوری کامل آب از سطح با استفاده از تی صورت می گیرد. در بهینه ترین حالت ممکن تی در این دستگاه ها به صورت هلالی می باشد و در این صورت میزان آب بیشتری را از سطح جمع آوری می کند. حال آنکه در صورت تنظیم نبودن تی و عدم برخروداری از زاویه مناسب نسبت به سطح، میزانی از آب همواره بر سطح باقی می ماند. بنابراین جهت دستیابی به بازدهی حداکثری از دستگاه اسکرابر صنعتی، اقدام بعدی تنظیم تی دستگاه می باشد.

 

 

 

تنظیم دستگاه مطابق با شرایط کاربر

اسکرابرها به کمک یک نفر کاربر قابل استفاده قرار می گیرند. این فرد در انواع اسکرابر سرنشین دار بر روی صندلی دستگاه قرار گرفته و با در دست گرفتن فرمان اسکرابر قادر به هدایت آن می باشد. حال آنکه در انواع دستی فرد با قرار گیری در بخش پشتی دستگاه، عملیات شستشوی را با استفاده از اسکرابر به انجام می رساند. پیش از روشن نمودن دستگاه کاربر می بایست ابتدا دستگاه را مطابق با قد و حالت متناسب بدنی خود به خوبی تنظیم نماید تا در حین استفاده از دستگاه هیچ گونه احساس ناراحتی و خستگی نکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید