اهمیت نگهداری و رسیدگی به دستگاه اسکرابر

اهمیت نگهداری و رسیدگی به دستگاه اسکرابر

در سال های اخیر استفاده از دستگاه اسکرابر در شستشو و نظافت سطوح کاربرد گسترده ایی یافته است. اگر چه اولین اسکرابر تولید شده، ساختار مکانیکی بسیار ساده ایی داشت اما در زمان خود، اختراع مبتکرانه ایی بود. دستگاه های کف شوی با پاشش آب از داخل مخزن آب تمیز دستگاه، و همراه با مواد شوینده و برس، آلودگی های روی سطح را ساییده و در نهایت با استفاده از سیستم مکش و تی نصب شده در انتهای دستگاه، آب آلوده روی سطوح را جمع آوری نموده و در نهایت سطوحی خشک و عاری از آلودگی ایجاد می نماید.

 

اسکرابر صنعتی و نگهداری از آنپاشش آب، جمع آوری آب، ساییدن سطوح و حرکت رو به جلو و عقب، ۴ عملکردی است که دستگاه اسکرابر انجام می دهد. اگرچه دستگاه های اسکرابر اولیه بسیار ساده بودند اما تمامی اسکرابر ها به منظور ارتقا کیفیت نظافت و افزایش طول عمر مفید دستگاه نیاز به حفظ و نگهداری دارند. نمونه های اولیه اسکرابر ها با اتصال کابل دستگاه به پریز برق، انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می نمودند، اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های اسکرابر آلمانی، مجهز به باتری نیز تولید شدند که در مقایسه با نمونه های کابلی قدرت مانور بالاتر و کاربری راحت تری داشتند.

 

ارتقا سطوح بهداشتی با استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتی و ارتقا سطوح بهداشتیاز آنجایی که دستگاه های اسکرابر تمامی بخش های عملیات نظافت را همزمان انجام می دهند موجب ارتقا سطوح بهداشتی می شوند. در این دستگاه ها به منظور چربی زدایی یا ضد عفونی سطوح، می توان از افزودن مواد شوینده به داخل مخزن آب تمیز دستگاه اسکرابر استفاده نمود. این دستگاه ها برای نظافت بیمارستان ها، مدارس، اماکن اداری و تمامی اماکنی که تردد و ازدحام بالای جمعیت دارند، مناسب می باشند. افزایش محبوبیت در استفاده از اسکرابر ها موجب ارتقا وافزایش پیچیدگی این دستگاه ها شده است. استفاده از تکنولوژی روز دنیا علاوه بر ارتقا قدرت مانور و کارآمدی دستگاه موجب، سازندگی و کاربری راحت تر این دستگاه های کف شوی گردیده است.

 

افزایش کارآیی و عمر مفید دستگاه کف شوی

اسکرابر صنعتی و لزوم نگهداری از دستگاه کف شویاگرچه ساختار اسکرابر های اتوماتیک نسبتا ساده می باشد اما این دستگاه ها به نگهداری و رسیدگی بیشتری نسبت به نمونه های مکانیکی نیاز دارند. نظافت مخازن آب، برس ها، تی و روغن کاری قطعات متحرک دستگاه از جمله نکاتی است که باعث افزایش عمر مفید دستگاه و بهبود عملکرد آن می گردد. استفاده از شیوه های مکانیکی در ساختار دستگاه، موجب تسهیل در عملیات بررسی و نگهداری آنها می شود. دستگاه های ابتدایی اسکرابر با استفاده از وزن دستگاه و فشار برس به جلو رانده شده و از آنجایی که فاقد موتور حرکتی هستند، به نگهداری کمتری نسبت به نمونه های پیشرفته تر اسکرابر نیاز دارند. اگرچه مدل های پیشرفته دستگاه های اسکرابر ها به خاطر ساختار ارگونومیکی، کاربری راحت تری داشته و فشار کم تری به اپراتراتور وارد می کنند اما استفاده از موتور ها و بخش های اتوماتیک در ساختار این دستگاه ها موجب افزایش نیاز دستگاه به مراقبت و نگهداری می گردد. طول عمر مفید دستگاه های زمین شوی معمولا چیزی در حدود ۷ سال می باشد در حالیکه با رسیدگی و نگهداری منظم و مرتب از دستگاه زمین شوی این مدت به بیش از ۱۰ سال ارتقا می یابد.

 

لزوم رسیدگی و نگهداری از دستگاه های اسکرابر صنعتی

اسکرابر و نظافت نخزن آب کثیف زمین شویاسکرابر ها اصولا برای نظافت و از بین بردن آلودگی ها بکار می روند، به عبارت دیگر این دستگاه ها برای کار در محیط های کثیف و آلوده طراحی شده اند. استفاده از آب در نظافت با دستگاه های کف شوی موجب باقی ماندن و چسبیدن آلاینده ها به بخش های مختلفی از جمله شلنگ ها، دریچه ها ، تی، چرخ ها، و نازل های پاشش می گردد. از آنجایی که آلاینده های جمع آوری شده از روی سطوح به داخل مخزن آب کثیف دستگاه منتقل می شود، تخلیه و نظافت مخازن آب کثیف در دوره های زمانی مشخص، منظور بهبود کارآیی و عملکرد دستگاه، امری ضروری می باشد. در نتیجه برای افزایش عمر مفید دستگاه، بهتر است بعد از هر بار شستشوی سطوح با دستگاه اسکرابر، تمامی قطعات از جمله، برس ها، تی و مخازن آب کثیف دستگاه نظافت شوند.

 

لینک های مفید:

اسکرابر: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید