اهمیت استفاده از جاروبرقی صنعتی در چوب بری

اهمیت استفاده از جاروبرقی صنعتی در چوب بری

صنایع چوب بری یکی از کهن ترین صنایع تولیدی می باشد که از دیر باز در راستای تامین نیاز های جوامع بشری فعالیت داشته است. این صنایع با استفاده از چوب درختان و تجهیزات صنعتی نقش مهمی در تامین نیاز های افراد جامعه دارند. یکی از بزرگترین دغدغه مدیران در این صنعتی جمع آوری آلاینده ها از محیط کار می باشد. آلاینده های این صنعت که معمولا شامل تراشه ها و ذرات ریز گرد و غبار می باشند از عوامل خطر آفرین در این صنایع بوده و جمع آوری آنها از اهمیت ویژه ایی بر خوردار است. مسلم است که استفاده از شیوه های سنتی نظافت توانایی لازم برای تامین نیاز های نظافتی محیط را نداشته و نمی تواند نظافت موثر و با کیفیتی را ارائه دهد، این در حالیست که استفاده از تجهیزات صنعتی و ماشین آلات مکانیزه ایی چون دستگاه های جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی با توانایی بالایی که در مکش ذرات آلاینده دارند بهترین پاسخ برای نیاز های نظافتی محیط می باشند.

 

اهمیت جمع آوری تراشه های چوب

مکنده صنعتی و کاربرد جاروبرقی در صنایعاشتعال زا بودن این آلاینده ها از جمله مهمترین دلایل جمع آوری آنها از محیط کار می باشد. علاوه بر این، ذرات ریز گرد و غبار ناشی از برش چوب ها، برای مدت زمان طولانی در هوا معلق بوده و می تواند با ورود به سیستم تنفسی افراد شاغل در محیط موجبات بیماری دستگاه تنفسی ایشان را فراهم نموده و یا با نشست بر روی تجهیزات و محصولات تولیدی، کاهش کیفیت و عمر مفید آنها را در پی داشته باشد. از این رو جمع آوری این آلاینده ها نه تنها ضامن ایمنی محیط می باشد بلکه با ارتقا سطوح بهداشتی نقش موثری در افزایش بهره وری و سود آوری این صنایع دارد.

 

مزایای استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی در جمع آوری تراشه ها

مکنده یا جاروی صنایع چوب بریمسلم است که استفاده از شیوه های سنتی چون جاروکشی دستی توانایی لازم در جمع آوری کامل و موثر آلاینده ها را نداشته و نمی تواند نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد، علاوه بر این عدم نظافت و موثر و با کیفیت این صنایع با توجه به ماهیت اشتعال زا بودن آلاینده ها می تواند خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. علاوه بر این استفاده از شیوه های سنتی نظافت برای جمع آوری این آلاینده ها، می تواند انتشار بیشتر ذرات گرد و غبار در محیط را در پی داشته باشد. این در حالیست که استفاده از جاروبرقی های صنعتی در نظافت این محیط ها با مکش کامل ذرات آلاینده مانع از انتشار آنها در محیط می گردد. از سوی دیگر استفاده از تجهیزات جانبی نوین و خرطومی های رابط با اتصال مستقیم به دستگاه های تراش و مکش تراشه ها در مبدا تاثیر بسزایی در ارتقا کیفیت نظافتی محیط دارند. از سوی دیگر انتقال این آلاینده ها به داخل مخزن جاروبرقی، حمل و نقل آنها را به منظور باز یافت یا خروج از محیط کار تسهیل می نماید. باز یافت این آلاینده ها با تولید محصولات جانبی می تواند نقش مهمی در افزایش سود آوری و بهره وری این صنایع داشته باشد.

 

آشنایی با عملکرد دستگاه های مکنده صنعتی

جاروبرقی صنعتی و کاربرد مکنده در صنایع چوب بریاساس عملکرد تمامی انواع جاروبرقی های صنعتی یا همان دستگاه های جارو برقی با یکدیگر مشابه می باشد به عبارت دیگر تمامی انواع دستگاه های جاروبرقی آلمانی و ایتالیایی با ایجاد فشار منفی داخل مخزن موجب مکش هوا و آلاینده ها به داخل مخزن جاروبرقی می گردند. آلاینده های وارد شده همراه با جریان هوا با بر خورد به فیلتر دستگاه جاروبرقی در مخزن جاروبرقی به دام افتاده و هوا از منافذ بسیار ریز فیلتر به سمت بیرون خارج می شود. استفاده از سیستم های فیلتراشیون قدرتمند در ساختار جاروبرقی ها مانع از خروج ذرات ریز آلاینده به و باز نشر آنها در محیط می شود. قدرت و سرعت ممکش دو فاکتور اصلی در دستگاه های مکنده می باشند، هر چه سرعت مکش جاروبرقی بیشتر باشد، سرعت عملیات نظافت بیشتر شدده و هر چه قدرت مکش افزایش یابد، قدرت دستگاه در جمع آوری آلاینده های چگال تر بیشتر می گردد.

 

لینک های مفید:

جاروبرقی صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید