اجزای مهم جاروبرقی صنعتی

اجزای مهم جاروبرقی صنعتی

استفاده از شیوه های نوین و ماشین آلات نظافتی نه تنها می تواند بهبود کیفیت نظافتی و ارتقا سطوح بهداشتی را در پی داشته باشد بلکه با کاهش در تعداد نیرو های خدماتی موجب کاهش هزینه نیز می شود. افزایش سرعت نظافت با استفاده از ماشین آلات صنعتی موجب صرفه جویی در زمان شده و همین زمان اضافی می تواند در بخش های دیگری به کار گرفته شود. دستگاه های مکانیزه ای چون مکنده صنعتی یا جارو برقی صنعتی از جمله دستگاه هایی می باشند که نقش مهمی در جمع آوری انواع آلاینده ها در صنایع مختلف داشته و با مکش کامل آلاینده ها علاوه بر ارتقا سطوح بهداشتی و تامین سلامت افراد حاضر و شاغل در محل، باعث ارتقا کیفیت محصولات تولیدی و افزایش عمر مفید دستگاه ها و کف پوش ها می شوند. در صورت داشتن یک دستگاه مکنده بهتر است با اجزای جاروبرقی صنعتی نیز آشنا باشیم تا در شرایط خاص بتوانیم به خوبی از دستگاه مراقبت نماییم.

 

اجزای جارو برقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی ضد انفجاراساس عملکرد تمامی انواع جاروبرقی با یکدیگر مشابه بوده و تمامی آنها شامل موتور مکنده، مخزن و فیلتر می باشند. یکی از مهمترین اجزای جاروبرقی صنعتی شامل موتور مکنده است که با مکش هوای داخل مخزن و ایجاد فشار منفی باعث مکش ذرات آلاینده به داخل مخزن و جمع آوری آنها می شود. فیلتر های جاروبرقی با به دام انداختن ذرات آلاینده و عبور هوا مانع از بازگشت آلاینده ها و انتشار آنها در محیط می شوند. اما آنچه که باعث تمایز انواع جاروبرقی از یکدیگر می شود نوع پمپ ها و موتور های بکار رفته در ساختار جاروبرقی می باشد. استفاده از بهترین نمونه های موتور، پمپ و فیلتر در انواع دستگاه های جاروبرقی صنعتی یا ایتالیایی باعث افزایش بهره وری آنها می گردد.

 

انواع پمپ های بکار رفته در مکنده صنعتی

جاروبرقی صنعتی و پمپ مکندهپمپ های بکار رفته در جاروبرقی ها معمولا از نوع سانتریفیوژال یا ساید چنل می باشد. در پمپ های سانتریفیوژال به واسطه چرخش پمپ و نیروی گریز از مرکز، هوای بخش مرکزی به اطراف رانده شده و خلا نسبی ایجاد شده در بخش مرکزی، باعث مکش مواد به داخل مخزن می گردد. در مدل های ساید چنل چرخش پره های پمپ باعث انتقال هوا از طریق کانال هوایی به بیرون شده و موجب مکش مواد می گردد. دقت بالا در ساخت این پمپ ها تاثیر مستقیمی در توانایی پمپ برای ایجاد خلا دارد و در نتیجه مکش دارد. بنابراین اجزای جاروبرقی صنعتی می توانند باهم متفاوت بوده و قدرت و کارایی دستگاه را معین کنند.

 

انواع موتور های بکار رفته در ساختار جاروبرقی ها

جاروبرقی صنعتی و موتور مکندهموتور به عنوان سیستم محرک پمپ مکش می باشد. متداول ترین موتور های بکار رفته در ساختار جاروبرقی ها موتور های کلکتوری و موتور های توربینی می باشند. در موتور های کلکتوری به منظور انتقال انرژی الکتریکی بین منبع خارجی و موتور از ذغال استفاده می شود. سایش مداوم صفحات ذغالی باعث افزایش دمای موتور می گردد، از این رو این موتور ها توانایی کار مداوم ندارند. بر خلاف موتور های کلکتوری که از زغال برای انتقال انرژی استفاده می کنند، موتور های توربینی از القای الکترو مغناطیسی برای انتقال انرژی به روتور استفاده می کنند در نتیجه علاوه بر سرعت و توان بالا، دائم کار نیز می باشند. بنابراین برخی اجزای جاروبرقی صنعتی مانند موتور ها باعث تغییر کارایی دستگاه می شوند.

 

انواع فیلتر به کار رفته در جاروبرقی ها

جاروبرقی صنعتی و فیلتراسیون مکنددهاصلی ترین وظیفه جاروبرقی، جمع آوری آلاینده ها از سطح و ممانعت از انتشار مجدد آنها در محیط می باشد. سیستم فیلتراسیون یکی از بخش های مهم دستگاه های جاروبرقی می باشد که وظیفه به دام انداختن ذرات آلاینده و عبور هوای پاک را بر عهده دارند. مسلم است که در صورت عدم کارکرد صحیح سیستم فیلتراسیون جارو کارآیی خود را از دست خواهد داد. کاربرد های گوناگون دستگاه های جاروبرقی باعث تغییر در ساختار فیلتر ها شده است. انواع متداول فیلتر ها عبارتند از پاکت، فیلتر کیسه ای، فیلتر کارتریجی و فیلتر ستاره ای. سطح فیلتراسیون از دیگر ویژگی های فیلتر های بکار رفته در دستگاه جاروبرقی می باشد که نشان دهنده توانایی فیلتر در جداسازی رده خاصی از ذرات گردو غبار و آلاینده می باشد. فیلتر ها بر اساس سطح فیلتراسیون به فیلتر های طبقه بندی نشده، فیلتر های کلاس L، فیلتر های کلاس M و فیلتر های هپا تقسیم می شوند.

 

نگهداری اجزای جاروبرقی صنعتی

استفاده صحیح از دستگاه ها و نگهداری و مراقبت درست می تواند علاوه بر حفظ کارایی دستگاه موجب افزایش طول عمر آن نیز گردد. نظافت به موقع و صحیح مکنده صنعتی ، تعویض به موقع فیلتر و یا قطعات مصرفی می تواند از هزینه های بالای تعمیر در طولانی مدت جلوگیری نماید. همچنین در صورت نیاز به تعمیر دستگاه حتما باید از کارشناسان و یا خدمات پس از فروش تامین کننده دستگاه مشاوره و کمک گرفته شود.

 

لینک های مفید:

جاروبرقی صنعتی: لینک های مفید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید